نماد آخرین خبر

آمار تولید خودرو به صورت مستمر به نهادهای نظارتی اعلام می شود

منبع
تسنيم
بروزرسانی
آمار تولید خودرو به صورت مستمر به نهادهای نظارتی اعلام می شود

تسنيم/ مديرعامل ايران خودرو بابل گفت: آخرين وضعيت توليد کارخانه و تعداد خودروهاي ناقص به نهادهاي نظارتي و دادستاني اطلاع رساني مي‌شود.
اميد حسيني نژاد در واکنش به فيلم منتشر شده در شبکه هاي اجتماعي مبني بر انبار خودروهاي اين خودروساز در زمين هاي کشاورزي، با بيان اينکه محل قابل مشاهده در فيلم يکي از پارکينگ هاي جانبي ايران خودرو بابل است، بيان کرد: ظرفيت اين پارکينگ بين 500 تا 600 دستگاه خودرو است که اين ميزان تنها توليد چهار روز کارخانه به شمار مي رود. 

وي با بيان اينکه از ابتداي تيرماه پليس راهور دستور عدم خروج خودروي فاقد پلاک از کارخانه را صادر کرده بود، خاطرنشان کرد: به همين دليل تا زمان مشخص شدن فرآيندها، طي کردن برخي مراحل و آماده شدن زيرساخت ها و استقرار پليس راهور، در خروج خودروها از کارخانه تداخل ايجاد شده بود.

حسيني نژاد با اشاره به محدوديت هاي ترافيکي در جاده فيروزکوه به عنوان تنها مسير تردد خودروهاي آماده تحويل، اظهار کرد: ممکن است در برخي روزها که اين جاده مسافرخيز بوده و شلوغ است يا در فصولي که برف و يخبندان وجود دارد، محدوديت هايي در ترخيص خودروها از کارخانه وجود داشته باشد. 


وي افزود: از حدود دو هفته قبل که روند تحويل خودروها به حالت قبل بازگشته و حجم پلاک ها زياد شده، با همراهي واحد فروش گروه صنعتي ايران خودرو پي گير خروج هرچه سريع تر خودروها از کارخانه و رسيدن به دست مشتريان هستيم. در حال حاضر نيز تعداد خروج خودرو از کارخانه حدود 100 دستگاه در روز رسيده است. 

مديرعامل ايران‌خودرو بابل با اشاره به بازديد دادستان بابل از اين خودروساز و کسب اطمينان از عدم دپوي خودروهاي تکميل شده و اطلاع رساني در اين زمينه، گفت: پس از تکميل فرآيند توليد خودروها، در حالت عادي و حتي در زماني که کسري قطعه وجود ندارد نيز، چند روزي طول مي کشد تا خودرو آماده و تجاري سازي شده و فرآيند حمل آنها براي خروج از شرکت انجام شود. پس اينکه هميشه تعدادي خودرو در پارکينگ هاي کارخانه موجود باشد اتفاق عجيبي نيست.

وي با بيان اينکه  از ابتداي سال تاکنون حدود 8 هزار و 500 دستگاه خودرو تحويل مشتريان شده و تمامي خودروها پس از طي مراحل توليد و تکميل، وارد چرخه فروش مي شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 2 هزار و 300 دستگاه خودروي ناقص در کارخانه وجود دارد که اين ميزان در مدت مشابه سال قبل، حدود 6 هزار دستگاه خودرو بوده است. بنابراين تمام سعي اين خودروساز اين است که خودروها به محض آماده سازي از شرکت خارج و تحويل مشتريان شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره