نماد آخرین خبر

سلطان دریفت به سواحل شمالی رسید

منبع
دنياي خودرو
بروزرسانی
سلطان دریفت به سواحل شمالی رسید

دنياي خودرو/ تصاوير ارسالي ازسوي مخاطبان نشان مي‌دهد حجم خودروهاي گذرموقت ورودي به کشور روبه‌افزايش است. اين در حالي که باتوجه به گسترش بيماري کوويد-19 و افزايش هزينه‌هاي ناشي‌از جهش نرخ ارز، انتظار مي‌رفت برخلاف هر سال، امسال شاهد ورود و تردد خودروهاي گذرموقت کمتري در کشور باشيم. 
تصاوير ارسالي ازسوي مخاطبان نشان مي‌دهد حجم خودروهاي گذرموقت ورودي به کشور روبه‌افزايش است. اين در حالي که باتوجه به گسترش بيماري کوويد-19 و افزايش هزينه‌هاي ناشي‌از جهش نرخ ارز، انتظار مي‌رفت برخلاف هر سال، امسال شاهد ورود و تردد خودروهاي گذرموقت کمتري در کشور باشيم. 
از جديدترين گذرموقت‌هاي رويت‌شده در کشور، يک دستگاه نيسان 370Z رودستر است که با رنگ مشکي و سقف پارچه‌اي قرمز رنگ، نگاه‌ها را در خيابان به‌خود جلب مي‌کند. اين خودرو که در اکثر کشورها به‌عنوان «سلطان دريفت» شناخته مي‌شود، توانايي و مهارت بالايي در انجام حرکات نمايشي به‌خصوص دريفت و دونات دارد. از همين‌رو رانندگي با آن نيازمند مهارتي خاص است تا بتوان از پتانسيل‌هاي بالاي آن لذت کافي را برد.

  آشنايي با نيسان 370Z
نيسان 370Z  مدل 2016، هفتمين نسل از سري مدل‌هاي اسپرت Z  شرکت پرآوازه نيسان محسوب مي‌شود که اواخر سال 2008 به‌عنوان جانشين مدل بسيار موفق 350Z روانه بازار شد. اين خودرو در دو کلاس کوپه و کروک عرضه مي‌شود و شامل تيپ‌هاي مختلف است. نسخه کوپه اين هيولاي کوچک ژاپني داراي پنج تيپ پايه، Touring، اسپرت، اسپرت Tech و Nismo و نسخه کروک آن در سه تيپ پايه، Touring و Touring اسپرت به خريداران ارائه مي‌شوند. خودرو موردنظر، کوپه Touring است.


ظاهر جذاب و تهاجمي
با نگاه کلي به بدنه نيسان 370Z  به وضوح مي‌توان برخي مشخصات 240Z (مدل حدود40سال پيش) را در آن مشاهده کرد. درواقع طراحي 370Z مانند نسل پيشين به‌گونه‌اي است که دقيقا خصوصيات خودروهاي کلاسيک اسپرت را به بيننده تلقين مي‌کند. 
کاپوت کشيده و عضلاني و کابين کوچک و جمع‌وجور در مقايسه با ابعاد بدنه، ازجمله مشخصات آن به حساب مي‌آيند. در نماي جلو شاهد طراحي ساده اما پويايي هستيم و چراغ‌هاي نيسان با طرح Z شکل نمود پيدا مي‌کند. 
سپر بزرگ و حجيم که در طرفين خود نواري از LED را به‌عنوان دي‌لايت جاي‌داده است، چهره‌اي تهاجمي‌تر براي نيسان 370Z  به ارمغان آورده است. در نماي جانبي نيز روي گلگير جلو، نماد سري Z را مي‌توان ديد که در قالب راهنما روي گلگير ديده مي‌شود. به‌طورکلي مي‌توان گفت ظاهر نيسان 370Z  از پيچيدگي خاصي برخوردار نيست اما طراحي بخش عقب کـــــــمي از اين موضوع مستثناست. 
شيشه بزرگ و کشيده عقب که از سقف شروع و به اسپويلر اسپرت ختم مي‌شود، ظاهر کوپه را به‌خوبي نشان مي‌دهد. همچنين دو خروجي اگزوز دايره‌اي که در ديفيوزر خودنمايي مي‌کنند، نويد قدرت خروجي موتور V6 را به بيننده مي‌دهند. خودرو مذکور به‌دليل اعمال تغييرات ظاهري، از چهره‌اي خاص برخوردار است.

کابين کوچک اما دوست‌داشتني
زماني که وارد کابين نيسان 370Z مي‌شويد، متوجه استفاده از متريال باکيفيت در فضاي داخلي در مقايسه بــــا بسياري از رقباي اين خودرو زيباي ژاپني خواهيد شد. 
ممکن است خريداران به‌دليل استفاده از صندلي‌هايي با روکش پارچه‌اي در مدل‌هاي پايين‌تر از آن مايوس شوند، اما وجود صندلي راحت راننده به لطف فرم زيبا و پشتي‌هاي مناسب، همچنين ديد بسيار عالي صفحه کيلومترشمار به محض حرکت و بالا و پايين شدن فرمان، نظر آنان را تغيير مي‌‎دهد. 
البته فضاي فشرده کابين، کمبود جا براي گذاشتن اجسام حتي کوچک، ديواره ميان پشت‌صندلي‌ها و فضاي بار ازجمله نقاط ضعف اين خودرو ژاپني به‌شمار مي‌روند. سقف کوتاه و ستون‌هاي عقب پهن موجب کوچک شدن پنجره عقب و ديد اندک به بيرون شده؛ البته اين ويژگي در خودروهاي اسپرت قابل‌اغماض است. 
از امکانات و آپشن‌هاي اين کوپه‌اسپرت مي‌توان به چراغ‌هاي جلوي زنون، چراغ‌هاي حرکت در روز LED، دسترسي و استارت بدون کليد، کروزکنترل، کنترل آب‌وهواي اتوماتيک، روکش چرمي فرمان با قابليت خم شدن به بالا و پايين، آينه‌هاي جانبي مجهز به گرمکن، روکش چرمي و يا جير مصنوعي، روکش در از جنس جير، روکش صندوق عقب (فقط در تيپ کوپه)، صندلي راننده با تنظيمات برقي و مجهز به گرم‌کن با قابليت تنظيم در چهارجهت و صندلي سرنشين با قابليت تنظيم به‌صورت برقي و در چهارجهت، صندلي‌هاي داراي سيستم تهويه (تنها در تيپ‌هاي کروک)، آينه الکتروکروميک، سيستم سرگرمي با نمايشگر لمسي 7اينچي با مسيرياب ماهواره‌اي و قابليت فعال‌سازي از طريق صدا، دوربين ديد عقب، سيستم صوتي با قابليت اتصال به بلوتوث تلفن‌همراه، ورودي USB/iPod، راديوي ماهواره‌اي و هشت اسپيکر Bose اشاره کرد.


مشخصات فني قلب تپنده
قلب تپنده نيسان 370Z همچون قبل، از يک پيشرانه قدرتمند 7/3ليتري V6 نيرو مي‌گيرد. اين پيشرانه که درواقع نمونه بهينه‌سازي‌شده نيسان 350Z است، 24‌سوپاپ و 2ميل‌سوپاپ دارد تا در کنار سيستم متغير زمان‌بندي سوپاپ‌ها بتواند بيشينه قدرتي برابر با 332اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 376نيوتون‌متر را در اختيار راننده قرار بدهد. 
اين نيروي توليدي به‌وسيله يک جعبه‌دنده 6سرعته دستي و يا يک جعبه‌دنده 7سرعته اتوماتيک به چرخ‌هاي عقب منتقل مي‌شود. سنسورهاي نصب‌شده در سيستم کلاچ و سيستم تعويض‌دنده نيز باعث مي‌شوند بهترين دنده متناسب با وضعيت گوناگون رانندگي و همچنين ميزان فشار بر پدال گاز انتخاب شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره