برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هزینه های نگهداری سیتروئن زانتیا چقدر است؟

منبع
خودرو بانک
بروزرسانی

خودرو بانک/ تقريبا در اوايل دهه 80 يکي از خاص ترين خودروهاي بازار ايران کار خود را آغاز کرد و توانست در زمان عرضه خود موفقيت بسيار چشمگيري در بازار ايران داشته باشد. سيتروئن زانتيا نمادي از يک خودروي پيشرفته با امکاناتي منحصربه فرد در بازار ايران بود که مونتاژ داخل آن باعث رشد بهتر و سريع تر آن در بازار ايران شد و همچنين کمتر خودرويي در آن زمان ياراي برابري با سرعت و شتاب اين اتومبيل منحصربه فرد را داشت.

ولي با اين وجود و در حالي که سيتروئن زانتيا مي توانست سال هاي بيشتري در بازار ايران فعاليت کند و همچنان با قدرت به فروش خود ادامه دهد، در اواخر دهه 80 به طور کامل از خطوط توليد خودروسازان خارج شد تا اکنون طرفداران اين برند در بازار خودروهاي کارکرده به دنبال خريد يکي از آنان باشند، اما خريد ماشين هاي کارکرده دردسرهاي خود را هم دارد و اگر عمر بالايي داشته باشد، مي تواند هزينه هاي سنگيني براي قطعات يدکي و قطعات مصرفي روي دست مصرف کنندگان خود بگذارد.

سيتروئن زانتيا را مي توان يکي از خودروهاي پرخرجي ناميد که به دليل پيشرفته بودن برخي از سيستم هاي آن همچون تعليق، ترمز و يا سيستم فرمان، در صورت خراب شدن مي تواند هزينه سنگيني بر روي دست کاربران خود بگذارد و لازم است که هنگام خريد نسخه هاي کارکرده سيتروئن زانتيا دقت لازم صورت گيرد.

قطعات مصرفي سيتروئن زانتيا چقدر قيمت دارد؟
با قطعات مصرفي اين خودرو شروع کنيم، در هفته آخر شهريورماه 99 کيت کامل تسمه تايم اين خودرو هزينه اي برابر با 900 هزار تومان خواهد داشت که شامل تسمه تايم اصلي و هرزگردي ها آن مي شود، ولي به طور جداگانه مي توان تسمه تايم اين ماشين را به قيمت 370 هزار توماني در بازار تهيه کرد. تسمه دينام توليد ايران هم به عنوان يکي ديگر از قطعات مصرفي و خيلي مهم در خودرو، قيمتي حدودا 210 هزار توماني خواهد داشت.

لنت ترمز هم يکي ديگر از قطعات پرمصرف اتومبيل است که بسته چهار عددي آن براي چرخ هاي جلو قيمتي معادل 210 هزار تومان دارد و براي چرخ هاي عقب به قيمت 330 هزار توماني خواهد رسيد. البته قيمت لنت ترمز به جنس آن هم بستگي دارد، چون لنت ترمز عقب 230 هزار توماني هم در بازار براي سيتروئن زانتيا 1800 و 2000 وجود دارد.

کاتاليزور هم امروزه يکي از اصلي ترين مواردي است که در تست هاي معاينه فني مورد توجه قرار گرفته و در صورت خرابي و عملکرد ضعيف آنان، قادر به دريافت معاينه فني نخواهيد بود و تردد بدون معاينه فني در سطح شهر جريمه به همراه خواهد داشت. حال اگر نگاهي به قيمت کاتاليزور زانتيا ساخته شرکت داخلي ايران دلکو داشته باشيم، به قيمت 2 ميليون و 450 هزار توماني خواهيم رسيد که مي تواند يکي از گران ترين قطعات مصرفي يک اتومبيل به شمار آيد.

بعد از چند بار تعويض روغن، نياز به تعويض فيلتر روغن هم احساس مي شود که مي توانيد فيلتر روغن سرکان مناسب سيتروئن زانتيا را به قيمت تقريبا 32 هزار تومان در بازار تهيه کنيد.


قطعات يدکي اصلي و بدنه سيتروئن زانتيا چقدر قيمت دارد؟
مروري کوتاه بر روي قيمت برخي از قطعات مصرفي سيتروئن زانتيا داشتيم، اما قيمت برخي از قطعات يدکي اصلي سيتروئن زانتيا چقدر خواهد بود؟. معمولا زماني نياز به تعويض قطعات اصلي اتومبيل احساس مي شود که براثر سال ها استفاده عملکرد مفيد خود را از دست داده باشند و يا در جريان يک تصادف بخشي از بدنه و قطعات اصلي اتومبيل آسيب ديده باشد. اينجاست که بايد دست داخل جيبتان کنيد و خرج زيادي بابت تهيه قطعات يدکي و دوباره سرپا کردن اتومبيل خود انجام دهيد.

در تصادفات از جلو حتي اگر سنگين نباشد، قطعاتي مثل سپر خودرو و چراغ هاي جلو آسيب مي بيند و اگر هم تصادف نسبتا شديدي داشته باشيد، نياز به تعويض کاپوت جلو، رادياتور، گلگيرهاي جلو و يا حتي نياز به تعويض کامل جلوبندي خودرو و برخي از قطعات اصلي زير کاپوت خواهد بود.


تصادف با سيتروئن زانتيا برايتان ارزان تمام نمي شود و هزينه بسيار زيادي روي دست شما خواهد گذاشت، زيرا چراغ جلوي اين خودرو به تنهايي قيمتي تقريبا 1 ميليون توماني دارد و اگر بخواهيد پروژکتور جلوي ماشين هم تهيه کنيد، هزينه اين قطعه چيزي حدود 300 هزار تومان در بازار خواهد بود، در حالي که راهنماي بغل اين ماشين هرکدام 150 هزار تومان و همچنين زه زير چراغ هاي جلو نيز هرکدام 14 هزار تومان قيمت دارد.

اگر تصادف نسبتا شديدي داشته باشيد، قطعا نياز به تعويض رادياتور هم خواهيد داشت و رادياتور زانتيا در بازار قيمتي کمتر از 800 هزار تومان دارد. در چنين تصادفي اگر کاپوت قابل تعمير نباشد، بايد 4 ميليون و 850 هزار تومان هم بابت کاپوت جديد پرداخت کنيد. سپر جلوي سيتروئن زانتيا هم قيمتي کمتر از 500 هزار تومان و يا در نمونه ديگر قيمتي 570 هزار توماني دارد که در مجموع خريد هر 3 قلم کالا نزديک به 6 ميليون تومان روي دست شما خواهد گذاشت.

در تصادفات شديد، لازم است که جلوبندي هم کامل تعويض شود و در سيتروئن زانتيا به هيچ وجه ارزان نخواهد بود. به خاطر اينکه سيستم تعليق زانتيا تکنولوژي بالايي نسبت به ساير خودروهاي فعال در بازار ايران دارد، از هزينه بسيار بالاتري هم برخوردار است و هر کمک زانتيا هزينه 4 ميليون و 500 هزار توماني خواهد داشت.

سرپلوس زانتيا هزينه تقريبا 360 هزار توماني دارد و اگر ديسک هاي ترمز شما در تصادف و يا پس از چند سال استفاده تاب بردارد، براي تعويض آن نياز به پرداخت هزينه 630 هزار توماني براي 2 عدد ديسک خواهيد داشت.

هميشه تصادف از جلو نيست و گاهي اوقات بي احتياطي رانندگان ديگر و تصادف از عقب مي تواند براي شما هزينه ساز باشد. در تصادف عقب اگر خوش شانس باشيد فقط هزينه تقريبا 700 هزار توماني براي خريد يک سپر عقب پرداخت خواهيد کرد، اما اگر تصادف به گونه اي باشد که بدنه اتومبيل تا صندلي هاي عقب جمع شود، اينجاست که هزينه هاي شما سر به فلک مي کشد!.

به بياني ساده يک چراغ خطر روي درب صندوق قيمت 430 هزار توماني، يک چراغ خطر عقب روي گلگير عقب قيمت 540 هزار تا 700 هزار توماني، يک پوسته سپر عقب قيمت 680 تا 700 هزار توماني و همچنين درب عقب کامل سيتروئن زانتيا قيمت حدودا 5 ميليون توماني دارد که به هيچ وجه يک تصادف ارزان براي شما نخواهد بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره