logo

مقایسه پژو روآ با پژو 405 SLX

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
مقایسه پژو روآ با پژو 405 SLX

باشگاه خبرنگاران/ مشخصات فني خودرو پژو روآ و پژو 405 SLX در اين گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانيد خودرو مناسب مورد نظر خود را بخريد.

يکي از مقايسه‌هاي خودرويي پر مخاطب بازار، پژو روآ با پژو 405 SLX است. تا چندين سال پيش خريد خودرو کاري آسان به‌شمار مي‌آمد، اما پيشرفت اين صنعت که با آمدن مدل‌هاي گوناگون در سگمنت‌هاي مختلف همراه شد، کار خريد و انتخاب را براي خريداران کمي دشوار کرد. امکانات رفاهي فراوان، طراحي‌هاي متفاوت و مشخصات فني گوناگون، پارامتر‌هايي است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار ترديد کند.

مشخصات پژو روآ: 

پژو ROA خودرويي ساخت ايران است. اين خودرو يک نسخه پيشرفته از پژو RD ۱۶۰۰ است. اين اتومبيل ترکيبي از پيکان و پژو ۴۰۵ است. بدنه ROA کپي از پژو ۴۰۵ است و موتور و شاسي آن از شاسي پيکان ايران خودرو توسعه و اصلاح شده است. 

مقايسه پژو روآ با پژو 405 SLX + مشخصات فني

از امکانات اين خودرو مي توان به سيستم ضدسرقت ايموبلايزر و  سيستم سوخت خودکار قطع سوخت در مواقع اضطراري اشاره کرد. کلاس بدنه اين خودرو سدان است. اين خودرو فضاي مناسبي در اختيار سرنشينان خود مي‌گذارد و براي خانواده‌ها بسيار مناسب است. در واقع مي‌توان گفت که اين خودرو به لحاظ ظاهري نقص خاصي ندارد، چرا که بنا بر استقبال مردم از اين مدل اتاق مجددا توليد شده است. از جمله نکات مثبتي که در مورد ظاهر روا مي‌توان گفت، رنگ بندي آن است.

مقايسه پژو روآ با پژو 405 SLX + مشخصات فني

اين خودرو در رنگ‌هاي متفاوتي وارد بازار شد و يکي از دلايل موفقيت آن هم همين بود. نماي بيروني اتاق پژو روا معمولي کمي با اتاق ۴۰۵ فرق داشت، اما وقتي رواي سال طراحي و توليد شد، جز لوگوي خودرو‌ها و رنگ سپر‌ها تفاوت‌هاي ديگري را بين اين دو خودرو شاهد نبوديم.

مقايسه پژو روآ با پژو 405 SLX + مشخصات فني

نماي داخلي همان چيزي است که قبلا در ۴۰۵ ديده ايم. اين خودرو به دليل اينکه جزو محصولات توليدي در چند سال اخير نيست، کيفيت قطعاتش به نسبت خوب است. اگر توجه کرده باشيد داشبورد خودرو‌هايي که در حال حاضر توليد مي‌شوند، اکثراً خشک و از جنس پلاستيک نامرغوب است.

مشخصات پژو 405 SLX: 

اين خودرو براي اولين بار در سال ۱۹۸۷ توسط پژو به عنوان جايگزين مدل ۵۰۵ معرفي شد و توليد آن در کشورمان از سال ۱۳۶۹ توسط ايران خودرو آغاز شد. اين ماشين يکي از پايه‌هاي صنعت خودروسازي ايران محسوب مي‌شود، زيرا از پلت فرم آن در محصولات مختلف ايران خودرو استفاده شده است تا جايي که جديدترين و لوکس‌ترين ساختهٔ ايران خودرو يعني دنا پلاس همچنان در زير پوست مدرن خود پلت فرم ۴۰۵ را پنهان کرده است.

مقايسه پژو روآ با پژو 405 SLX + مشخصات فني

در هر حال اين شير پير فرانسوي کماکان در کنار فرزندانش در ايران در حال توليد است؛ اما ايران خودرو براي اينکه اين محصول سالخورده، اما محبوب خود را کمي بروز کند، در سال ۱۳۸۷ اقدام به فيس ليفت آن کرده و آن را با نام ۴۰۵ SLX معرفي کرد.

از جمله امکانات اين خودرو مي توان به چراغ نقشه خوان، چراغ مه‌شکن جلو، چراغ جلو و عقب کريستالي، آينه‌هاي جانبي برقي، قفل مرکزي با سوييچ کنترل از راه دور راديويي، تنظيم اهرمي پشتي صندلي جلو، کليد بازکن صندوق عقب از داخل اتاق، شيشه بالابر برقي در‌هاي جلو، رودري بهينه، داشبورد تريم بژ و بادگير صندوق عقب با چراغ سوم ترمز اشاره کرد.

مقايسه پژو روآ با پژو 405 SLX + مشخصات فني

از ديگر امکانات اين خودرو مي توان تغييرات جديد در اجزاي پنل داشبورد، سيستم بهبوديافته کنترل موتور (EMS)، سپر همرنگ بدنه، قالپاق جديد، زه جانبي کرومي (مدل پژو پارس) و جلو پنجره جديد با لوگوي آب کروم را نام برد. اين خودرو داراي سيستم بلندگو است. 

مقايسه پژو روآ با پژو 405 SLX + مشخصات فني

خودرو
پژو روآپژو 405 SLX
کشور سازنده
 
ايران
 
ايران
سال (طراحي)
13861388
موتور
4 سيلندر 8 سوپاپه4 سيلندر 8 سوپاپه
حجم موتور
1696سي سي1587سي سي
حداکثر قدرت
86 اسب بخار در 5000 دور در دقيقه108 اسب بخار در 5600 دور در دقيقه
حداکثر گشتاور
135 نيوتن متر در 3000 دور در دقيقه142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه
جعبه دنده
5 دنده دستي5 دنده دستي
شتاب 0 تا 100
12.7 ثانيه13.2 ثانيه
حداکثر سرعت
175 کيلومتر در ساعت190 کيلومتر در ساعت
وزن
1090 کيلوگرم1120 کيلوگرم
اندازه (ميليمتر)
4408 طول - 1694 عرض - 1410 ارتفاع4408 طول - 1694 عرض - 1410 ارتفاع
فاصله بين دو محور
2670 ميليمتر2670 ميليمتر
مصرف سوخت ترکيبي
8.4 ليتر در هر صد کيلومتر7.5 ليتر در هر صد کيلومتر
حجم باک
52 ليتر70 ليتر
استاندارد آلايندگي
يورو 2يورو 2
ترمز و پايداري
ABS - EBDABS - EBD
کيسه هوا
کيسه هواي رانندهکيسه هواي راننده
سيستم صوتي
بلندگوي جلوبلندگوي جلو

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره