ارزانترین خودروهای اسپرت سال ۲۰۲۰






صبحانه آنلاين/ در ادامه با ما همراه باشيد تا نگاهي داشته باشيم بر مقرونبهصرفهترين خودروهاي اسپرتي که تا سال ۲۰۲۰ عرضه شدهاند.
اکثر خودروسازان سهم قابل توجهي از سود خود را از طريق جوانان خواهان خودروهاي اسپرت بدست ميآورند. مشترياني که با وجود داشتن روياهاي بزرگ توان مالي چنداني نداشته و بيشتر به دنبال خريد خودروهاي اسپرت مقرونبهصرفه هستند.
در ادامه با ما همراه باشيد تا نگاهي داشته باشيم بر مقرونبهصرفهترين خودروهاي اسپرتي که تا سال ۲۰۲۰ عرضه شده و خريد آنها الزاما نيازمند وجود يک حساب بانکي پرپيمان نيست.
اين نکته را در نظر داشته باشيد که انتخاب يک خودرو اسپرت تنها به ميزان قدرت توليدي موتور آن بستگي ندارد و عوامل ديگري همچون کارايي خودرو، امکانات و تجهيزات ارائه شده نيز بستگي دارد.
آلپاين A ۱۱۰:
اين خودرو از ديدگاه کارشناسان تلويزيوني تاپگير يکي از بهترين خودروهاي اسپرت بازار محسوب ميشود. اين کوپه کامپکت فرانسوي در مقايسه با خودروهاي برجسته و جذابي همچون بوگاتي شيرون، فراري ۴۸۸ و پيستا گوي رقابت را از آن خود کرده است.
آلپاين A ۱۱۰ به دليل بهرهمندي از شاسي آلومينيومي وزن کمي داشته و از يک موتور ۱٫۸ ليتري بنزيني توربو بنزيني با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نيوتن متر گشتاور بهره ميبرد. وزن کم در کنار يک جعبه دنده دو کلاچه سبب شده که اين خودرو به راحتي در کمتر از ۴٫۵ ثانيه از سرعت ۰ به سرعت ۱۰۰ کيلومتر بر ساعت برسد.
اين مشخصات در کنار امکانات خاص خودروهاي اسپرت همچون صندليهاي مسابقهاي، رينگهاي ۱۷ اينچي سبکوزن، تودوزي ميکروفايبر و تريم داخلي فيبر کربني صفت اسپرت را کاملا برازنده اين آلپاين دوستداشتني کرده است. نسخههاي لوکس اين خودرو از تجهيزات خاصتري برخوردار هستند که صدالبته با افزايش قيمت نهايي خودرو همراه است.
پورشه ۷۱۸ باکستر/ کيمن
پورشه ۷۱۸ را در مدلهاي باکستر و کيمن با همراهي يک پيشرانه ۲۹۵ اسب بخاري راهي بازار کرده است. اين خودروها به صورت استاندارد از يک جعبه دنده دستي برخوردار بوده و در حالت آپشنال يک جعبه PDK بر روي آنها نصب ميشود.
هر دو مدل روباز و کوپه ۷۱۸ ميتوانند شتاب صفر تا ۱۰۰ را با کمک جعبه دنده دستي در کمتر از ۴٫۹ ثانيه طي کنند و بيشينه سرعت آنها نيز ۲۷۵ کيلومتر بر ساعت است.
ظاهر هر دو خودرو خاص و جذاب بوده و علت اين موضوع نيز آن است که پورشه دقت بالايي در طراحي آنها به خرج داده است. اين دقت در کنار تجهيزات و امکانات اسپرت سبب محبوبيت بالاي محصولات مذکور شده است.
جالب است بدانيد پورشه براي کاهش وزن دو مدل باکستر و کيمن سيستم اطلاعات و سرگرمي را از اين خودروها حذف کرده که البته در صورت تمايل خريداران اين سيستم بر روي خودروهاي مذکور نصب خواهد شد. اين اقدام بدون پرداخت هزينه اضافه صورت ميپذيرد.
۷۱۸ کيمن و باکستر داراي دستهموتورهاي فعال، سيستم ديفرانسيل عقب قفلشونده و فناوري توزيع گشتاور هستند و از سرپوش آينههاي عقيق خاکستري و رينگهاي ۲۰ اينچي با رنگ خاکستري تيتانيومي براق بهره ميبرند.
بي ام و M ۲ Competition/ CS
با گذشت مدت کوتاهي از معرفي BMW M ۲ Competition به عنوان يکي از کوچيکترين کوپههاي توليدي بي ام و اين کمپاني نسخه CS مدل M ۲ را نيز معرفي کرد.
اين خودرو به دليل استفاده گسترده از قطعات فيبرکربن هم وزن کمتري نسبت به BMW M ۲ Competition داشته و هم از نظر کارائي و قدرت موتور از اين خودرو قويتر است. به همين دليل نسخه CS را ميتوان نسخه پيشرفتهتر و اسپرتتر M ۲ Competition دانست.
اين خودرو از يک موتور توربو شش سيلندر ۳٫۰ ليتري TwinPower برخوردار است که ۴۴۴ اسب بخار نيرو و ۵۵۰ نيتوتن متر گشتاور توليد ميکند. اين موتور با گيربکس ۶ دنده دستي و يا يک گيربکس دو کلاچه ۷ دنده جفت ميشود. اين خودرو ميتواند تنها در ۴٫۰ ثانيه، از سرعت ۰ به سرعت ۶۰ مايل يا ۹۶ کيلومتر در ساعت برسد، البته در آپشن گيربکس دو کلاچه اين زمان، ۴٫۲ ثانيه است. بالاترين سرعت بي ام و M ۲ Competition/ CS نيز ۱۷۴ مايل يا ۲۸۸ کيلومتر در ساعت است.
تويوتا GR SUPRA
با گذشت زمان و عرضه نسلهاي مختلفي از سوپرا اين خودرو روز به روز محبوبيت بيشتري کسب کرد و حالا نسل پنجم آن با همراهي يک برچسب قيمتي معقول کاملا جاي خود را در دل خودرو دوستان باز کرده است.
تويوتا از آغاز مراحل طراحي و ساخت اين خودرو درست زماني که تصميم به شروع همکاري با بي ام و گرفت هدف خود را توليد يک خودرو اسپرت جوانپسندانه عنوان کرد.
نسل پنجم GR SUPRA مجهز به يک پيشرانهي ۳ ليتري ۶ سيلندر توربوشارژ، قدرتي معادل ۳۳۵ اسب بخار دارد.
اين قواي محرکه پيش از اين در Z ۴ و ۴۴۰ i نيز مورد استفاده قرار گرفته و براي بسياري از مصرفکنندگان خودروهاي آلماني نام آشنا است.
تويوتا GR SUPRA ميتواند در کمتر از ۴٫۵ ثانيه به سرعت ۱۰۰ کيلومتر بر ساعت برسد و نهايت سرعت آن نيز ۲۵۰ کيلومتر بر ساعت است.
مزدا MX ۵
هرچند مزدا نسخه ۲۰۱۹ مدل MX ۵ را نسبت به نسخه ۲۰۱۸ اين خودرو با افزايش قيمت همراه کرده، اما اين افزايش قيمت با توجه به بهبود کارائي و قدرت خودرو کاملا به مذاق طرفداران اين کمپاني خوش آمده است.
در کل نسخه ۲۰۱۹ نسبت به نسخه قبلي ۲۶ اسب بخار افزايش قدرت و ۵ نيوتن متر افزايش گشتاور را تجربه کرده و اين بدين معني است که قواي محرکه جديد ۲ ليتري ۴ سيلندر توان توليد ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نيوتن متر گشتاور را دارد. براي خودرو مذکور هر دو جعبه دنده ۶ سرعته دستي و ۶ سرعته اتوماتيک نيز در نظر گرفته شده است.
اين خودرو به خصوص در نسخه مجهز به جعبه دنده دستي به راحتي ميتوان افرادي که به دنبال لذت واقعي رانندگي هستند را راضي کند و گواه اين ادعا نيز جوايز و تعاريف متفاوتي است که از سوي مجلات مختلف رانندگي و منتقدان بزرگ دنياي خودرو به MX ۵ اهدا شده است.
تويوتا GT ۸۶/ سوبارو BRZ
هر دو خودرو مذکور در طي يک اقدام مشترک بين تويوتا و سوبارو طراحي شده و حاصل يک پروژه مشترک هستند. به همين منظور نيز بيراه نيست که آنها را دوقلوهاي همساني بناميم که از يک موتور ۲ ليتري مربعي نيرو ميگيرند.
جالب است بدانيد هر دو خودرو حتي در يک کارخانه در منطقه گونما ژاپن از خط توليد خارج شده، اما با وجود شباهتهاي فراوان تفاوتهايي نيز با يکديگر دارند.
اين تفاوتها شامل برچسب قيمتي، امکانات و تنوع تجهيزات عملکرد و قابليتهاي ديناميکي و همچنين مصرف سوخت است.
با اين وجود بسياري از کارشناسان اين دو خودرو را در کنار يکديگر قرار داده و از هر دو به عنوان نمونهاي از بهترين خودروهاي اسپرت ياد ميکنند.
هر دو مدل تويوتا GT ۸۶ و سوبارو BRZ از يک موتور ۴ سيلندر باکسر تنفس طبيعي به حجم ۲ ليتر نيرو ميگيرند. اين موتور توانايي توليد ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نيوتن متر گشتاور را دارد.
با وجود مشخصات يکسان در خصوص سيستم قواي محرکه، اما عملکرد اين موتور بر روي هر خودرو متفاوت بوده و همراهي گيربکسهاي متنوع نيز بر اين تفاوت افزوده است. اينجاست که داشتن عملکردهاي مختلف توجيح ميشود.