برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آئودی Q4 E-Tron مفهومی الکتریکی رونمایی شد

منبع
اسب بخار
بروزرسانی

اسب بخار/ شرکت «آئودي» در راستاي معرفي ۲۰ خودروي الکتريکي تا سال ۲۰۲۵، اکنون از کراس اوور مفهومي “Q4 E-Tron” اسپرت بک رونمايي کرده است.

پس از معرفي مدل هاي الکتريکي E-Tron، E-Tron S و E-Tron GT، شرکت آئودي اکنون کراس اوور الکتريکي جديدي با نام Q4 E-Tron را به سبد محصولات الکتريکي خود اضافه کرده است.
 
اين خودرو که به عنوان يک طرح مفهومي نزديک به مدل توليدي رونمايي شده، يک کراس اوور تمام الکتريکي است. آئودي Q4 E-Tron از طراحي بسيار جذابي بهره مي برد که اين خودرو را در رده کراس اوورهاي کوپه همچون ب ام و X4 و پورشه ماکان قرار مي دهد. در نماي جلو، طراحي مدرني را شاهد هستيم که شامل جلوپنجره بسته، چراغ هاي LED ماتريکس و قاب مه شکن مي شود.

 سقف و کاپوت خودرو نيز به صورت کشيده طراحي شده که در جذابيت ظاهر خودرو نقش بسزايي ايفا مي کند. با بهره گيري از اين طراحي شناور، ضريب درگ بدنه به ۰٫۲۶ رسيده است. طراحي مدرن و به روز در قسمت عقب نيز ديده مي شود. چراغ هاي LED توسط يک لايت بار در عرض بدنه به يکديگر متصل شده اند و قسمت زيرين سپر نيز از طراحي چشم نوازي بهره مي برد.

کابين
در کابين خودرو از فناوري کاکپيت مجازي با بهره گيري از دو نمايشگر ۱۲٫۳ اينچي ديجيتالي براي سيستم سرگرمي در قسمت پنل مياني و پشت آمپر ديجيتالي در پشت فرمان استفاده شده است. آئودي در کابين Q4 E-Tron اسپرت بک در ازاي به کارگيري مواد کرومي از رنگ و در توليد صندلي ها و قسمت هاي مختلف داشبورد از مواد بازيافتي استفاد کرده است. افزون بر اين، به گفته آئودي کراس اوور Q4 E-Tron يکي از جادارترين فضاهاي داخلي را در کلاس خود در اختيار دارد. با وجود ويل بيس ۲٫۷۷۴ ميلي متري و بسته باتري هاي تخت، فضاي سر و پاي بيش تري در اختيار سرنشينان قرار دارد.

ويژگي هاي فني
آئودي Q4 E-Tron اسپرت بک از بسته باتري ۸۲ کيلووات ساعتي و دو موتور الکتريکي بهره مي برد. يک موتور الکتريکي براي اکسل جلو و يک موتور الکتريکي براي اکسل عقب درنظر گرفته شده است. موتور الکتريکي اکسل عقب ۲۰۱ اسب بخار قدرت توليد مي کند، در حالي که، قدرت موتور الکتريکي چرخ هاي جلو به ۱۰۰ اسب بخار مي رسد. بدين ترتيب قدرت ترکيبي آئودي Q4 E-Tron به ۳۰۱ اسب بخار مي رسد که در تمامي چرخ ها جريان پيدا مي کند. 
Q4 اسپرت بک در مدت زمان ۶٫۳ ثانيه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کيلومتر بر ساعت و در نهايت به بيشينه سرعت محدودشده ۱۸۰ کيلومتر بر ساعت مي رسد. با بهره گيري از بسته باتري پرظرفيت، Q4 E-Tron در هر بار شارژ مسافت ۴۵۰ کيلومتر را مي پيمايد. بسته باتري هاي خودرو با استفاده از شارژر ۱۲۵ کيلوواتي، تنها در مدت زمان ۳۰ دقيقه ۸۰ درصد ذخيره خود را بازيابي مي کند.

همان طور که گفته شد، آئودي Q4 E-Tron فعلاً در حالت نمونه اوليه رونمايي شده است. براي ديدن نسخه توليدي و اطلاع از قيمت خودرو، بايد تا اواخر سال ۲۰۲۰ منتظر ماند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره