برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مقایسه MVM X55 با جک S5

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
مقایسه MVM X55 با جک S5

باشگاه خبرنگاران/ در بازار خودرو‌هاي کراس‌اوور، سهم چيني‌ها در بازار ايران پررنگ‌تر است. قيمت بالاي کراس‌اوورهاي برند‌هاي معتبر، بازار را به سمت‌و‌سوي استفاده از خودرو‌هاي چيني مونتاژ داخل سوق داده است. در ميان توليد‌کنند‌گان داخلي، مديران خودرو و کرمان موتور، 2 قطب اصلي توليد و فروش کراس‌اوور‌ها هستند. در اين گزارش به مقايسه mvm x55 و جک s5  پرداخته ايم.

 

مقايسه mvm x55 و جک s5

معرفي mvm x55 

شرکت چري در سال 2017 نسخه اسپرت تيگو 5 را با نام چري تيگو x5‌ در چين رونمايي کرد. اگرچه اين خودرو در چين تحت عنوان برند چري توليد شده بود، اما در ايران با لوگو MVM و با نام mvm x55 معرفي و روانه بازار شد.

مقايسه mvm x55 و جک s5

mvm x55 خودروي تقريبا لوکس و گران‌قيمت شرکت مديران خودرو است که به نوعي رقيب برادر بزرگ‌تر خود تيگو 5 محسوب مي‌شود.

معرفي جک s5

مقايسه mvm x55 و جک s5

جک s5 کراس‌اوور شهري شرکت چيني جک است. سابقه خودرو‌سازي شرکت JAC به توليد کاميون‌هاي سبک باز مي‌گردد. اين شرکت براي اولين‌بار در سال 2003با مونتاژ خودروهاي هيونداي ‌توليد خودرو‌هاي‌ سدان و کراس‌اوور را نيز آغاز کرد. همکاري‌هاي JAC‌ با ميتسوبيشي ژاپن و موسسه پنين فارينا ايتاليا، سبب توليد خودرو‌هاي متنوعي تحت عنوان جک شده است.

جک s5 در سال 2015 توسط اين شرکت چيني رونمايي شد و در اواخر سال 93 توسط کرمان موتور، به‌عنوان اولين خودروي توليد داخل با موتور ۲ ليتري توربوشارژر روانه بازار خودرو ايران شد. ‌جک s5 با طراحي مدرن و جذاب و استاندارد‌هاي ايمني، خودرويي کاملا مدرن و به‌روز محسوب مي‌شود که در ادامه به بررسي دقيق‌تر اين خودرو و مقايسه آن با mvm x55 مي‌پردازيم.

مقايسه mvm x55 با جک s5 از لحاظ ظاهري

در بخش مقايسه mvm x55 و جک s5 از لحاظ طراحي نماي بيروني بايد به اين نکته اعتراف کرد که محصولات چري در ميان رقباي چيني خود، معمولا از نماي ظاهري جذاب‌تري برخوردار هستند. طراحي نماي بيروني mvm x55 هم بر اساس زبان طراحي جديد و مدرن چري انجام شده است، تا جايي که مي‌توان گفت از لحاظ ظاهري مي‌تواند رقيبي براي محصولات کره‌اي نيز باشد.

در همان نگاه اول به mvm x55 به آساني متوجه مي‌شويم که با خودرويي اسپرت و مدرن روبه‌رو هستيم. جلوپنجره بزرگ مشبک به‌همراه چراغ‌هايي بزرگ و کشيده و سپري عضله‌اي با خطوط برجسته و ادوات کرومي، نماي ظاهري جذاب از يک کراس‌اوور مدرن را پيش روي بيننده قرار مي‌دهند. اوج تحول محصولات چري در چراغ‌هاي عقب mvm x55 ديده مي‌شود؛ به‌صورتي که گرافيک چراغ‌هاي عقب کاملا جديد است و نمونه آن در محصولات ديگر اين کمپاني ديده نشده است.

نماي جانبي mvm x55 در هماهنگي کامل با نماي پشتي و جلويي طراحي شده و خطوط برجسته زير دستگيره‌ها و بالاي رکاب، طراحي مدرن و تهاجمي اين خودرو را کاملا تکميل کرده است. درنهايت مي‌توان گفت که استايل مدرن و اسپرت mvm x55 يکي از مزاياي رقابتي اين خودرو محسوب مي‌شود.

مقايسه mvm x55 و جک s5 از لحاظ ظاهري

در مقايسه با mvm x55، نماي ظاهري جک s5 شباهت زيادي به هيونداي IX-35  دارد که بي‌تاثير از سابقه توليد خودروهاي هيونداي توسط کمپاني جک نيست. قسمت پشتي اين خودرو نيز با الگو‌برداري از آئودي طراحي شده است. درکل ترکيب طراي هيونداي و آئودي Q5 نتيجه جذابي براي نماي ظاهري mvm x55 به‌وجود آورده است.

در نسخه اتوماتيک جک s5، با تغييراتي چون جلو‌پنجره‌اي متفاوت و تبديل سايز رينگ‌ها از 17 به 18 روبه‌رو هستيم که باعث جذابيت بيش‌تر اين خودرو شده است. نماي جانبي جک s5، هماهنگ با نماي جلويي و عقب طراحي شده است. خط برجسته‌اي که روي بدنه ديده مي‌شود، به همراه رکاب تيره، نماي کناري جک s5 را از سادگي خارج کرده است.

مقايسه mvm x55 با  جک s5 از نظر طراحي داخلي

کابين mvm-x55

طراحي کابين mvm x55 هم بسيار جذاب و مدرن است. از متريال باکيفيت به‌کار رفته تا دريچه‌هاي تهويه نامتقارن نشان از طراحي متفاوت اين خودرو در مقايسه با ديگر محصولات هم‌رده خود دارد. داشبورد متفاوت mvm x55 به همراه طراحي هوشمندانه پشت آمپر، کابيني مدرن و به‌روز را در مقابل چشم خريدارن به‌نمايش گذاشته است. صفحه نمايش بزرگ و غربليک فرمان با دکمه‌هاي کنترلي کامل، بخش ديگري از جذابيت‌هاي کابين mvm x55 محسوب مي‌شوند.

کابين جک s5

اما در مورد کابين جک s5 بايد گفت که همانند فضاي ظاهري، کابين خودرو نيز با الگو‌برداري از هيونداي IX-35طراحي شده است. جداي از غربيلک سه‌پره خوش‌دست و استارت دکمه‌اي، شاهد طراحي هيجان‌انگيزي در داخل کابين جک s5 نيستيم. طراحي کابين جک s5 چندان مدرن نيست و متريال نه‌چندان مرغوب به‌کار رفته در آن هرگز حسي از لوکس بودن را القا نمي‌کنند.

درکل با مقايسه mvm x55 و جک s5  از لحاظ طراحي داخلي بايد گفت که، عملا کابين جک s5 حرف چنداني براي گفتن ندارد و مانند نماي بيرون، در بخش طراحي داخل هم mvm x55 پيروز ميدان است. 

مقايسه mvm x55 با جک s5 از نظر فني

مقايسه mvm x55 و جک s5 از نظر فني

mvm x55 مجهز به يک پيشرانه 5/1 ليتري 4سيلندر توربوشارژ است که روي محصولاتي چون تيگو 7، آريزو 5 و 6 نيز قرار دارد. اين پيشرانه ساخت شرکت AVL  اتريش است و  قدرتي برابر با ۱۴۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۱۰ نيوتن‌متر دارد. اين موتور از طريق گيربکس اتوماتيک CVT آلماني، که از نوع دو کلاجه 6 دنده است نيرو را به چرخ‌ها منتقل مي‌کند. لازم به يادآوري است که حالت اکو و اسپورت اين جعبه دنده نيز قبلا در تيگو 7 استفاده شده است.

مقايسه mvm x55 و جک s5 از نظر فني

اما جک s5، با موتور ۲ ليتري توربوشارژ در دو نسخه گيربکس اتوماتيک و دنده‌اي عرضه مي‌شود. در نسخه گيربکس دنده‌اي حداکثر قدرت موتور235  نيوتون متر و در نسخه اتومات قدرت توليد شده به265  نيوتون متر مي‌رسد. در حال حاضر توليد نسخه دنده‌اي متوقف شده است و جک s5 تنها با گيربکس اتوماتيک توليد مي‌شود.

 

در جدول زير مي‌توانيد مقايسه mvm x55 و جک s5 را از لحاظ فني مشاهده کنيد:

مدل خودرو

ام وي ام x55 ‏اکسلنت

جک S5 ‏اتوماتيک

پيشرانه

4سيلندر توربوشارژ

 

4 سيلندر توربوشارژ

 

حجم موتور

1.5 ليتر

 

2 ليتر

 

حداکثر قدرت

147 اسب‌بخار

 

174 اسب‌بخار

 

حداکثر گشتاور

210 نيوتن‌متر

 

235 نيوتن‌متر

 

گيربکس

6 سرعته دوکلاچه

6 دنده اتومات دوکلاچه

مصرف سوخت (ترکيبي)

