باشگاه خبرنگاران/ اکثر رانندگان با اتکا با مکانيکها، خودروهاي خود را به دست آنها ميسپارند تا ايرادهاي آن را پيدا کرده و برطرف کنند. اما برخي نکات هستند که مکانيکها به هيچ عنوان دوست ندارند که رانندگان از آن مطلع شوند تا حتما براي رفع ايراد به آنها مراجعه شود.
*روشن شدن چراغ چک موتور
يکي از اصليترين دلايل روشن شدن چراغ چک موتور خودرو، سفت نبودن دريچه گاز است که موجب ورود اکسيژن اضافي ميشود. اما متاسفانه اين امر يکي از نکاتي است که مکانيکها دوست ندارند تا شما از آن مطلع باشيد.
در نتيجه فراموش نکنيد تا در صورت روشن شدن چراغ چک ابتدا دريچه گاز را بررسي کنيد.
*باتري خودروها به ندرت نياز به تعويض دارند
تعميرکارها بسيار تمايل دارند تا باتري خودروها را تعويض کنند و اين گونه القا کنند که باتري به پايان عمر خود رسيده است. اما اين در حالي است که در بيشتر موارد، ايرادهاي باتري مربوط به اتصالات سيمهاي آن است و نه مربوط به خود باتري.
نکته اينجا است که در اثر گذشت زمان، اين اتصالها و سيمها خورده ميشوند و همين امر موجب اختلال در عملکرد باتري و توان خروجي از آن ميشود.
*تعويض روغن موتور در هر ۵ هزار کيلومتر
اکثر مکانيکها ميگويند که هر ۵ هزار کيلومتر، يک بار بايد روغن موتور خودرو تعويض شود، اما اين امر صحت ندارد و تنها هزينه اضافي است. مهمتر از همه اين است که بايد توجه داشته باشيم تا ميزان روغن موتور هيچگاه در خودرو کم نشود.
اکثر کارشناسان بر اين عقيده هستند که روغن موتور بايد هر ۱۱هزار کيلومتر تعويض شوند و بسياري از خودروسازان ميگويند که ميتوان روغن موتور را حتي پس از ۱۶ هزار کيلومتر تعويض کرد.
*صداي لنتهاي ترمز به دليل زنگ زدگي است
اگر هنگام ترمزگيري صداي لنت به گوش ميرسد، بهتر است بدانيد که اکثر اوقات دليل اين صدا، زنگ زدگي لنتها است که به راحتي ميتوان آن را از روي لنت به روش ساييدن، پاک کرد و آن را تميز کزد.
در اين صورت نيازي به تعويض لنتهاي ترمز نيست.
همچنين تعويض لنت ترمز يکي از سادهترين کارها است و نيازي به پرداخت هزينه براي تعويض آنها وجود ندارد. با يک جستجوي ساده در اينترنت ميتوانيد نحوه تعويض لنتهاي ترمز را ياد بگيريد.
بازار