استون مارتین ویکتور به عنوان One-77 سفارشی با ۸۳۶ اسببخار رونمایی شد
خودرو بانک/ سرويس سفارشيسازي Q متعلق به استون مارتين، يک نسخه تکي جديد به نام ويکتور ساخته است. اين يک One-77 بوده که استون مارتين آن را به اداي احترامي براي ونتيج V8 دهه ۷۰ و ۸۰ ميلادي تبديل کرده است. اما Q کاري فراتر از اضافه کردن کيت بدنه و تعويض تزئينات داخلي انجام داده - در داخل و خارج، شاهد يادآورهايي از طراحي One-77 هستيم، اما اين مدل تقريبا غيرقابل تشخيص است. در زير کاپوت، شاهد تفاوتهاي خيلي بيشتري هستيم.
قدرت اين ويکتور از موتور ۷.۳ ليتري V12 تنفس طبيعي اصلي One-77 تامين ميشود. اما استون از شرکت موتورسازي کازوورث خواسته تا اين موتور را با مشخصات فني خاصي بازسازي و تقويت کند. حالا اين موتور توان ۸۳۶ اسببخار و گشتاور ۸۲۱ نيوتن متر توليد ميکند، در حالي که موتور One-77 توان ۷۵۰ اسببخار و گشتاور ۷۵۰ نيوتن متر دارد.
اين موتور حالا در کنار جعبهدنده ششسرعته دستي گراتزيانو قرار گرفته، که ويکتور را به قدرتمندترين استون مارتين با گيربکس دستي تبديل ميکند. براي کنترل قدرت اضافي، دو خنککننده سيستم انتقال قدرت و يک کلاچ مسابقهاي سفارشي به اين مدل اضافه شده است. اين مدل همچنين از ترمزهاي کربن سراميکي شش پيستون بهره ميبرد.
طراحي کلاسيک، خودروهاي مدرن
در حالي که طراحي اين مدل شبيه نسخههاي کلاسيک استون است، اما ويکتور از فناوريهاي مدرن بهره ميبرد. در عقب، استون از فناوري استفادهشده در والکري براي طراحي چراغهاي عقب استفاده کرده است. حتي ظاهر کلاسيک اين مدل هم کاربردي است، و در سرعت ۱۶۰ کيلومتر بر ساعت، ۸۲۵ نيوتن متر داونفورس فراهم ميکند. اين خيلي بيشتر از ۵۲۵ نيوتن متر داونفورس ايجادشده توسط ونتيج GT4 در همين سرعت است. سيستم تعليق هم داراي همان کمکفنرها و دمپرهاي خودروي مخصوص مسابقه وولکان است.
طراحي داخلي زيبا
در داخل، استون از هيچ هزينهاي دريغ نکرده و بخش زيادي از شاسي يکپارچه فيبرکربني از داخل کابين قابل مشاهده است. چرمهايي به رنگ سبز جنگلي و فندقي، تضاد خوبي با بافت کربن تيره دارند، در حالي که در قسمت بالايي کابين از کشمير استفاده شده است. بهترين استفاده از چوب روي دسته دنده صورت گرفته که ظاهر جذابي به آن داده است. استون از آلومينيوم آنودايزشده و تيتانيوم براق و صيقلي براي ديگر قطعات سختافزاري استفاده کرده است.
هنوز اطلاعاتي درباره قيمت اين نسخه خاص منتشر نشده است. اين اداي احترامي به ميراث استون مارتين است، در حالي که نشان ميدهد ميتوان از فناوريهاي پيشرفته ابرخودروهاي اين شرکت مثل ولکان و والکري در جاهاي ديگر هم استفاده کرد.