دنياي خودرو/ ميانگين مصرف سوخت اين شاسي‌بلند ژاپني براي مدل 6سيلندر و ديفرانسيل عقب، در شهر حدود 16ليتر و در بزرگراه 11ليتر است. مصرف مدل 6سيلندر AWD نيز در شهر 17ليتر و در بزرگراه 12ليتر برآورد شده است. بيشترين مقدار مصرف سوخت به مدل 8سيلندر AWD تعلق دارد که به 20ليتر در شهر و 14ليتر در بزرگراه افزايش مي‌يابد.

 عموما خودروسازان ژاپني علاوه‌بر توليد خودروهاي اقتصادي، محصولات لوکس خود را در قالب يک برند جداگانه به بازارهاي جهاني عرضه مي‌کنند. 
در اين ميان نقش کمپاني نيسان و تويوتا از ساير برندها پررنگ‌تر است. زيرا اين دو شرکت با معرفي دو برند مستقل اينفينيتي و لکسوس، توانسته‌اند سهم عمده‌اي از بازار خودروهاي لوکس آسياي‌شرقي، اروپا و ايالات‌متحده را از آن خود کنند.
اينفينيتي که به‌عنوان برند لوکس‌ نيسان شناخته مي‌شود، سهم بيشتري از ساير لوکس‌سازان ژاپني در بازار ايالات‌متحده را به خود اختصاص داده است. بر اين اساس اين برند هرگز نتوانست به‌صورت رسمي پا به بازار ايران بگذارد و به‌همين‌دليل محصولات اينفينيتي براي بسياري از مصرف‌کنندگان ايراني چندان شناخته‌شده نيست. حال به‌تازگي يک دستگاه اينفينتي QX70 به‌صورت گذرموقت پا به خاک ايران گذاشته است.

  تاريخچه اين محصول
اينفينيتي براي اولين‌بار در سال ۱۹۹۵ با معرفي مدل QX4 به بخش شاسي‌بلندها وارد شد اما اين خودرو که تا سال ۲۰۰۴ به توليد رسيد، در اصل نسل دوم نيسان پت‌فايندر بود که با تغييرات جزيي به‌عنوان يک اس‌يووي متوسط لوکس توسط اينفينيتي به بازار عرضه شد. بنابراين نمي‌توان QX4 را يک اينفينيتي واقعي دانست؛ اما در سال ۲۰۰۲ اين برند متعلق به نيسان، يک کراس‌اوور لوکس سايز‌متوسط به نام FX را معرفي کرد که به‌نوعي جايگزين QX4 بود اما FX برخلاف مدل قبلي، کراس‌اوور مستقل ازسوي اينفينيتي بود و به‌همين دليل مي‌توان آن‌ را نخستين شاسي‌بلند واقعي اين شرکت دانست.


اينفينيتي FX روي پلت‌فرم ديفرانسيل عقب FM نيسان ساخته شد و با مدل اسپرت نيسان 350Z مشترک بود. توليد نسل اول اين کراس‌اوور لوکس ژاپني تا سال ۲۰۰۸ ادامه داشت اما در نمايشگاه ژنو همان سال، نسل دوم آن معرفي شد و با مدل ۲۰۰۹ به بازار آمد. اين نسل نيز روي پلت‌فرم FM نيسان ساخته شده است و در دو نسخه ديفرانسيل عقب و چهارچرخ‌محرک به بازار عرضه مي‌شود. اما پس از تغيير شيوه نامگذاري اينفينيتي، از آوريل سال ۲۰۱۳، نام FX به QX70 تغيير يافت.

  طراحي QX70 با سبک‌و‌سياق شرقي
اينفينيتي QX70 در بخش طراحي بدنه از سبک و سياق طراحان اينفينيتي تاثير گرفته است؛ قسمت جلو يک جلوپنجره بزرگ دارد و تا زير کاپوت و بين گلگيرها امتداد پيدا مي‌کند. خودرو دماغه بزرگي دارد و کابين آن کمي به سمت عقب مايل است که البته اين سبک از طراحي امروزه توسط بسياري از خودروسازان مورد‌استفاده قرار مي‌گيرد. طراحي داخلي اينفينيتي QX70 و کنسول بزرگ وسط داشبورد سرشار از تکنولوژي است که ازجمله آنها مي‌توان به سيستم مسيرياب Hard Drive، سيستم NavTraffic، سيستم NavWeather و ازهمه مهم‌تر مانيتور مخصوص اينفينيتي اشاره کرد که تصوير هوايي از خودرو نمايش مي‌دهد و براي حرکت در ترافيک و پارک دوبل بسيار مناسب است. اين تجهيزات دست‌به‌دست هم مي‌دهند تا ضمن حفظ ايمني، سواري نرم و راحتي نيز در اختيار سرنشينان قرار بگيرد.

  مشخصات فني قواي محرکه
اينفينيتي QX70 با دو پيشرانه بنزيني به بازار عرضه شده است. موتور شش‌سيلندر 3.7ليتري تمام‌آلومينيوم که 325‌اسب‌بخار نيرو و 362‌نيوتون‌متر گشتاور توليد مي‌کند و موتور 8سيلندر 5ليتري که قادر به توليد 390اسب‌بخار نيرو و 500نيوتون‌متر گشتاور است. هر دو موتور مجهز به سيستم VVEL هستند که کار تنظيم زمان‌بندي سوپاپ‌ها را برعهده دارد. البته يک جعبه‌دنده 7سرعته اتوماتيک مجهز به پدل شيفتر دستي و سيستم تنظيم‌کننده دور موتور، از هر دو موتور پشتيباني مي‌کند. با پدال شيفتر منيزيمي که فقط در پکيج Sport  ارائه مي‌شود، راننده کنترل خودرو را بهتر در دست خواهد داشت.


مدل‌هاي چهارچرخ محرک، مجهز به سيستم هوشمند 
All-Wheel-Drive هستند که مخصوص اينفينيتي و مبتني‌بر چرخ‌هاي عقب است. هنگام رانندگي عادي، تمام قدرت موتور به چرخ‌هاي عقب منتقل مي‌شود اما وقتي سيستم تشخيص بدهد نيرو افت کرده، حداکثر 50درصد نيرو به چرخ‌هاي جلو منتقل مي‌شود. اين توزيع نيروي 50/50 تضمين مي‌کند اينفينيتي QX70 در شرايط خارج از جاده نيز به يک آفرودر قابل‌قبول تبديل شود.
ميانگين مصرف سوخت اين شاسي‌بلند ژاپني براي مدل 6سيلندر و ديفرانسيل عقب، در شهر حدود 16ليتر و در بزرگراه 11ليتر است. مصرف مدل 6سيلندر AWD نيز در شهر 17ليتر و در بزرگراه 12ليتر برآورد شده است. بيشترين مقدار مصرف سوخت به مدل 8سيلندر AWD تعلق دارد که به 20ليتر در شهر و 14ليتر در بزرگراه افزايش مي‌يابد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar