نماد آخرین خبر

افزایش قیمت خودرو مردم را سردرگم کرده است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
افزایش قیمت خودرو مردم را سردرگم کرده است

ايسنا/ يک عضو هيات رئيسه کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت که افزايش قيمت در حوزه بازار خودرو مردم را سردرگم کرده است.

مصطفي رضاحسيني قطب آبادي با اشاره به وضعيت بازار خودرو گفت: به اعتقاد من ما در حوزه قانونگذاري چيزي کم نداريم بلکه مشکل ما در اجرا و نظارت است. مگر مي‌شود در يک کشور دو واحد خودروسازي دولتي وجود داشته باشند که هر کاري مي‌خواهند انجام دهند؟ آن هم در شرايطي که شرکت‌هاي خودروسازي خصوصي هم وجود دارند که مردم از آنها خودرو مي‌خرند و اعتراضي ندارند.

 وي با اشاره به اين که افزايش قيمت خودرو عمدتا مربوط به دو شرکت خودروسازي ايران خودرو و سايپا است تصريح کرد: احتمالا مديران اين شرکت‌ها توان مديريت ندارند که بهتر است پست و مقام را رها کنند؛ البته تحولات بسياري در حوزه‌هاي مديريتي هم از ضعف‌هاي ماست. تغييرات سياسي دولت‌ها گاهي باعث مي‌شود افراد توانمند کنار گذاشته شوند.

نماينده مردم شهربابک در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: گاهي يک شرکت خودروسازي اعلام مي‌کند خط توليد فلان خودرو تعطيل شده اما فردا مي‌بينيد خودرويي با همان برند و مدل از آن خودروسازي بيرون آمده است.  به نظر مي‌رسد نظارت بيشتر در اين زمينه چيزي است که ما به آن احتياج داريم.

اين عضو هيات رئيسه کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که افزايش قيمت خودرو مردم را سردرگم کرده  است تاکيد کرد: ما بسياري از امور را در خارج از مرزها هدايت مي‌کنيم، هواپيما، پهپاد و موشک نقطه زن مي‌سازيم. آيا تکنولوژي خودرو سخت تر از اين است که هر روز شاهد خودروي بي کيفيت تر و آشفتگي بازار هستيم؟

رضاحسيني با بيان اين که بهتر بود از پول‌هاي جذب شده به بازار بورس در بخش توليد و زيربنايي استفاده مي‌شد گفت: متاسفانه نقديندگي مردم گاهي به سمت بورس گاهي خودرو يا ارز، سکه يا ملک هدايت مي‌شود و مردم هم اسير اين بازي‌ها مي‌شوند و در نتيجه هر روز دادگاه‌ها و پاسگاه‌ها پر از مالباختگان و شاکيان است.  در حالي که بايد براي مديريت اين نقديندگي اقدام مشخصي انجام شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره