برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

قدرت باطری اتومبیل‌های تسلا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
قدرت باطری اتومبیل‌های تسلا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

باشگاه خبرنگاران/ ايلان ماسک در پست جديد توئيتري، اطلاعاتي را در رابطه با جديدترين فناوري باطري‌هاي شرکت خود به اشتراک گذاشت.
بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ايلان ماسک، مديرعامل و سهامدار شرکت تسلا، اين مجموعه توليد خودرو مي‌تواند به صورت گسترده باطري‌هاي جديدي براي محصولات خود توليد و عرضه کند که تا پنجاه درصد انرژي بيشتري را نسبت به باطري‌هاي کنوني در خود جاي مي‌دهند. طبق صحبت‌هاي وي، روند توليد و عرضه گسترده اين فناوري جديد ممکن است تا سه الي چهار سال ديگر به وقوع بپيوندد.

مديرعامل شرکت تسلا در پست خود نوشت: "عرضه سراسري باطري‌هايي با چهارصد وات‌ساعت بر کيلوگرم طي سه الي چهار سال آينده دور از ذهن نيست". گفتني است؛ ايلان ماسک درست مدتي قبل از برگزاري مراسم "روز باطري" اين سخنان را به زبان آورده و به نظر مي‌آيد بخشي از اطلاعات مراسم مذکور را در اختيار کاربران قرار داده است. طي اين گردهمايي، شرکت تسلا قرار است گسترش فناوري خود در عرضه باطري‌هاي پرقدرت و با کيفيت را به نمايش بگذارد.

محققان دنياي اتومبيل اظهار داشته‌اند که باطري‌هاي به کار رفته در خودرو‌هاي Tesla Model 3 از نمونه Panasonic 2170 با قدرت ۲۶۰ وات‌ساعت بر کيلوگرم هستند. اين يعني رشد پنجاه درصدي قدرت باطري خودرو‌هاي شرکت تسلا مي‌تواند محدوده پيمايش آن‌ها را تا حد بسيار زيادي افزايش دهد.


شرکت تسلا پيش از اين اعلام کرده بود مراسم معرفي باطري‌ها در تاريخ ۲۲ سپتامبر امسال صورت خواهد گرفت. اين شرکت همچنين تصويري از سلسله نقطه‌هايي را در شبکه‌هاي مجازي به اشتراک گذاشت که حدس و گمان‌هاي بسياري از کاربران را به دنبال داشت. يک متخصص باطري‌سازي با نام پارک چو وان در رابطه با اين تصوير گفت: "اين تصوير احتمالا مربوط به فناوري نانوسيم سيليکون آند است".

فناوري مذکور علمي است که توسط آن شرکت‌ها مي‌توانند عمر و انرژي باطري را به حد غير قابل باوري افزايش دهند. گفتني است؛ پيش از اين شرکت پاناسونيک اعلام کرده بود که سعي دارد طي سال‌هاي آينده قدرت باطري‌هاي خود در اتومبيل‌هاي تسلا را تا ۲۰ درصد افزايش دهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره