نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
خودرو

شرایط پلاک فعال برای خانوار در ثبت‌نام فروش فوق‌العاده برداشته شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
شرایط پلاک فعال برای خانوار در ثبت‌نام فروش فوق‌العاده برداشته شد

ايسنا/ طبق اعلام مدير کل صنايع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، در شرط نداشتن پلاک فعال خانوار براي ثبت‌نام خودرو در طرح فروش فوق‌العاده تجديد نظر شده و باتوجه به مشکلاتي که براي برخي از متقاضيان ايجاد کرد، برداشته شد.
طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، سهيل معمارباشي ضمن يادآوري مصوبات آخرين جلسه کميته خودرو برگزار شده، مبني بر اينکه اجراي طرح واگذاري حدود ۱۵۲ هزار خودرو به صورت هر دو هفته يک‌بار تا پايان سال جاري؛ اظهار کرد: با تجديد نظر در شرط نداشتن پلاک فعال خانوار براي ثبت‌نام خودرو، باتوجه به اينکه اين شرط يکي از محدوديت‌ها براي ثبت‌نام در طرح فروش فوق‌العاده مدنظر قرار گرفته بود، در آخرين جلسه کميته خودرو اين محدوديت به سبب مشکلاتي که براي برخي از متقاضيان ايجاد شد، برداشته شد. در حال حاضر تنها موضوع پلاک فعال، براي  شخص متقاضي مطرح است و شخص متقاضي ثبت‌نام نبايد پلاک فعال داشته باشد.

مدير کل صنايع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ادامه داد: بر اين اساس که افزايش فروش فوق‌العاده خودروها از جمله برنامه‌هايي است که براي کمک به تثبيت آرامش در بازار خودرو است، در همين راستا با دستور سرپرست وزارت صمت و تصويب کميته خودرو مقرر شد طرح واگذاري حدود ۱۵۲ هزار خودرو را برگزار کنيم. يکي از شروط واگذاري خودرو در اين طرح‌ها پرداخت ۱۰ درصد قيمت رسمي خودرو در هنگام ثبت‌نام خواهد بود که براي اطمينان از خريد خودرو توسط متقاضي و مديريت تقاضا اين شرط منعقد شده است.

وي افزود: اين مبلغ در هنگام ثبت‌نام به حساب واسطي که توسط شرکت‌هاي خودروساز اعلام مي شود، بايد واريز گردد. اين ۱۰ درصد مبلغ خودرو از زمان ثبت‌نام تا زمان اعلام منتخبان قرعه‌کشي در حساب واسط، در يک حساب بانکي به اسم فرد متقاضي خواهد ماند و در صورت عدم برنده شدن متقاضي در قرعه‌کشي، اين مبلغ که در حساب فرد بلوکه شده بود، قابل برداشت خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره