پدال/ هرچند سالها است که فورد با پيکاپهاي سري F خود بر بخش پيکاپهاي فول سايز بازار آمريکا تسلط دارد اما در بخش پيکاپهاي ميان سايز شرايط متفاوت است و فورد زماني که در سال ۲۰۱۲ به عرضهٔ مدل رنجر در آمريکاي شمالي پايان داد از اين بخش خارج شد تا تويوتا تاکوما و شورلت کلرادو يکهتاز اين بازار باشند. بهتازگي اما فورد با نسل جديد رنجر دوباره به کلاس پيکاپهاي ميان سايز بازگشته و به نظر ميرسد بازگشتي موفقيتآميز بوده است زيرا در سهماههٔ دوم سال جاري، رنجر با فروش ۲۵,۰۰۸ دستگاه، از يکي از اصليترين رقباي خود يعني شورلت کلرادو با فروش ۱۹,۸۴۳ دستگاهي عبور کرده و به دومين پيکاپ ميان سايز پرفروش بازار آمريکا تبديل شده است.
اين در حالي است که فروش کلرادو در اين مدت کاهش شديد ۳۷.۳ درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و از سوي ديگر فروش رنجر ۶۸.۱ درصد افزايش داشته است. بااينحال رنجر هنوز هم پشت سر رهبر فروش اين کلاس يعني تويوتا تاکوما قرار دارد زيرا اين پيکاپ ژاپني با فروش ۵۱,۰۶۲ دستگاه، همچنان جايگاه خود بهعنوان پرفروشترين پيکاپ ميان سايز بازار آمريکا را حفظ کرده است. البته فروش تاکوما نسبت به سهماههٔ دوم سال قبل ۱۹.۸ درصد کاهش داشته است اما با وجود اين کاهش و همينطور عليرغم افزايش چشمگير فروش رنجر، فروش تاکوما در سهماههٔ دوم امسال هنوز هم بيش از دو برابر بيشتر از فروش رنجر بوده است.
از سه رتبهٔ اول فروش در بخش پيکاپهاي ميان سايز که بگذريم، جيپ گلادياتور هم با فروش ۱۹,۵۶۸ دستگاه در جايگاه چهارم قرار گرفته اما اختلاف فروش آن با کلرادو بسيار کم و تنها ۲۷۵ دستگاه بوده و با مغلوب کردن کلرادو براي رسيدن به رتبهٔ سوم فاصلهٔ چنداني ندارد. پسازاين چهار پيکاپ، نيسان فرونتير با فروش ۸,۷۹۴ دستگاه و هوندا ريجلاين با فروش ۶,۳۸۰ دستگاه در رتبههاي بعدي قرار گرفتهاند. در بخش آمار فروش ششماههٔ نخست امسال نيز تاکوما با ۱۰۴,۶۹۸ دستگاه در صدر و رنجر و کلرادو به ترتيب با فروش ۴۵,۹۸۸ دستگاه و ۴۱,۲۷۳ دستگاه در رتبههاي بعدي قرار گرفتهاند درحاليکه بعد از آنها هم گلادياتور با ۳۴,۸۲۴ دستگاه و فرونتير با ۱۹,۰۷۴ دستگاه قرار دارند.
بازار