مشکلی خجالت آور در شاسی بلند محبوب هیوندای
اسب بخار/ به تازگي گزارش هايي از خريداران «هيونداي پاليسيد» منتشر شده که حاکي از مشکلي خجالت آور در اين شاسي بلند جذاب کره اي است.
هيونداي پاليسيد يکي از برترين مدل هاي «هيونداي» در فروش اين روزهاي کمپاني به حساب مي آيد. با وجود همه گيري ويروس کرونا در جهان، کمپاني هيونداي تنها در جولاي گذشته، ۸۴۰۴ دستگاه از اين مدل را به مشتريان تحويل داده است. اين رقم زماني خودش را نشان مي دهد که بدانيم کل فروش اين نشان در اين ماه در تمامي مدل ها به نزديک ۵۷ هزار دستگاه مي رسد. در نظر داشته باشيد که قبل از پندميک کرونا و در ماه جولاي فروش اين خودرو ۴۴۶۴ دستگاه بوده و هيونداي پاليسيد از معدود خودروهايي است که در اين مدت رشد فروش را تجربه کرده است. حالا بيش از ۴۴ هزار دستگاه پاليسيد در بازارهاي هدف عرضه شده اما برخي مشتريان اعلام کرده اند که در کابين اين خودرو بوي ناخوشايندي پخش مي شود که براي کمپاني هيونداي اين مشکل بسيار خجالت آور است.
برخي از مشتريان بوي داخل کابين پاليسيد را مشابه بوي جوراب هاي کثيف و يا سبزيجات فاسد توصيف کرده اند. اخبار منتشرشده از هيونداي حاکي از آن است که کمپاني اين بوي ناخوشايند درون کابين را تأييد کرده و درصدد حل اين مشکل است. مسئولان هيونداي در اين رابطه گفته اند که ما متوجه نگراني در خصوص اين بو هستيم و در حال بررسي علت اين مشکل و حل آن هستيم. پس از بررسي و تأييد علت اين بوي ناخوشايند قطعاً از طريق نمايندگي هاي هيونداي اين مشکل برطرف خواهد شد.
اما دليل انتشار اين بو در پاليسيد چيست؟ برخي مشتريان معتقدند که منبع انتشار اين بو چرم ناپاي به کار برده شده در صندلي ها است. اين موضوع مي تواند منطقي باشد، چراکه گزارش بوي بد از مشترياني که صندلي غيرچرمي سفارش داده اند به دست کمپاني نرسيده است. البته برخي ديگر معتقدند اين بو مي تواند از پشت سري و يا کمر بند ايمني باشد.
منبع اين بو هرکجاي اين خودرو که باشد، به نظر مي رسد هيونداي به سرعت در حال بررسي و حل اين مشکل است. کمپاني هيونداي بايد در خصوص اين مشکل نگران باشد چراکه در نظر دارد نسخه لوکس تري از پاليسيد را روانه بازار کند که چرم صندلي ها در اين نسخه هم ناپاست و هيچ خريداري دوست ندارد چيزي حدود ۵۰ هزار دلار براي خريد يک کراس اوور لوکس هزينه کند و اتاق اين خودرو بوي ناخوشايندي داشته باشد.
به تازگي هيونداي در جدول رده بندي کيفيت و تکنولوژي (با توجه به تجربه مشتريان) رتبه هاي خوبي را در بازار مهم آمريکا به دست آورده و اين کمپاني کره اي بيش تر از قبل در حال ترقي و پيشرفت است. بروز اين مشکلات در خودروهاي اين کمپاني مي تواند از اعتمادي که طي سال ها و به سختي به دست آمده بکاهد و بايد ديد کمپاني هيونداي براي برطرف کردن اين مشکل و جلب رضايت مشتريان چه خواهد کرد.