خودرو بانک/ فراري در حال کار بر روي يک موتور کاملا جديد براي فصل ۲۰۲۱ فرمول يک است، موتوري که باعث خوشحالي ماتيا بينوتو شده است.
در فصل گذشته شاهد موتوري بسيار قوي از فراري بوديم، موتوري که به راحتي لقب قويترين موتور حاضر در فصل ۲۰۱۹ را به خود اختصاص داده بود و همين امر کافي بود تا شک ساير تيم ها برانگيخته شود. و در نهايت ساير تيم ها مثل ردبول شکايت خود را به FIA اعلام کردند.

در بررسي هاي FIA مشخص شد که موتور فراري آنچنان هم از عملکرد قانوني برخوردار نبوده است، به همين منظور دستور العمل هاي فتي متعددي از سوي داوران به فراري ابلاغ شد، راهکارهايي که باعث شد در فرمول يک۲۰۲۰ شاهد يک فراري به شدت کند باشيم.

تيم فراري هنوز بر مشکلات خود مسلط نشده است و همين امر باعث شده تا در اين فصل عملکرد به شدت ضعيفي را ارائه دهند. آنها با اين موتور در فصلي که ديرتر از هميشه شروع شد و کوتاهتر از سالهاي گذشته است موفق به کسب حتي يک پيروزي نيز نشده اند و تنها توانسته اند دو سکو توسط چارلز لکلرک کسب کنند. همين وضعيت باعث شده تا فراري از جمع ده تيم حاظر در رقابت هاي فرمول يک در جايگاه ششم قرار بگيرد. 

بينوتو ابراز اميدواري کرده است که نتايج ضعيف فصل ۲۰۲۰ ديگر تکرار نخواهد شد و فراري در حال ساخت يک موتور جديد براي فصل آينده است. مدير فراري افزود:اين درست است که ما در حال حاضر بهترين موتور را در اختيار نداريم، ممکن است در سال آينده يک پاور يونيت کاملا جديد در اختيار داشته باشيم که کاملا با قوانين مطابقت دارد. 

به عنوان فراري سرمايه گذاري بسيار بزرگي بر روي مجموعه توليد توان خود براي سالهاي ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ انجام داده ايم.
موتور جديد ما فعلا در بخش تست داينو(Dyno) است اما ثابت شده است که در مورد قابليت اطمينان و دوام بسيار قدرتمند است. در کل تا اينجا موتور خوبي به نظر مي رسد.
 
اگرچه محدوديت تست موتور در شرايط تست Dyno محدود به ۹ بار خواهد بود اما مدير فراري معتقد است همين تعداد براي آنها کافي است. وي افزود: اين محدوديت براي ما مثل يک سوال است، اين به ما بستگي دارد تا بتوانيم در برنامه ريزي همه آزمايشات با dyno کارآمد باشيم. بايد در زمان و نحوه انجام اين تست ها خلاقيت بيشتري به کار ببنديم اما هنوز جاي پيشرفت خوبي داريم. از نتايجي که امروز در تست ديدم خوشحالم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar