نماد آخرین خبر

سدانی که می‌توانست بازار خودروهای وارداتی‌ را متحول کند

منبع
دنياي خودرو
بروزرسانی
سدانی که می‌توانست بازار خودروهای وارداتی‌ را متحول کند
دنياي خودرو/ مدتي است شاهد تردد يک دستگاه آئودي A6 مشکي ‌رنگ با پلاک ديپلمات در پايتخت هستيم که توجه بسياري از علاقه‌مندان به خودروهاي آلماني را به خود جلب کرده است. اواسط سال 94 خبرهايي درخصوص ورود رسمي آئودي به کشور بسياري از علاقه‌مندان خودروهاي لوکس آلماني را خرسند کرد و نويد تحولي بزرگ در بازار خودروهاي وارداتي داد. رفته‌رفته با نزديک شدن به ايام پاياني همان سال شاهد معرفي رسمي محصولات آئودي توسط شرکت رامک‌خودرو بوديم که نسبتا ليست کاملي از محصولات گوناگون اين نشان تجاري آلماني را شامل مي‌شد. از اين‌رو انتظار مي‌رفت بازار سدان‌هاي لوکس و نيمه‌لوکس در سال 95 دچار چالش جديدي شود و رقابتي نزديک ميان گزينه‌هاي تازه‌نفس اروپايي شکل بگيرد. اما متاسفانه با بروز برخي مشکلات و همچنين محدود شدن فضاي واردات، سرنوشت اين برند معتبر در بازار ايران نافرجام بود و هرگز نتوانست جايگاه درخور شخصيت خود را در ايران پيدا کند. هرچند پيش از آن شاهد ورود محدود برخي مدل‌هاي آئودي نظير Q5 و TT توسط شرکت‌هاي گري‌مارکت به بازار کشور بوديم، اما اين روند چندان ادامه نداشت و سهم چنداني از بازار را به خود اختصاص نداده بود. در آن زمان شرکت رامک‌خودرو اعلام کرده بود قصد دارد 10مدل از محصولات آئودي را به تدريج وارد بازار کشور کند که در اين ميان مدل‌هاي مانند آئودي A4، A5 Coupe، A5 Sportback، A5 Cabriolet، A6،A7، TTC، TTR، Q3 و Q5 به چشم مي‌خورد. آئودي A6 سداني سايزمتوسط است که در رده خودروهاي Executive Car قرار مي‌گيرد و به نوعي مناسب کاربري‌هاي تشريفاتي و خودروهاي مقامات است. از اين رو انتظار مي‌رفت با ورود به بازار ايران، تحولي در بازار سدان‌هاي لوکس اروپايي شکل بگيرد. حال مدتي است شاهد تردد يک دستگاه آئودي A6 مشکي‌رنگ با پلاک ديپلمات در پايتخت هستيم که توجه بسياري از علاقه‌مندان به خودروهاي آلماني را به خود جلب کرده ، اين در حالي است که بسياري از مردم شناخت نسبي از اين محصول در سال‌هاي گذشته به واسطه زمزمه ورود آن داشته‌اند و از آن به‌عنوان خودرويي که قرار بود به صورت رسمي وارد کشور شود، ياد مي‌کنند. تاريخچه آئودي کمپاني آئودي با سابقه‌اي بيش‌از 80سال يکي از خودروسازان قديمي و مطرح آلماني است که توليد خودروهاي سواري را به صورت رسمي از سال 1966 آغاز کرد. در سال‌هاي گذشته 99.55درصد سهام اين شرکت توسط گروه خودروسازي فولکس‌واگن خريداري و رسما اين برند به يکي از زيرمجموعه‌هاي فولکس‌واگن تبديل شد. اين امر تاثير بسزايي در رشد آئودي داشت و باعث شد سهم بيشتري از بازار را کسب کند. نخستين محصولات آئودي که موفق به راهيابي به بازار ايران شدند، مدل‌هاي 80 و 100بودند که در دهه 50شمسي پا به بازار ايران گذاشتند. در آن زمان به‌دليل نبود شناخت کافي خريداران، آئودي زير سايه سنگين محصولات مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و قرار گرفت و نتوانست طعم شيرين موفقيت در بازار ايران را بچشد. همچنين از اوايل سال 93 برخي حواشي درخصوص اعطلاي نمايندگي رسمي آئودي به شرکتي ايراني خبرساز شد که بر اساس آن نام چهار شرکت در ليست ارائه‌شده توسط وزارت صمت ديده مي‌شد اما درنهايت شرکت رامک‌خودرو از طريق شرکت فن‌آوري‌پاسارگاد موفق به اخذ تنها نمايندگي فروش و خدمات‌پس‌ازفروش ائودي در ايران شد. آئودي A6 چه مشخصاتي دارد؟ آئودي A6 سدان سايزمتوسطي است که در بازارهاي جهاني با طيف وسيعي از پيشرانه‌هاي بنزيني و ديزلي عرضه مي‌شود. اما يکي از رايج‌ترين و پرفروش‌ترين نسخه‌هاي اين خودرو داراي پيشرانه 4سيلندر 2ليتري مجهز به سيستم پرخوران توربوشارژ است که به اصطلاح آئودي با نام TFSI (Turbo fuel stratified injection) شناخته مي‌شود. اين پيشرانه مي‌تواند نيرويي معادل 252اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 370نيوتون‌متر را توليد کند. جعبه‌دنده 7سرعته دوکلاچه اين خودرو نيروي توليدشده موتور را به چرخ‌هاي عقب منتقل خواهد کرد. البته برخي تيپ‌هاي اين خودرو با قابليت چهارچرخ‌محرک با پسوند کواترو شناخته و عرضه مي‌شوند. شتاب صفر تا يک‌صد کيلومتر اين محصول 6.5 ثانيه و حداکثر سرعت ثبت شده 250‌کيلومتر بر ساعت است. آئودي A6 موفق به کسب 5ستاره ايمني از موسسه معتبر يوروانکپ شده، از اين رو بايد گفت اين محصول داراي پکيج کاملي از کيسه هواي راننده، سرنشين، جانبي و پرده‌اي است. دوربين ديد در شب، دوربين‌هاي پارک، سيستم کمکي پارک و کروزکنترل هوشمند ازجمله امکاناتي هستند که A6 را به يک سدان جذاب در بازار جهاني تبديل کرده است. همچنين برخي امکانات مانند مانيتور تاشو، دنده پشت فرمان، سانروف، سيستم تهويه اتوماتيک مستقل براي سرنشينان جلو و عقب، سردکن و گرم‌کن صندلي‌ها، صندلي‌هاي برقي با حافظه تنظيمات کلي راننده، استارت دکمه‌اي و ... باعث شده است فاصله رقابتي آن با ساير خودروهاي لوکس آلماني بسيار اندک شود.
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره