خودرو بانک/ به گفته مدير تيم فراري، ماتيا بينوتو، تفاوت در عملکرد خودرو SF1000 در شبيه سازي ها با زمانيکه در پيست تست شده است عامل کندي اين خودرو بوده است. بر اين اساس همبستگي لازم بين اجزاء آيروديناميکي خودرو ايجاد نشده و خودرو نتوانست به عملکرد مطلوب خود دست پيدا کند.
با اين حال تيم فراري در حال آماده سازي يک بهروزرساني کلي در بخش آيروديناميک خودرو است. بر اساس اعلام مديران اين تيم، بهروزرساني فوق براي مسابقه مجارستان در دسترس خواهد بود.
بينوتو مشکلات آيروديناميکي فراري را اينگونه شرح داد:
خودرو فراري نياز به پيشرفت چشمگيري دارد و اين بدان معني است که SF1000 در بخش آيروديناميک آنقدر عملکرد مناسبي نداشته است تا به خودرو مرسدس و ردبول نزديک شود. در تست هاي زمستاني هم مشکلاتي با اين خودرو داشتيم. عملکرد خودرو در پيست متفاوت با آن چيزي است که در کارخانه طراحي شده و مد نظر بوده است.
ما بايد از ابتدا علت را پيدا ميکرديم، در دوران تعطيلي فصل تمام تلاش خود را انجام داديم. به احتمال زياد براي از بين بردن مشکل سال گذشته و ايجاد نيروي رو به پايين بيشتر، کمي زياده روي کرديم و اين باعث شد تا تمام اجزاي آيروديناميکي خودرو به صورت يکپارچه عمل نکنند.
فراري هنوز از سبک طراحي خاصي که سال گذشته براي باله جلو انتخاب کرده بود استفاده ميکند اما براي بهبود آن از چندين قطعه جديد استفاده کرده است. با اين وجود به نظر مي رسد ضعف سال گذشته فراري در عبور از پيچ هاي سرعت کم هنوز پابرجا است و پيشرفت قابل توجهي رخ نداده است.
اکنون تنها کاري که بايد انجام دهيم اين است که مرحله به مرحله به عقب بازگرديم و مسائل را مجددا بررسي کنيم تا علت اصلي مشکل را پيدا کنيم. اميدواريم بتوانيم در مسابقه مجارستان پيشرفت خوبي ايجاد کنيم اما قبل از آن تنها بايد بر روي نقاط مثبت خودرو تمرکز کنيم تا بتوانيم فاصله خود با رقبا را در بخش هاي گوناگون بررسي کينم.
بازار