برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سریع ترین خودروی عضلانی دنیا معرفی شد

منبع
اسب بخار
بروزرسانی

اسب بخار/ به تازگي «دوج» مدل هاي جديدي را به جهان معرفي کرد. يکي از آن ها مدل «چلنجر SRT سوپر استاک» است که به عنوان جانشين «دوج دمون» شناخته مي شود.

دوج توليد محدود دِمون را در دستور کار قرار داد و اين خودرو به عنوان يک خودروي پرقدرت در درگ شناخته مي شد. رونمايي از دمون بسيار خبرساز شد و اين خودرو با استقبال خوبي در فروش مواجه گرديد، اما همان طور که گفته شد توليد اين خودرو محدود بود و تنها ۳۰۰۰ دستگاه از اين خودرو توليد شد و فروش آن در همان سال ۲۰۱۸ متوقف شد. حالا کمپاني دوج با معرفي چلنجر SRT سوپر استاک يک جانشين لايق را براي دمون معرفي کرده است.

 
دوج چلنجر SRT سوپر استاک خودرويي است که مثل دمون اختصاصي براي درگ طراحي شده و به ادعاي کمپاني دوج اين خودرو سريع ترين و قدرتمندترين خودروي عضلاني دنياست. نام سوپر استاک از نوعي مسابقات اتومبيل راني گرفته شده که در آن تمام خودروها ظاهري معمولي دارند، در حالي که، موتورها و سيستم هاي تعليق مديفاي شده است. در واقع، اين نام به اين منظور انتخاب شده که شما ممکن است در ظاهر دوج SRT سوپر استاک چيز عجيبي نبينيد اما قدرت اين خودرو بيش از حد انتظار است.


 
پيشرانه اي که در دوج چلنجر SRT سوپر استاک داريم دقيقاً همان پيشرانه ۶٫۲ ليتري V8 است که در چلنجر SRT رِدآي ديده مي شد. قدرت اين موتور از طريق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتيک ويژه با طراحي «کرايسلر» به چرخ ها منتقل مي شود. در اين پيشرانه اندازه گيري ها و کاليبره سازي ها به شکل متفاوتي انجام شده که باعث شده نقطه اوج پيشرانه از ۶۳۰۰ دور در دقيقه به ۶۴۰۰ دور در دقيقه ارتقا يابد و در نتيجه، قدرت بيش تري را داشته باشيم. پيشرانه دوج چلنجر SRT سوپر استاک خروجي ۸۰۷ اسب بخار قدرت و ۹۵۸ نيوتن متر گشتاور را دارد. اين اعداد نشان مي دهد در اين خودرو نسبت به رِدآي افزايش ۱۰ اسب بخاري را در قدرت داشته باشيم.

 
در SRT سوپر استاک بدنه اي پهن همانند آن چه در دمون مي ديديم داريم. در اين خودرو ترمزهاي دو سيلندر برمبو و سيستم تعليق کاملاً جديدي قرار گرفته است. سيستم تعليق اين خودرو در زمان آغاز شتاب گيري بيش تر وزن را به چرخ هاي عقب منتقل مي کند تا چسبندگي بيش تري داشته باشيم. چرخ هاي ۱۸ اينچي به لاستيک هاي مخصوص درگ مجهز هستند. تمام اين موارد در کنار هم باعث مي شود در اين خودرو بهترين لانچ را داشته باشيم.

 
براساس اطلاعات منتشرشده از اين خودرو، سوپر استاک در ۳٫۲۵ ثانيه به سرعت ۱۰۰ کيلومتر بر ساعت مي رسد و مسير ۴۰۰ متري درگ را در ۱۰٫۵ ثانيه و با سرعت پاياني ۲۱۰ کيلومتر بر ساعت مي پيمايد. در اين خودرو نهايت سرعت ۲۷۰ کيلومتر بر ساعت را داريم. با مقايسه اعداد مي بينيم که دوج دمون در بحث شتاب گيري همچنان بالاتر از سوپر استاک قرار مي گيرد. دمون در ۲٫۳ ثانيه شتاب گيري مي کرد و مسير درگ را در ۹٫۵۴ ثانيه به پايان مي رساند. اما نهايت سرعت دمون ۲۲۵ کيلومتر بر ساعت بود که از مدل سوپر استاک پايين تر است. در دوج چلنجر سوپر استاک حالت رانندگي Track براي درگ در نظر گرفته شده که با فعاليت هماهنگ سيستم پيشرانه و تعليق بهترين عملکرد در درگ را خواهيم داشت. با فعال سازي اين حالت، سيستم کنترل کشش غيرفعال مي شود اما سيستم الکتريکي کنترل پايداري همچنان فعال مي ماند تا خودرو از مسير خود خارج نشود.

 
برخلاف دوج دمون، توليد چلنجر سوپر استاک محدود نخواهد بود و مدل ۲۰۲۱ اين خودرو از تابستان قابل سفارش است. توليد اين خودرو از پاييز امسال آغاز خواهد شد و اواخر سال ۲۰۲۰ تحويل مشتريان مي گردد. از آن جا که قيمت مدل رِدآي از ۷۸ هزار دلار آغاز مي شود، انتظار مي رود سوپر استاک قيمت پايه ۸۰ تا ۸۵ هزار دلاري را داشته باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره