برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
خودرو

گرانترین خودرو‌های ۲۰۲۰

منبع
ميزان
بروزرسانی
گرانترین خودرو‌های ۲۰۲۰

ميزان/ ماشين‌هاي لوکس هميشه طرفداران زيادي دارند. حتي اگر مايل يا قادر به تهيه يک خودروي لوکس نباشيم، باز هم از ديدن طراحي ظريف و زيباي آن لذت برده و اين ماشين‌هاي زيبا را تحسين مي‌کنيم. معيار سنجش کيفيت اين ماشين‌هاي جذاب، تنها قيمت بالا يا استفاده از آخرين تکنولوژي روز در هنگام ساخت آن نيست، بلکه پرستيژ و کلاسي است که به همراه دارند. اکثر افراد هم بيشتر شيفته همين پرستيژ هستند، نه چيز‌هاي ديگر.

خودرو لوکس، شامل مدل‌هايي مي‌شود که در عين شيک بودن، بسيار راحت هستند. اکثر اين ماشين‌ها بزرگ و جادار مانند برخي از ليموزين‌ها، شاسي بلند‌ها و بعضي از سدان‌ها هستند. معمولا افرادي که اين ماشين‌ها را خريداري مي‌کنند، يا خودشان آن را مي‌رانند يا راننده دارند. اين بدان معناست که شرايط بخش جلويي و پشتي کابين، بايد مطلوب و راحت باشد. همچنين داشتن عملکرد خوب و حس و تجربه آرام به هنگام رانندگي و سفر با اين مدل‌ها، اهميت بسيار زيادي دارد. در واقع، ماشين‌هاي لوکس بايد سمبل راحتي و کلاس باشند. در عين حال بايد با بهره گرفتن از آخرين تکنولوژي و رابط کاربري مناسب، براي بسيار از افراد مانند يک دفتر کار متحرک عمل کنند و به همان اندازه کامل باشند.

پس از ليست سال گذشته خودرو‌هاي گران قيمت و لوکس ۲۰۱۹، اکنون به سراغ ليستي از ۱۰ خودروي لاکچري برتر سال ۲۰۲۰ رفته‌ايم تا علاقمندان به آشنايي با برترين و لوکس‌ترين خودرو‌هاي دنيا، با جديدترين و لوکس‌ترين خودرو‌هاي ۲۰۲۰ نيز آشنا شوند. اين مدل‌ها بسيار راحت هستند و تجربه‌هاي باورنکردني براي صاحبان خود به همراه دارند. تمامي اين ماشين‌ها، محصولات برند‌هاي معتبر و نام آشناي صنعت خودروسازي هستند، برند‌ها و کمپاني‌هايي که سال‌ها است در عرصه طراحي و ساخت خودرو‌هاي لاکچري حضور دارند و ثابت کرده‌اند که لايق اعتماد مشتريان هستند.


۱. مرسدس بنز S کلاس (Mercedes-Benz S-Class)
تصميم ساخت بنز کلاس S مساوي با تصميم ساخت بهترين خودوري دنيا بود. در واقع شايد بنز کلاس S به اندازه جگوار XJ (Jaguar XJ) از لحاظ بصري جذاب و گيرا نباشد، اما بسياري معتقدند که رانندگي با آن تجربياتي به همراه دارد که بسيار از ظاهر ديگر ماشين‌هاي لوکس جذاب‌تر است. عملکرد اين مدل، همانطور که توقع مي‌رفت کاملا اعلا و استثنايي بود. فاصله بين چرخ‌هاي آن، باعث مي‌شود که سخت‌تر و مستحکم‌تر از ديگر مدل‌ها به نظر برسد. استاندارد‌هاي استفاده شده در اين مدل، بسيار بالاست. به هنگام خريد اين محصول، با گزينه‌هاي مختلفي براي انتخاب موتور‌هاي آن مواجه مي‌شويد. مهندسي و طراحي اين مدل به گونه‌اي است که رانندگي با آن، آرام، بي صدا و راحت باشد. به عقيده برخي از منتقدان، تکنولوژي استفاده شده در اين مدل، به خوبي مدل‌هاي هم سن و سالش نيست، اما همچنان نفس‌گير است. رقيب اصلي اين محصول دوست داشتني، رولز رويس فانتوم (Rolls-Royce Phantom) است.



۲. رنج روور (Range Rover)
نسل چهارم رينج روور که جديدترين نسل آن محسوب مي‌شود، با داشتن طراحي باورنکردني، بدنه آلومينومي و ظاهري فوق لوکس، يک انقلاب اساسي در تاريخ کمپاني سازنده آن محسوب مي‌شود. با اين حال به دليل نداشتن قابليت آفرود، اين مدل مورد انتقاد قرار گرفته است. اگر درباره فضاي داخل کابين مي‌پرسيد، بايد بگوييم که فضاي جادار آن، به صندلي‌هاي بسيار راحت مزين شده است. جايگاه راننده به اندازه‌اي راحت و درجه يک است که راندن خودرويي با اين اندازه را برايتان بسيار آسان مي‌کند. بدنه سنگين و وزين آن، براي رانندگي در جاده‌هاي خشن و ناملايم مناست است، به گونه‌اي که اصلا ناملايمات جاده را احساس نمي‌کنيد. از نظر برخي، اين مدل بيش از اندازه سنگين است؛ بنابراين وزن زياد اين ماشين محبوب، تنها نقطه ضعف آن است. با اين ماشين، احساس مي‌کنيد که خاص هستيد و در پايان روز حس خوبي خواهيد داشت.

جالب است که اين خودرو در ليست خودرو‌هاي لوکس ۲۰۱۹ در مقام هفتم قرار داشت و اکنون به عنوان دومين خودرو لوکس ۲۰۲۰ معرفي شده است.


 
۳. آئودي E ترون کوآترو (Audi E-tron Quattro)
کم کم وارد دوره پادشاهي و حکومت ماشين‌هاي الکتريکي مي‌شويم. به دوره‌اي رسيده‌ايم که انواع اين محصولات را، مانند ماشين‌هاي بزرگ، کوچک، سريع و… را در بازار مي‌بينيم. مدل E ترون، اولين قدم کمپاني آئودي در توليد ماشين‌هايي که آلايندگي‌شان صفر است بود. ترکيب سيستم ۴ WD و سرعت بالا، تبديل به ترکيبي استثنايي براي اين ماشين لوکس شده است. هرچي از خوبي‌هاي اين مدل بگوييم کم است. از ويژگي‌هاي بارز آن، مي‌توان به بي سر و صدا بودن و راحتي آن اشاره کرد. نسل خودور‌هاي لاکچري آئودي، صنعت خودروسازي را به هنر و زيبايي مزين کردند. اين مدل از بسياري از ماشين‌هاي الکتريکي ديگر محبوب‌تر است.

۴. تسلا مدل Tesla Model S
همانطور که مي‌دانيد، اين مدل محصول يکي از پايه گذاران ساخت خودرو‌هاي الکتريکي در عصر مدرن است، يعني ايلان ماسک. مدل S، مانند بسياري ديگر از محصولات تسلا با کيفيت و خلاقانه است. تفاوت آن با ديگر مدل‌هاي کمپاني تسلا، در سرعت بالا و لوکس بودن آن است. به هنگام خريد اين محصول، مي‌توانيد از بين دو پک باتري، پک مورد نظر خود را انتخاب کنيد. عملکرد مدل S، دقيقا مانند يک خودروي ديزلي با کيفيت و مرغوب است. کابين اين ماشين لوکس و دوست داشتني ساکت و جادار بوده و فضاي بخش بار آن نيز جادار و بزرگ است.


۵. آئودي Audi A ۸
جديدترين نسل از آئودي A ۸، بسيار بيشتر از يک ماشين قوي است. با استفاده از بدنه باکيفيت، تکنولوژي روز دنيا و يک موتور قوي، اين محصول تبديل به يک غول لوکس و جذاب تبديل شده است. با روشن کردن اين مدل، وارد دنياي شگفت انگيز ماشين‌هاي خودران مي‌شويد. تکنولوژي استفاده شده در اين محصول حتي از مرسدس کلاس S هم پيشرفته‌تر است. مانند اکثر مدل‌هاي اين ليست، اين محصول هم با پيشرانه‌هاي مختلفي ارائه مي‌شود که همگي قوي و باکيفيت هستند. منتقدان باور دارند با اينکه اين مدل بسيار جذاب و باکيفيت است، اما گرما و فضاي داخلي دوست داشتني مرسدس S کلاس را ندارد.


۶. بي ام و سري ۷ (BMW ۷ Series
اين مدل قدمتي طولاني دارد. اولين مدل از بي ام و سري ۷ در سال ۱۹۷۷ وارد بازار شد و همواره در سايه مرسدس بنز زندگي کرده است. اما جديدترين مدل اين سري، ثابت کرده که رقيب درخوري براي مرسدس است. اين محصول ترکيبي از تمامي مدل‌هاي خوب عالم خودروسازي است. فضاي داخلي آن جادار بوده و از متريال اعلايي در ساخت آن استفاده شده است. کيفيت، به جذابيت اين مدل اضافه مي‌کند.


۷. جگوار (Jaguar XJ)
جگوار XJ، نامي آشناست که از سال ۱۹۶۸ در بازار حضوري پررنگ دارد. جديدترين نسل از آن، مانند سلاحي ترسناک براي رقبايش است. طراحي کابين آن به گونه‌اي است که رقباي آلماني‌اش به گرد پايش نمي‌رسند. شايد متريال استفاده شده در آن به کيفيت محصولات مرسدس بنز و بي ام و نباشد، اما قطعا از طراحي جذاب و گيرايي برخوردار است. برخلاف ديگر مدل‌هاي ذکر شده در اين ليست، اين مدل تنها يک پيشرانه انتخابي دارد. با اين حال، هرچه که از يک خودروي لوکس توقع داريد، در اين مدل متمرکز شده است.


۸. بي ام و (BMW X ۷)
بي ام و تنها برندي است که بيش از يک جايگاه را در اين ليست به خود اختصاص داده است. اين مدل که هفت سرنشين را در خود جاي مي‌دهد، يکي از افتخارات مهندسان و طراحان آلماني است. مدل‌هاي ارائه شده در بازار بريتانيا، يا دو موتور توربوديزل دارند، يا دو موتور بنزيني. با اينکه اين مدل بزرگ و سنگين است، اما در جاده به خوبي وزن خود را مديريت مي‌کند. موتور‌هاي آن به قدري گشتاور توليد مي‌کنند که به هيج عنوان پستي‌ها و بلندي‌هاي جاده را حس نمي‌کنيد. کابين آن، طراحي کم و بيش معمولي دارد، اما در آن احساس راحتي مي‌کنيد. به نظر بعضي‌ها اين مدل زشت است، اما حتي همان افراد هم نمي‌توانند منکر پرستيژ و کلاس آن شوند.


۹. بي ام و گرن توريسمو سري ۶ (BMW ۶ Series Gran Turismo)
رانندگي با اين هاچبک بزرگ پنج در، بسيار جذاب و لذت بخش است. فاصله بين چرخ‌هاي اين محصول درست مانند سري ۷ است. صندلي‌هاي اين مدل در يک کابين بسيار ساکت و جادار تعبيه شده و براي طي کردن مسافت‌هاي طولاني مناسب است. موتور شش سيلندر اين مدل لوکس، با استفاده از سيستم AWD، نيرو را به هر چهار چرخ منتقل مي‌کند. موتور آن به گونه‌اي طراحي و ساخته شده است که به راحتي بتوانيد حجم بزرگ اين مدل را مديريت کنيد.


۱۰. لکسوس (Lexus LS)
لکسوس، هميشه انتخاب افراد لاکچري پسند است، خصوصا در کشور‌هاي اروپايي مانند بريتانيا. مدل LS نسبت به ديگر مدل‌ها متفاوت است. با توجه به تکنولوژي و متريال استفاده شده در ساخت اين مدل، LS يک خودروي لوکس استاندارد است. در واقع مدل‌هاي کمي در دنيا، حريف LS مي‌شوند. موتور هيبريد ۳٫۵ ليتري آن، به خوبي حجم و وزن اين مدل را که معادل ۲۴۲۰ کيلوگرم است را به حرکت در مي‌آورد. با توجه به وزن بالاي آن، رانندگي با LS بسيار دلچسب و خاطره انگيز است.

 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره