برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آیا کرایه یک بوگاتی شیرون صرفه اقتصادی دارد؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی

باشگاه خبرنگاران/ ماجراي جالب شخصي که مي خواست با کرايه يک بوگاتي شيرون در هزينه هاي خريد ماشين صرفه جويي کند را مشاهده مي کنيد.
يکي از چيز‌هايي که هنگام صحبت در مورد ماشين‌ها به آن اشاره نمي‌کنيم هزينه نگهداري آن‌ها است. ما در مورد قيمت خريد حرف مي‌زنيم و گاهي هم به قيمت‌هاي احمقانه آپشن‌ها زل مي‌زنيم. اما تقريباً هيچگاه به اصول هزينه‌هاي ماهيانه نمي‌پردازيم.

بروکس ويسبلت پسري که کانال يوتيوب DragTimes را اداره مي‌کند تصميم گرفت اين کار را انجام دهد، و به جاي اينکه از يک ماشين فنا پذير استفاده کند، اين اعداد را بر روي يک بوگاتي شيرون اسپرت با يک سال کارکرد اجرا کرد.

بنابراين، براي شروع، از آنجا که بوگاتي شيرون مورد نظر يک سال کار کرده بود، فروشنده آن مبلغ ۲۰۰ هزار دلار تخفيف را در نظر گرفت. اين خيلي به نظر خوشايند مي‌آيد، چرا که چنين مبلغي براي پيش پرداخت يک خانه در لس آنجلس کافي است، اما براي خودرويي با قيمت بيش از ۳.۵ ميليون دلار، يک تغيير احمقانه به شمار مي‌رود. سپس، او به دنبال مبادله Ferrari FB Tributo نسبتاً جديد خود بود، که نمايندگي براي آن مبلغ ۱۰ هزار دلار در ازاي يک MSRP پيشنهاد کرد. اين موضوع هم بد نيست، اما براي يک خودرو ۳۵۰ هزار دلاري مبلغ زيادي به شمار نمي‌رود.


اکنون، آقاي ويسبلت قصد خريد يکجاي بوگاتي شيرون را ندارد. در عوض، مي‌خواهد آن را کرايه کند و بنابراين او خودرو را با ۲۴ و ۳۶ ماه زمان و سالانه ۲۵۰۰ مايل اجازه حرکت، کرايه مي‌کند. قبل از اينکه به سراغ مبلغ اصلي اجاره برويم بايد اين موضوع را بيان کنيم که حدود ۴ هزار دلار از هزينه ماهانه فقط صرف ماليات مي‌شود.

با کنار گذاشتن همه اينها، هزينه اجاره يک بوگاتي شيرون با يک سال کارکرد ماهانه ۶۵.۹۶۰ دلار طي ۲۴ ماه خواهد بود. اگر او اقساط ۳۶ ماهه را قبول کند اين مبلغ ۱۰ هزار دلار ديگر پايين مي‌آيد، اما در هر دو حالت، اين مبلغ به طرز ديوانه کننده‌اي بالا است.

نظر شما چيست؟ آيا حاضريد ميانگين سالانه درآمد يک خانواده را در يک ماه صرف اجاره يک ابر خودرو با قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار کنيد؟ Weisblat نتوانست اين کار را انجام دهد و در عوض يک Ferrari SF۹۰ Stradale سفارش داد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره