logo

نسخه جدید پیکاپ ریچ معرفی شد

منبع
اسب بخار
بروزرسانی

اسب بخار/ کمپاني «دانگ فنگ» با همکاري «نيسان» به تازگي توليد نسخه برقي «ريچ» را در چين آغاز کرده است که اين پيکاپ در نسخه پايه قيمت ۳۰۰ هزار يواني را دارد.

گرچه اين خودرو در کمپاني با نام «ژنگژو – نيسان» (کمپاني مشترک نيسان و دانگ فنگ) ساخته شده است و براساس پيکاپ «ناوارا»ي نيسان طراحي شده اما روي آن نشان دانگ فنگ قرار مي گيرد. در ظاهر اين خودرو همان طراحي را مي بينيم که در نسخه بنزيني و ديزلي اين خودرو ديده مي شد. البته تفاوت هاي اندکي هم ديده مي شود. براي مثال، جلوپنجره اين خودرو با همان طرح شش ضلعي اما به صورت بسته طراحي شده است و در قسمت هاي مختلف، مثل حاشيه مه شکن ها و رينگ ها، رنگ آبي را مي بينيم که نشان مي دهد اين محصول يک خودروي تمام الکتريکي است. ريچ برقي با طول ۵۲۹۰ ميلي متر، عرض ۱۸۵۰ ميلي متر و ارتفاع ۱۷۹۰ ميلي متر در ره پيکاپ هاي نسبتاً بزرگ قرار مي گيرد. همچنين فاصله محوري اين خودرو ۳۱۵۰ ميلي متر است. قسمت بار ريچ برقي با ابعاد ۱۵۱۰،۱۵۶۲ و ۴۷۵ ميلي متر فضاي قابل قبولي دارد.

در نماي عقب، چراغ هاي برجسته، کشيده و عمودي را داريم. سپر عقب با قطعات پلاستيک و کرومي طراحي شده و لايه بندي در طراحي عقب به خوبي رعايت شده است. به طور کلي از نظر طراحي با پيکاپي طرف هستيم که در نماهاي کنار و عقب طراحي ساده تري را نسبت به نماي جلو ارائه مي دهد و الگوهاي طراحي آن به وضوح سبک نيسان ناوارا را دنبال مي کند.

در طراحي داخلي هم تفاوت چنداني با نسخه بنزيني ريچ جديد مشاهده نمي شود و همان طراحي داخلي ساده را با رنگ زمينه مشکي داريم. البته مثل طراحي بيروني خودرو در داخل هم خطوطي آبي رنگ مي بينيم که اين خودرو را به عنوان يک خودروي تمام الکتريکي متمايز مي کند. يک صفحه نمايش لمسي در وسط، سيستم اطلاعات و سرگرمي را در دسترس قرار مي دهد و صفحه نمايش ديگري در جلوآمپر، اطلاعات سفر و خودرو را به راننده نشان مي دهد. در داخل ريچ برقي امکانات نسبتاً مدرن ديده مي شود و اين پيکاپ با امکاناتي استاندارد نظير دوربين هاي عقب و جلو، دوربين ۳۶۰، کروزکنترل و… در رده بالايي قرار مي گيرد.

پيشرانه برقي در ريچ، توان توليد ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نيوتن متر گشتاور را دارد. با توجه به سيستم چهارچرخ محرک در اين خودرو و گشتاور بالا در موتور برقي مي توان حدس زد ريچ برقي عملکرد خوبي را ارائه دهد. پکيج باتري هاي اين خودرو با توان ۶۷٫۹ کيلووات ساعتي با هر بار شارژ کامل مي تواند انرژي لازم براي پيمايش ۴۰۳ کيلومتر را براي اين پيکاپ تأمين کند.

نام ريچ در بازار ايران هم شناخته شده است و اين نام را در پيکاپ هاي «سايپا» ديده بوديم، اما نسخه هايي که حالا در بازار چين رونمايي و توليد مي شوند بسيار از آن چه ما از اين برند ديده بوديم زيباتر و مدرن تر هستند. بايد ديد آيا پيکاپ ريچ با مدل هاي جديدتر پا به ايران خواهد گذاشت يا خير.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره