برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

معرفی فیس لیفت ام وی ام X55 جدید در بازار چین

منبع
اسب بخار
بروزرسانی
معرفی فیس لیفت ام وی ام X55 جدید در بازار چین

اسب بخار/ کمپاني «چري» به تازگي تصاوير رسمي نسخه فيس ليفت مدل «تيگو ۵X» را، که در ايران با نام ام وي ام X55 شناخته مي شود، منتشر کرده است.

پيش از اين تصاوير جاسوسي هم از اين مدل در رسانه ها منتشر شده بود و جزييات کمي را از طراحي آن ديده بوديم. حالا فروش رسمي اين خودرو در چين آغاز شده و کمپاني تصاوير رسمي تيگو ۵X را منتشر کرده است. از نظر ظاهري مي توان گفت ام وي ام X55  جديد هيچ شباهتي به نسخه قبلي ندارد و طراحي به کلي تغيير کرده است. زبان طراحي اين خودرو سبک جديد طراحي هاي چري را دنبال مي کند، به طوري که به نظر مي رسد با چري تيگو ۷ جديد، در ابعاد کوچک تر، طرف هستيم. در طراحي نماي جلو، خطوط طراحي جديد خانواده چري را مي بينيم که در مرکز آن سبک جديد جلوپنجره مخصوص چري قرار گرفته است، يعني همان خطوط ماتريسي کرومي که جلوه خاصي به ظاهر تيگو ۷ هم داده بود. خط کرومي هم که در پايين هر دو سپر جلو و عقب ديده مي شد، در نسخه جديد حذف شده و مه شکن ها به صورت حفره اي درون سپرها قرار گرفته اند.

در کناره خودرو تفاوت چنداني نسبت به مدل قديمي ديده نمي شود. در قسمت باربند و پايين درها طراحي با رنگ کرومي ديده مي شود و رينگ هاي آلومينيومي جديد و تراش خورده در اين خودرو با دو رنگ مشکي و نقره اي طراحي شده اند. بنا بر اطلاعات منتشرشده، ام وي ام X55 جديد در بازار چين، بسته به تيپ، رينگ هاي ۱۶ و ۱۷ اينچي خواهد داشت. برخلاف نماي جلوي خودرو، قسمت عقب تغييرات کم تري را به خود ديده است. مثلاً خط کرومي بين دو چراغ ضخيم تر شده و جز رنگ سپر عقب، که تغيير کرده و دورنگ شده، تغيير ديگري را در نماي عقب خودرو نمي بينيم. ام وي ام X55 فيس ليفت يا همان چري تيگو ۵x  جديد ۴۳۵۸ ميلي متر طول، ۱۸۳۰ ميلي متر عرض و ۱۶۷۰ ميلي متر ارتفاع دارد و فاصله محوري در اين خودرو ۲۶۳۰ ميلي متر است.

درون خودرو طراحي کمي تغيير کرده است و در قسمت جلوآمپر يک صفحه نمايش ۷ اينچي ديده مي شود و سيستم اطلاعات و سرگرمي اين خودرو از طريق صفحه نمايش ۱۰٫۲۵ اينچي در دسترس قرار مي گيرد. طراحي داخلي با تلفيق رنگ هاي مشکي و نقره اي انجام گرفته است و در قسمت داشبورد و کنسول وسط سبک جديد طراحي هاي داخلي کمپاني چري ديده مي شود. تنظيمات تهويه دکمه ها طراحي جديدي دارند و به نظر مي رسد چري به خوبي ام وي ام X55 را ارتقا داده است.

 
ام وي ام X55 فيس ليفت با دو پيشرانه موتورهاي ۱٫۵ ليتري تنفس طبيعي و ۱٫۵ ليتري توربو به بازار مي آيد. موتور ۱٫۵ ليتري تنفس طبيعي ۱۱۶ اسب بخار قدرت دارد و پيشرانه توربو نهايت قدرت ۱۵۶ اسب بخار را ارائه مي دهد. انتقال قدرت در اين خودرو در سه حالت مختلف قابل سفارش است: جعبه دنده CVT، جعبه دنده دستي ۵ دنده و جعبه دنده اتوماتيک ۶ دنده دوکلاچه. ام وي ام  X55، که چندي پيش پا به بازار ايران گذاشت، به پيشرانه ۱٫۵ ليتري توربو ۱۴۷ اسب بخار با گشتاور ۲۱۰ نيوتن متر مجهز است و جعبه دنده ۶ دنده اتوماتيک دوکلاچه توان آن را به چرخ هاي جلو مي رساند. اين کراس اوور در اصل با نام «چري تيگو ۴» يا «چري ۵X» به بازار کشورهاي آسيايي و آمريکاي لاتين عرضه مي شود و حالا بايد ديد نسخه جديد اين خودرو هم به ايران مي آيد يا خير.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره