نماد آخرین خبر

دردسرهای استفاده از کامیون فرسوده در ناوگان های حمل و نقلی

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
دردسرهای استفاده از کامیون فرسوده در ناوگان های حمل و نقلی

باشگاه خبرنگاران/ استفاده از تکنولوژي هاي فرسوده در ناوگان حمل و نقل جاده اي و مونتاژ آن ها توسط برخي از شرکت هاي خارجي براي کاميون داران مشکل ساز شده است.
 احمد کريمي دبير کانون کاميون داران، با بيان اينکه ناوگان حمل و نقل عمومي در حوزه بار با ۲ مشکل در حوزه فرسودگي مواجه است، گفت: بسياري از ناوگان‌ هاي فرسوده در حوزه حمل و نقل بار، ۴۰ تا ۴۵ سال سن دارند و اين در حالي است که بسياري از مالکان، اين کاميون‌ها را صفر خريداري کرده اند، ولي به دليل آنکه صرفه اقتصادي براي خريد مجدد وجود نداشته است، ناگزير هستند که از اين کاميون‌ها استفاده کنند.

دبير کانون کاميون داران اظهار کرد: مشکل دوم در حوزه فرسودگي ناوگان حمل و نقل بار، تکنولوژي‌هاي فرسوده در اين بخش است و البته بسياري از شرکت‌هاي چيني با استفاده از تکنولوژي‌هاي فرسوده و قديمي ماشين‌هايي بي کيفيت را وارد اين حوزه کرده‌اند.

کريمي توضيح داد: اين شرکت‌ها بدون در نظر گرفتن منافع ملي، ماشين‌هايي بي‌کيفيت را وارد کشور کرده و با مونتاژ کردن آن‌ها اقدام به فروش آن‌ها کرده است، اين در حالي است که اگر قرار است نوسازي در حوزه ناوگان حمل و نقل جاده‌اي صورت گيرد، بايد کيفيت و همچنين بالا بودن تکنولوژي‌هاي آن‌ها در نظر گرفته شود چرا که ورود ناوگان چيني و همچنين فرسوده بودن تکنولوژي‌هاي آن‌ها شرايط را براي اين حوزه سخت‌تر کرده است.


او با اشاره به اينکه کيفيت ناوگان فرسوده از لحاظ مصرف سوخت، ايجاد آلودگي و همچنين کاهش ايمني هم باعث ايجاد مشکلات بسيار زيادي در اين حوزه خواهد شد افزود: دولت بايد تمام فکر و مديريت خود را براي واردات ناوگان اروپايي قرار دهد.

واردات کاميون هاي اروپايي بايد در اولويت برنامه هاي دولت قرار گيرد
او افزود: تکنولوژي کاميون‌هاي اروپايي بسيار بالاتر از تکنولوژي ناوگان چيني است و اگر قرار است دولت برنامه‌اي براي نوسازي ناوگان جاده‌اي داشته باشد، بايد واردات ناوگان اروپايي را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار دهد.

کريمي ادامه داد: بايد دولت در حوزه واردات ناوگان جاده‌اي به ويژه در بخش بار اقدامات ويژه‌اي را در دستور کار خود قرار دهد به گونه‌اي که با واردات يک کاميون، دو کاميون فرسوده را از رده خارج کند تا علاوه بر ايجاد تعادل در جا به جايي کالا‌ها و بار، شاهد نوسازي و بهره وري هرچه بيشتر در حوزه حمل و نقل باشيم.

کريمي تاکيد کرد: بايد تعداد ناوگان فعال در حوزه حمل و نقل بار به ۳۵۰ هزار دستگاه برسد تا شاهد افزايش بهره وري باشيم، چرا که هم اکنون بخش عمده‌اي از اين ناوگان، کارکرد‌هاي طولاني دارند و اين امر باعث شده که نتوانيم در اين حوزه بهره وري مناسبي داشته باشيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره