برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

عملکرد قابل‌قبول مزدا MX-30 در تست گوزن

منبع
پدال
بروزرسانی

پدال/ امروز و يک تست گوزن ديگر! اين تست ايمني اهميتي به نوع خودرو نمي‌دهد و مهم نيست که آن خودرو يک محصول لوکس باشد يا قدبلندي پرقدرت! در حقيقت لوگوي يک خودروساز هيچ تضميني براي موفقيت در اين تست ايمني نيست.


تاکنون چيزهاي زيادي درباره اولين محصول تمام الکتريکي اين برند گفته شده که اکثر آن‌ها به باتري کوچک MX-30 انتقاد کرده‌اند؛ اما از نظر ايمني اين خودرو حرف‌هايي براي گفتن دارد و در تست گوزن نيز عملکرد خوبي داشته است.
همان‌گونه که مي‌دانيد تست گوزن سنگ محکي براي مانورهاي ناگهاني خودروها در مواجهه با يک مانع همچون گوزن بوده و خب تست مهمي براي سنجش ايمني يک خودرو به شمار مي‌رود.


MX-30 در سرعت ۷۴ کيلومتر در ساعت عملکرد خوبي داشته و با مخروط‌هاي مسير موردنظر برخورد نکرده است. اين خودرو در سرعت ۷۵ کيلومتر در ساعت نيز تقريباً خوب عمل کرده هرچند به يکي از مخروط‌ها برخورد کرده است.
تست کنندگان اعلام کرده‌اند اين خودروي الکتريکي چابک بوده و هندلينگ راحتي دارد اما در سرعت‌ها و پيچ‌هاي تنگ شاهد دخالت بيش از حد سيستم‌هاي الکترونيکي خواهيد بود.

 
مزدا CX-30 که ابعاد مشابهي داشته اما نسبت به MX-30 سبک‌تر است عملکرد مشابهي در همين تست داشته و تست گوزن را با سرعت ۷۴ کيلومتر در ساعت پشت سر گذاشته است. اين دو محصول مزدا بهتر از نسل جديد فولکس‌واگن گلفي عمل کرده‌اند که بهترين سرعت آن ۶۹ کيلومتر در ساعت بوده است. ديگر خودروي بحث‌برانگيز تست گوزن مرسدس بنز CLA کوپه بوده که تنها با سرعت ۶۶ کيلومتر در ساعت تست را پشت سر گذاشته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره