برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خودروهای مازراتی سری تروفئو معرفی شد

منبع
پرشين خودرو
بروزرسانی
خودروهای مازراتی سری تروفئو معرفی شد

پرشين خودرو/ مازراتي سري‌ تروفئو را براي خودروهاي گيبلي و کواتروپورته و لوانته مجهز به پيشرانه‌ي ۳/۸ ليتري خورجيني هشت‌سيلندر ۵۸۰ اسب‌بخاري فراري رونمايي کرد.
 
 با رونمايي خودرو هيبريد گيبلي در ماه گذشته، مازراتي اهداف خود را براي تازه‌کردن کامل سبد محصولات اعلام کرد. اين خودرو که کوچک‌تر از ساير سدان‌هاي مازراتي است، بارديگر تيتريک رسانه‌ها مي‌شود؛ زيرا خودروساز مودنا قصد دارد نسخه‌ي قدرتمند تروفئو (Trofeo) را براي گيبلي ارائه دهد. نه‌تنها مازراتي گيبلي، بلکه خودرو کواتروپورته (Quattroporte) نيز با همان پيکربندي تقويت‌شده‌ي تروفئو رونمايي مي‌شود.

مانند مازراتي لوانته تروفئو (Levante Trofeo)، اين دو سدان سريع نيز از پيشرانه ۳/۸ ليتري خورجيني هشت‌سيلندر توئين توربو ساخت فراري بهره مي‌برند. دقيقا مانند شاسي‌بلند مازراتي، جديدترين خودروهاي اضافه‌شده به ترکيب تروفئو از ۵۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۳۰ نيوتن‌متر گشتاور و حداکثر سرعت ۳۲۶ کيلومتربرساعت بهره مي‌برند که آن‌ها را به سريع‌ترين سدان‌هاي مازراتي تبديل مي‌کند.

گيبلي تروفئو سبک‌تر از کواتروپورته تروفئو است؛ به‌همين‌دليل، دو دهم ثانيه سريع‌تر به سرعت ۱۰۰ کيلومتربرساعت مي‌رسد و براي انجام اين کار فقط به ۴/۳ ثانيه زمان نياز دارد. درحالي‌که لوانته تروفئو خودرويي مجهز به سيستم تمام‌چرخ محرک (AWD) است، اين دو سدان قدرتمند و تقويت‌شده منحصرا با سيستم محرک عقب و ديفرانسيل لغزش محدود ارائه مي‌شوند. جعبه‌دنده‌ي خودکار هشت‌سرعته ZF وظيفه دارد در هر سه مدل تروفئو، قدرت خروجي را به چرخ‌هاي خروجي بفرستد.

گذشته از به‌دست‌آوردن قدرت پيشرانه‌ي فراري، مدل‌هاي تروفئو مازراتي گيبلي و کواتروپورته تزيينات قرمزرنگ دارند تا از نظر بصري ظاهر متمايزي با ساير مدل‌ها داشته باشند. چراغ‌هاي عقب اصلاح‌شده با الهام از طرح چراغ عقب 3200 GT و خودرو مفهومي آلفيري (Alfieri) نصب شده‌اند و سپر جلو اصلاح‌شده نيز با جلوپنجره و قطعات تزييني فيبرکربني عرضه مي‌شود.

مازراتي کاپوت جديدي با مجاري هواي دوگانه به‌منظور خنک‌کنندگي بهتر پيشرانه براي گيبلي تروفئو نصب کرده که همان طرح کاپوت لوانته تروفئو را دارد. هر دو سدان مازراتي روي رينگ‌هاي ۲۱ اينچي مي‌نشينند؛ درحالي‌که شاسي‌بلند لوانته مي‌تواند به مجموعه‌اي از رينگ‌هاي بزرگ‌تر ۲۲ اينچي مجهز شود.

تغييرات تا داخل کابين نيز ادامه پيدا مي‌کنند و در آنجا مبلمان و قطعات تزييني مخصوص Trofeo وجود دارد. بااين‌حال، بزرگ‌ترين تغيير سيستم سرگرمي پيشرفته است که اکنون به‌جاي نمايشگر ۸/۴ اينچي قبلي، صفحه‌نمايش لمسي ۱۰/۱ اينچي قرار مي‌گيرد. اين نمايشگر نه‌تنها بزرگ‌تر است؛ بلکه با گرافيک‌ بهتر و رزولوشن بيشتر صفحه‌نمايش عرضه مي‌شود.

ممکن است افرادي بخواهند پس‌از‌اين تاحدممکن خودروهاي مازراتي گيبلي يا سري تروفئو مجهز به پيشرانه فراري را به‌دست آورند؛ اما چنين چيزي در آينده ممکن نخواهد بود؛ زيرا لوئيس کاميلري، مديرعامل فراري، قبلا گفته بود که پس از انقضاي توافق فعلي، قرارداد عرضه‌ي پيشرانه را براي مازراتي تمديد نخواهد کرد. کاميلري تخمين زده است که آخرين خودرو مازراتي مجهز به پيشرانه‌ي ساخته‌شده در مارانلو در سال ۲۰۲۱ يا ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.


ناگفته نماند درحالي‌که قبلا پيشرانه V8 در گيبلي استفاده‌ نشده بود، کواتروپورته آن را سال‌ها در تيپ GTS داشته است. درحالي‌که جايگزين مستقيم مازراتي گيبلي زودتر از سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه نخواهد شد، طبق نقشه‌ي راه محصولات اين شرکت، نسخه‌ي کاملا جديد کواتروپورته در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد. انتظار مي‌رود که مدل‌هاي آينده از پيشرانه‌ي خورجيني سه‌ليتري شش‌سيلندر تويين‌توربو مازراتي برخوردار شوند. اين پيشرانه Nettuno نام دارد و نهم سپتامبر روي خودرو سوپراسپرت MC20 رونمايي خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره