![مذاکرات نیسان با هوندا به بنبست رسید](https://app.akharinkhabar.ir/images/2025/02/08/Tumb_6ff1117f-7ed7-4eb6-9322-5b4ec4d60500.jpeg)
قدرتمندترین خودرو برقی جهان را بشناسید
![قدرتمندترین خودرو برقی جهان را بشناسید](https://app.akharinkhabar.ir/images/2020/09/11/33813036-ca5c-464c-846b-88c6dc1b5392.jpeg)
باشگاه خبرنگاران/ اخيراً، شرکت خودروسازي لوتوس همکاري توسعه يافته فني خود را با مهندسي پيشرفته ويليامز، پايان داد. ادعا ميشود که هايپرکار برقي ۱۹۷۳ اسب بخاري قدرتمندترين خودروي توليدي جهان است و براي توليد اوليه سال ۲۰۲۰ به فروش ميرسد. در حال حاضر Evija با مشخصات جديدش در مقر لوتوس، در حال ساخت است.
کار بر روي تاسيسات، که يک ساختمان مهندسي سابق لوتوس بود و زماني محل کار واکسهال لوتوس کارلتون بود، اکنون در حال اتمام است. هر يک از ۱۳۰ Evijas در آنجا ساخته ميشود.
لوتوس گفته است Evijas که قرار است امسال ساخته شود، قبلاً فروخته شده است، هرچند رقم دقيقي از آن اعلام نشده است.
فيل پوپام، رئيس لوتوس، اشاره غير مستقيمي به نمونههايي از Pininfarina Battista که تاکنون باقي مانده است کرده و گفت: با آماده سازي کارخانه جديد، در بخش توليد هايپرکار EV جلوتر هستيم و ۱۰۰ ٪در صد آماده رقابتهاي سالم هستيم. آزمايش ديناميکي اين خودرو در اوايل امسال در پيست آزمايشي هوتل لوتوس که در مجاورت تاسيسات توليد Evija قرار دارد، آغاز شد.
قيمت هر يک از ۱۳۰ دستگاهي که قرار است ساخته شود ۲.۰۴ ميليون پوند خواهد بود. مشخصات اين خودرو شامل چهار چرخ متحرک، ۱۲۵۴ پوند فوت و بردار گشتاور است که به آن ۰-۶۲ مايل در ساعت کمتر از سه ثانيه سرعت مي بخشد.
Evija، اولين مدل جديد لوتوس تحت مالکيت جيلي خواهد بود و بيش از يک دهه است که اولين مدل کاملا جديد سازنده است. Evija که با کد رمز Type ۱۳۰ شناخته ميشود، خودرويي گسترده است، طول آن ۴.۵۹ متر، عرض ۲.۰ متر و ارتفاع ۱.۱۲ متر است. به گفته لوتوس، اين آغاز يک زبان طراحي جديد لوتوس معاصر است.
کار مدير عامل لوتوس گفت: ما از همان ابتدا ميخواستيم کاري خالص و ساده انجام دهيم، اما در مورد آن احساس تجمل و ظرافت داشته باشيم. با اين فکر شروع کرديم که چه عواملي از DNA لوتوس وجود دارد که ميخواهيم آن را حفظ کنيم؟
همچنين اين مقام مسئول گفته است که کابين را در داخل گلگيرها جا داده ايم چرا که براي ما بسيار مهم است همه چيز در مورد ديناميک خودرو مشخص باشد، اگر کابين پايين بنشيند و گلگيرها حفظ شوند، اين تصور را داريد که ماشين همه جوره تحت کنترل است.
در حدود سادگي طراحي کلي، برخي از آيروديناميکهاي پيشرفته وجود دارد که جريان هوا را به سمت بالا، زير و اتومبيل هدايت ميکند و شکل بدنه پيچيدهاي را ايجاد ميکند که با حرکتهاي گستردهاي از سه چهارم عقب عبور ميکند و از عقب خارج ميشود.
لوتوس هنوز اعلام نکرده است که اين موتور چند موتور الکتريکي خواهد داشت و در کجا قرار ميگيرد، اما همکاري آن با مهندسي پيشرفته ويليامز - که از جمله موارد ديگر تامين کننده باتري براي شبکه فرمول E است - مهم خواهد بود.
لوتوس گفت: Evija داراي يک باتري ۷۰ کيلووات ساعتي است که ميتواند تا ۳۵۰ کيلووات شارژ شود و امکان شارژ ۱۸ دقيقهاي با دامنه WLTP حدود ۲۵۰ مايل را فراهم ميکند. درگاه شارژ در عقب خودرو قرار دارد.
در ساخت اين خودرو هم براي شاسي و هم براي بدنه از کربن الياف است، وزن سبک براي تمام مدلهاي لوتوس هسته اصلي است و وزن Evija چند صد کيلو کمتر از باتيستا و C_Two گزارش شده است، اگرچه ظرفيت باتري آنها بيشتر است. حتي در اين صورت، با ۱۶۸۰ کيلوگرم، Evija احتمالاً به سنگينترين لوتوس تبديل خواهد شد. لوتوس با جرأت ادعا ميکند که استاندارد جديدي را براي عملکرد رانندگي لوتوس تعيين خواهد کرد و پوياييترين خودروي جادهاي در تاريخ لوتوس است. در داخل، ساختار الياف کربن در کابين خلبان نسبتاً وسيع قابل مشاهده است.
اي