نماد آخرین خبر

فورد معتقد است ربات‌ها در خط تولید خودروها هرگز جانشین انسان‌ها نمی‌شوند

منبع
خودرو بانک
بروزرسانی

خودرو بانک/ سال ۱۹۱۳ بود که فورد براي کمک به تسريع فرآيند توليد فورد مدل T از خط توليد پيشرفته خودش رونمايي کرد. اين نوآوري مي‌توانست نحوه توليد انبوه خودروها را تغيير دهد، و زمان مونتاژ آن‌ها را از بيش از ۱۲ ساعت به يک ساعت و نيم کاهش دهد. اين کار همچنين هزينه‌هاي توليد را به طور قابل‌توجهي کاهش داد و باعث شد قيمت تمام‌شده مدل T کمتر شود. طي چند سال گذشته، ربات‌ها بسياري از کارهاي سنگين در کارخانه‌ها را انجام مي‌دهند که براي يک ماشين مناسب‌تر هستند، مخصوصا وقتي ايمني اهميت زيادي داشته باشد. اما فورد مي‌گويد که عنصر انساني هميشه بايد در طول فرآيندهاي توليد خودروها حضور داشته باشد.

نياز هميشگي فورد به انسان‌ها
گري جانسون، رئيس اداره توليد و امور کارگري فورد، در مصاحبه اخير خود اظهار داشت، در حالي که آن‌ها مي‌خواهند جنبه‌هاي ايمني فرآيند مونتاژ و افزايش کيفيت را بهبود ببخشند، اما فورد هميشه به انسان‌ها در کارخانه نياز دارد. جانسون در اين باره گفته است:

ما هميشه به عنصر انساني نياز داريم. انسان‌ها بايد حين توليد، وارد خودروهاي در حال مونتاژ شوند و کارهايي در آن‌ها انجام دهند.

وقتي خط مونتاژ فورد در سال ۱۹۱۴ در اوج دوران کاري خودش بود، فورد به کارگرانش دستمزد قابل‌توجه ۵ دلار در روز پرداخت مي‌کرد که برابر با دستمزد روزي ۱۳۰ دلار در زمان حال است. هنگامي که دقت و يکنواختي اهميت داشته باشند، به شرطي که پارامترها تنظيم شوند و دستورالعمل‌ها کاملا درست باشند، يک ماشين مي‌تواند عضو مناسبي در خط مونتاژ خودروها باشد.

اهميت فورد به انسان‌ها
به خصوص در دوران سخت کنوني، کارگران کارخانه‌ها بيشتر تحت‌تاثير کمبود بودجه و تجديد ساختار قرار مي‌گيرند، بنابراين قطعا فورد قصد ندارد در تمام مراحل مونتاژ خودروها از ربات‌ها استفاده کند و به اين زودي کارگران زيادي را بيکار نخواهد کرد. چالش شرکت‌ها در اين زمينه در ايجاد تعادل بين ايمني، هزينه‌ها و فرصت‌هاي شغلي براي کارگران خواهد بود، که باعث مي‌شود ربات‌ها و انسان‌ها در کنار هم نقش مهمي در توليد خودروهاي فورد داشته باشند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره