برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دبیر انجمن خودروسازان: قیمت کارخانه‌ای خودرو کاهش نمی‌یابد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
دبیر انجمن خودروسازان: قیمت کارخانه‌ای خودرو کاهش نمی‌یابد

تسنيم/ دبير انجمن خودروسازان گفت: با کاهش قيمت ارز هزينه هاي توليد هم کاهش يافته و خودروساز ابتدا از زيان خارج شده و شايد به سود حداقلي دست پيدا کنند، اما اين امر به معني تغيير در قيمت کارخانه خودروها نيست.
احمد نعمت بخش با اشاره به اينکه در حال حاضر خودروسازان همچنان با زيان توليد مي کنند، افزود:  به عنوان نمونه در 6 ماهه امسال ايران خودرو حدود 9 هزار و 500 ميليارد تومان زيان داده است که اين موضوع نشان از پايين بودن قيمت هاي فروش دستوري نسبت به قيمت هاي تمام شده خودروها است.

وي گفت: قيمت هاي دستوري باعث شد تا محصولات ما متناسب با قيمت تمام شده قيمت گذاري نشوند.

دبير انجمن خودروسازان در پاسخ به اينکه آيا با کاهش قيمت ارز تغييري در قيمت تمام شده خودروها ايجاد و محصولات به سمت ارزاني خواهند رفت يا خير؟  تصريح کرد: با کاهش قيمت ارز به التبع هزينه هاي توليد هم کاهش يافته و خودروساز ابتدا از زيان خارج شده و شايد به سود حداقلي دست پيدا کنند، اما اين امر به معني تغيير در قيمت کارخانه خودروها نيست.


نعمت بخش با اشاره به اينکه به نظر مي رسد با کاهش قيمت ارز عرضه خودرو در بازار افزايش يافته و همين امر شکاف قيمتي کارخانه تا بازار را کاهش دهد،  افزود: بسياري از مردم براي سود بيشتر به خريد خودرو اقدام کرده بودند که با شرايط فعلي و کاهش قيمت ها در بازار مجبور به فروش خودروهاي خود هستند و همين عرضه بيشتر باعث کاهش قيمت خودرو در بازار مي شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar