فولکس واگن قصد فروش برندهای لامبورگینی و دوکاتی را دارد

خودرو بانک/ فولکس واگن اهداف بزرگي در برنامه الکتريکيسازي خودش دارد. براساس استراتژي جديد اين شرکت، فولکس واگن طي پنج سال، حدود ۸۶ ميليارد دلار روي فناوريهاي الکتريکي، هيبريدي و ديجيتالي سرمايهگذاري خواهد کرد. ظاهرا، اين سرمايهگذاري نيازمند کمي تجديد ساختار داخلي و صرفهجويي است، و بخشي از اين کار توسط فروش بخش ايتاليايي گروه فولکس واگن انجام خواهد شد.
طبق يک گزارش جديد، فولکس واگن در حال بررسي احتمال فروش برندهاي لامبورگيني، دوکاتي و ايتالديزاين است. اين سه شرکت ممکن است در يک پکيج ارائه شوند تا فروش آنها به خريداران احتمالي آسانتر شود. بنا بر گزارشها، اين شرکت آلماني ميخواهد فعاليتهاي خود را سادهتر کرده و تمرکز بيشتري روي آينده الکتريکي خودروها بگذارد.
هربرت ديس مديرعامل فولکس واگن در اين باره گفته است:
ما در حال کار روي مسائل قانوني اين اقدام هستيم. البته هنوز تصميم نهايي در زمينه فروش اين برندها گرفته نشده است. اين يک فرآيند زمانبر خواهد بود، اما قطعا بخشي از برنامه جديد ماست.
اين گزارش جديد تنها چند هفته پس از آن منتشر شده که منابع نزديک گفته بودند فولکس واگن در حال بررسي عرضه اوليه عمومي برندهاي لامبورگيني و دوکاتي است. تقريبا يک سال پيش هم گزارش شده بود که فولکس واگن در نظر دارد لامبورگيني را تا پايان سال ۲۰۲۰ به فروش برساند.
در سپتامبر امسال، اعلام شد فولکس واگن در حال بررسي گزينههاي مختلفي براي آينده لامبورگيني، دوکاتي و بوگاتي است که شامل فروش سه برند ميشود. مشارکت در بخش فناوري يا نوعي تجديد ساختار نيز برخي ديگر از اين برنامهها بودهاند.