پیشرانه ۶۲۰ اسب بخاری مازراتی معرفی شد




اسب بخار/ براي سال ها مدل هاي اصلي «مازراتي» از پيشرانه هاي «فراري» تغذيه مي شدند و حالا، که پايان قرارداد فراري و مازراتي نزديک است، کمپاني مازراتي پيشرانه ساخت خودش را رونمايي کرده است.
پيش تر اعلام شده بود مدل “MC20” مازراتي، که به زودي رونمايي خواهد شد، از يک موتور V6 جديد بهره مي برد که توليد خود مازراتي خواهد بود و حالا کمپاني جزييات اين موتور را، که موسوم به Nettuno است،در رسانه ها منتشر کرده است. پيشرانه ۳ ليتري تويين توربو V6، که با الهام از موتورهاي فرمول ۱ ساخته شده، با روغن کاري مدرن و شمع هاي دوگانه عملکرد فوق العاده اي ارائه مي دهد و دور موتور تا ۸۰۰۰ دور در دقيقه را دارد.
در مدل MC20 اين موتور ۶۲۱ اسب بخار را در ۷۵۰۰ دور در دقيقه ارائه مي دهد و خروجي ۷۳۰ نيوتن متري را در دور ۳۰۰۰ دور در دقيقه دارد. با اين اعداد اين موتور خروجي ۲۰۷ اسب بخار در هر ليتر از حجم را دارد که خروجي بسيار بالايي است. اين موتور در مرکز تحقيقات و نوآوري مازراتي طراحي شده است و در کارخانه همان بخش توليد خواهد شد. در حال حاضر، تمرکز مازراتي در بخش احداث خط رنگ مدل MC20 است و به نظر بايد به زودي رونمايي اين خودرو انجام شود.
افزون بر مدل MC20، احتمالاً اين موتور را در جايگزين «گرن توريزمو» و نسل هاي بعد «لوانته» و «تروفئو» خواهيم ديد، چرا که در اين خودروها موتور V8 فراري به کار رفته است و پس از اين بايد منتظر موتور V6 مازراتي باشيم. البته انتظار مي رود مازراتي در اين خودروها موتور را تا حدي ضعيف کند و در گرن توريزمو خروجي ۵۴۲ اسب بخار و در لوانته ۵۲۳ اسب بخار را داشته باشيم.
هنگامي که اعلام شد قرارداد مازراتي و فراري رو به اتمام است و تمديد نخواهد شد، بسياري از علاقه مندان به اين نشان نگران شدند اما با رونمايي از اين پيشرانه جديد، با نام Nettuno، مي بينيم که اين موتور با قدرتي مشابه موتورهاي فراري و حتا شايد پرسر و صداتر از آن عمل کند.
برقي سازي محصولات، مهم ترين هدف مازراتي در سال هاي پيشِ روست و بايد ديد اين موتور در کنار يک موتور برقي چه عملکردي را در يک سوپر اسپرت با نشان مازراتي رقم خواهد زد.