موفقیت خودروسازان ژاپنی در چین

دنياي اقتصاد/ در ماه جولاي، خودروسازان ژاپني موفق شدهاند فروش خود را در چين، بزرگترين بازار خودرويي جهان، ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش دهند. شرکت نيسان موتور روز چهارشنبه اعلام کرد که فروش وسايلنقليهاش در بازار چين با افزايش ۶/ ۱۱ درصد طي ماه ژوئن و نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۲۰ هزار و ۹۴۵ دستگاه رسيده است. چين بازاري است که نسبت به ديگر کشورها، اکنون محدوديتهاي کمتري براي نمايشگاهها و کارخانههاي خودرو اجرا ميکند و از اين رو به دليل رشد تقاضا، نيسان که درگير مشکلات عديدهاي از قبيل زيانهاي مالي است تمرکز خود را بر اين بازار گذاشته است. شرکت تويوتا نيز موفق شد تا در اين ماه ۱۶۵ هزار دستگاه از محصولاتش را در اين کشور بفروشد که نشاندهنده رشد ۱/ ۱۹ درصدي است. هوندا نيز از رشد ۸/ ۱۷ درصدي محصولات خود طي ماه جولاي در چين خبر داده است.