خروجی اگزوز جعلی حتی در بین خودروسازان بزرگ جهانی مُد شده!







خودرو بانک/ طراحي خودرو اصلي ترين مولفه براي جذب مشتريان و هويت بخشيدن به يک اتومبيل به شمار مي رود و شرکت هاي خودروسازي در توسعه اين مورد دريغ نکرده و بيشترين توان خود را به کار مي برند تا يک محصول جذاب خلق کنند. در اين بين چراغ هاي اتومبيل از اصلي ترين مولفه طراحي و ايمني يک اتومبيل به شمار مي رود که طراحي آن مي تواند به جذابيت بيشتر يک خودرو کمک کند، اما برخي ديگر از قسمت هاي اتومبيل در واقع هدف خاصي را دنبال نمي کنند و صرفا براي زيبايي اتومبيل طراحي شده که حتي از مواد اصلي هم ساخته نشده است.
در اين خصوص مي توان به خروجي هاي اگزوز جعلي اشاره کرد که امروزه در بين خودروسازان باب شده و براي زيبايي طراحي عقب معمولا از يک قاب کرومي در اطراف خروجي اگزوز استفاده مي کنند که با کمي دقت به آن، مي توانيم خروجي هاي اگزوز واقعي را در داخل آنان ببينيم و يا برخي خودروسازان ديگر همچون فولکس واگن، کلا خروجي اگزوز اصلي را زير سپر قرار مي دهند و يک قاب تزئيني بر روي سپر نصب مي کنند.
معمولا اين مورد بيشتر از همه در خودروهاي چيني ديده مي شود، اما در واقع جالب است بدانيد که حتي شرکت هاي بزرگ خودروسازي از جمله مرسدس بنز هم به چنين کاري دست زده و در نمايشگاه ژنو سال هاي گذشته و هنگام معرفي محصولات جديد، شاهد معرفي چندين محصول از اين خودروساز آلماني بوديم که خروجي هاي کرومي رنگ اگزوز آنان بر روي سپر تنها جنبه تزئيني دارد و در پشت آن شاهد خروجي گردي شکل يا بيضي شکل واقعي اگزوز هستيم، به عنوان مثال خودروي مرسدس بنز AMG GT 63S که به نظر مي رسد 4 دهانه خروجي اگزوز کرومي دارد، اما با دقيق تر شدن بر روي آن مي توان ديد که در پشت اين قاب جعلي اگزوز تنها 2 خروجي اگزوز بيضي شکل وجود دارد و حتي شرکت خودروسازي "بي ام و" نيز براي خودروي M850 i چنين کاري انجام داده و از خروجي اگزوز جعلي استفاده است، اما بيشتر از همه محصولات فولکس واگن و زيرمجوعه آن يعني آئودي ديده مي شود که خروجي اگزوز اصلي آن زير سپر قرار گرفته و قاب هاي کرومي جعلي روي سپر جنبه تزئيني به خود گرفته است.
طراحي و نصب يک خروجي اگزوز ساده در عقب ماشين جالب به نظر نمي رسد و طراحي کلي اتومبيل را هرچقدر هم زيبا و هماهنگ باشد، تحت تاثير قرار مي دهد. به همين دليل بسياري از شرکت هاي خودروسازي از خروجي هاي اگزوز جعلي استفاده مي کنند تا به زيبايي مطلوب خود برسند. هرچند کمپاني خودروسازي مرسدس بنز پيش از اين در توليد C کلاس و GLC و يا حتي لکسوس در توليد IS F و شرکت خودروسازي پژو در توليد 3008 چنين کاري انجام داده بودند تا تنها برچسب خروجي هاي اگزوز جعلي به پيشاني ماشين هاي چيني چسبانده نشود.