نماد آخرین خبر

رکورد شکنی پورشه تایکان برای بیشترین دریفت مداوم خودروهای برقی

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ پورشه تايکان يکي از پر سر و صداترين خودروهاي حال حاضر دنيا به شمار مي‌رود. اين اتومبيل الکتريکي به پشتوانه تجربه فراوان پورشه در زمينه ساخت مدل‌هاي اسپرت و پتانسيل‌هاي بالايي که پيشرانه‌هاي الکتريکي دارند، آمده تا تعاريف جديدي از يک سدان اسپرت و سبز ارائه کند.

 

کمپاني آلماني براي اينکه روح اسپرت نخستين مدل تمام الکتريکي خود را بيش از پيش به رخ بکشد، اخيرا دست به اقدامي جالب زده و نام تايکان را به عنوان رکورددار طولاني‌ترين دريفت در بين خودروهاي برقي وارد گينس کرده است.

  
رکورد تايکان با حضور ناظران گينس و در مرکز پورشه اکسپرينس واقع در پيست هوکنهايم رينگ ثبت شده است. در اين رکوردگيري دنيس رترا (Dennis Retera) بر پشت فرمان نسخه ديفرانسيل عقب تايکان نشسته و روي يک سطح لغزنده 200 متري به انجام دريفت پرداخته است.

  
آنطور که اعلام شده آقاي رترا توانسته 210 بار خلاف جهت عقربه‌هاي ساعت مسير موجود را در حالت دريفت طي نموده و رکورد 26.1 مايل (42.171) دريفت مداوم را از خود بر جاي بگذارد. ثبت اين رکورد 55 دقيقه طول کشيده و ميانگين سرعت تايکان در آن 29 مايل (46 کيلومتر) در ساعت بوده است.

  
به گفته دنيس رترا حفظ خودرو در حالت دريفت به مدت تقريبا يک ساعت او را واقعا خسته کرده است. اگر چه در طول اين مدت، تيم پورشه سعي کرده سطح مسير را خيس نگه دارد، اما ميزان چسبندگي متغير بوده و آقاي رترا را به تمرکز بيشتر وادار نموده است.

براي اينکه رکورد پورشه تايکان با مشکلي مواجه نشود، از سيستم‌هاي ردياب مختلف مثل GPS و سنسورهاي تشخيص حرکت خودرو در مسير مورب استفاده شده؛ همچنين يک دوربين در سقف خودرو نصب شده تا تمامي فرايندهاي مربوط به رکوردگيري را ثبت و ضبط کند.

  
اگرچه رکورد پورشه تايکان تحسين‌برانگيز محسوب مي‌شود، ولي با رکوردي که ب‌ام‌و دو سال پيش با يک دستگاه F90 M5 ثبت کرد، اصلا قابل مقايسه نيست. در رکوردگيري باواريايي‎ها، يوهان شوارتز (Johan Schwartz) مدرس مدرسه رانندگي ب‌ام‌و توانست 8 ساعت مداوم و در مسافتي به طول 232.5 مايل (374.17 کيلومتر) به انجام دريفت بپردازد.

نکته عجيب اين رکورد اينکه با توجه به کارکرد موتور در دورهاي بالا و در نتيجه مصرف سوخت بيش از حد، ب‌ام‌و حين حرکت خودرو و انجام دريفت 5 بار اقدام به سوخت‌گيري و پر کردن باک M5 کرد.

  
مسلما يکي از محدوديت‌هايي که در ثبت رکورد بهتر پيش روي پورشه تايکان قرار داشته، برد حرکتي محدودتر خودروهاي برقي نسبت به مدل‌هاي بنزيني است. شايد در آينده با پيشرفت شارژ بي‌سيم يا فراهم شدن امکان اتصال خودرو به منبع الکتريسيته، تايکان يا ساير مدل‌هاي الکتريکي بتوانند رکورد ب‌ام‌و M5 را بهبود ببخشند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره