پدال/ به نظر ميرسد آئودي مشکلي بابت لو رفتن طراحي نسل جديد مدل S3 ندارد زيرا بهتازگي اين خودرو بدون هيچ پوشش استتاري در نوربرگرينگ ديده شده است. در اطراف اين پيست دو نمونهٔ اوليه از S3 مدل ۲۰۲۱ يکي هاچبک مشکيرنگ و ديگري سدان آبيرنگ رؤيت شده که هردوي آنها فاقد پوششهاي استتاري بوده و امکان مشاهدهٔ تفاوتهاي آن نسبت به A3 جديد را فراهم کردهاند.
مثل هميشه، S3 با ارتقاءهاي ظاهري قابلتوجهي مثل طرح لانهزنبوري بزرگتر در جلوپنجره، وروديهاي هواي بزرگتر در طرفين سپر جلو و ديفيوزر عقب با چهار سر اگزوز دايرهاي، نماي اسپرتتر و تهاجميتري نسبت به A3 دارد. ازجملهٔ ديگر ويژگيهاي ظاهري S3 نيز ميتوان به تريم لانهزنبوري در سپر عقب با طرحي مشابه وروديهاي هواي سپر جلو، رينگهاي بزرگتر، اسپويلر کوچک روي لبهٔ درب صندوق بار، تريم مشکيرنگ اطراف پنجرههاي جانبي و آينههاي جانبي مشکيرنگ اشاره کرد.
عکاسان جاسوس نتوانستهاند از داخل S3 عکس بگيرند اما نبايد انتظار ارتقاء بزرگي را نسبت به کابين A3 S-Line داشته باشيم. بااينحال، صندليهاي اسپرت استاندارد، غربيلک فرمان قطورتر، تزئينات قرمزرنگ و تريم فيبر کربني ميتوانند از ويژگيهاي کابين S3 جديد باشند. زير کاپوت اين هاچبک اسپرت هم يک پيشرانهٔ ۲ ليتري چهار سيلندر توربو با حدود ۳۰۰ اسب بخار قرار ميگيرد که نيروي آن توسط يک گيربکس اتوماتيک دوکلاچه بهصورت استاندارد به هر چهارچرخ منتقل ميشود.
به گفتهٔ آئودي، نسل جديد S3 به سيستم تعليق تطبيقي و سيستم فرمان الکترومکانيکي پيشرفته مجهز خواهد بود و از آخرين تحولهاي سيستم چهارچرخ محرک کواترو هم بهره ميبرد. اين نسخهٔ جديد از سيستم کواترو گشتاور را با تنوع کامل بين محورهاي جلو و عقب توزيع ميکند. در شرايط رانندگي معمولي، بيشتر گشتاور به محور جلو ارسال ميشود اما هنگاميکه چرخهاي جلو چسبندگي خود را از دست ميدهند، سيستم ميتواند تا ۱۰۰ درصد گشتاور را به چرخهاي عقب منتقل کند تا S3 به هاچبکي ديفرانسيل عقب تبديل شود.
بازار