6.5 ليتر در صد کيلومتر

7.7 ليتر در صد کيلومتر

شتاب صفر تا 100

10.9 ثانيه

11.7 ثانيه

حداکثر سرعت

175 کيلومتر بر ساعت

180 کيلومتر برساعت

مقايسه آپشن و امکانات رفاهي mvm x55 با جک s5

آپشن و امکانات رفاهي mvm x55

يکي از مزيت‌هاي خودرو‌هاي چيني، امکانات و آپشن‌هاي متعدد آن‌ها است و در اين ميان، mvm x55 يکي از کامل‌ترين و پرآپشن‌ترين خودورها در ميان رقباي چيني است. آپشن و ويژگي منحصر‌به‌فرد mvm x55 که وجه تمايز اصلي و چشم‌گير اين خودرو با ساير محصولات هم‌رده است، ساعت هوشمند لمسي آن است. اين ساعت علاوه‌بر داشتن قابليت‌هاي معمول ساعت‌هاي هوشمند، کار‌هايي مثل استارت زدن، بازکردن درب صندوق عقب و بالا و پايين کردن شيشه‌ها را نيز انجام ‌مي‌دهد. باقي امکانات رفاهي mvm x55 تقريبا مشابه همان‌هايي است که قبلا در تيگو7 ديده بوديم.

آپشن‌هاي mvm x55 و جک s5

در بخش مقايسه mvm x55 و جک s5 از نظر امکانات رفاهي، بايد بدانيد که‌ آپشن‌هاي جک s5 در نسخه اتوماتيک بيش‌تر و کامل‌تر است. جک s5 مهجز به امکانات و آپشن‌هاي روز جهان مانند استارت دکمه‌اي، ترمز پارک برقي است و تنها نکته عجيب درباره اين خودرو، عدم وجود کروز کنترل در ميان ليست آپشن‌ها است.

در جدول زير مي‌توانيد تجهيزات و آپشن‌هاي mvm x55 و جک s5 را مقايسه کنيد:

تجهيزات

ام وي ام x55 ‏اکسلنت

جک S5 ‏اتوماتيک

چراغ

دي‌لايت/ چراغ مه‌شکن جلو وعقب/ چراغ بدرقه

اتولايت/ چراغ مه‌شکن جلو وعقب/ چراغ بدرقه/ تنظيم برقي ارتفاع نور  

سيستم‌هاي مولتي مديا

6 اسپيکر – هندزفري/ نمايشگر 7 اينچي صفحه کيلومتر/ نورپردازي صفحه کيلومتر (قرمز-آبي-طلايي) / نمايش خطوط کمکي پارک با حرکت فرمان

سيستم صوتي و تصويري با پخش DVD و مجهز به بلوتوث و درگاه‌هاي USB ‌،‌Ipod و AUX / نويگيشن فعال‌ با شش بلندگو

صفحه نمايش

9 اينچي لمسي

7 اينچ لمسي

آينه

آينه جانبي تاشو برقي/ آينه جانبي با تنظيم برقي و گرم‌کن/

آينه جانبي تاشو برقي/ آينه جانبي با تنظيم برقي و گرم‌کن

تهويه مطبوع

دستي – دريچه تهويه عقب

اتوماتيک دوگانه

صندلي

صندلي‌ راننده 4 حالته برقي/ صندلي سرنشين جلو 4 حالته دستي/

صندلي‌ راننده 6 حالته برقي – مموري/ صندلي سرنشين جلو 4 حالته دستي/ گرمکن صندلي/ ايزوفيکس صندلي

شيشه

جلو و عقب برقي

جلو و عقب برقي/شيشه دودي عقب

سيستم‌هاي هشدار‌دهنده

سنسور عقب/ سنسور فشار باد تاير/

سنسور جلو و عقب/ سنسور فشار باد تاير / سنسور باران

ساير امکانات 

ورود بدون کليد /نويگيشن/ دوربين عقب/ دوربين جانبي/ نمايش خطوط کمکي پارک با حرکت فرمان/ دوربين 360 درجه/ سانروف/ استارت دکمه‌اي

ورود بدون کليد / سانروف‌  / استارت دکمه‌اي

مقايسه ايمني mvm x55 با  جک s5

ايمني mvm x55

سيستم ترمز

mvm x55 و جک s5، هردو از ترمزهاي ديسکي جلو و عقب همراه با سيستم ضدقفل ABS، سيستم توزيع متعادل نيروي ترمزEBD، سيستم کمک ترمز BASو همچنين ترمز پارک برقي بهره مي‌برند.

ايمني کابين

هردو خودرو از نظر تعداد ايربگ، شرايط برابري دارند و تنها 4 ايربگ سهم هرکدام است.  

سنسورها

سنسورهاي اين دو خودرو شامل سنسور عقب و سنسور فشار باد تاير است. در اين بخش، جک s5 در مقايسه با mvm x55 بهتر عمل کرده است و علاوه‌بر سنسورهاي بالا، به سنسور جلو و سنسور باران نيز مجهز است.

تست ايمني

از نظر تست‌هاي ايمني نيز هردو خودرو موفق به دريافت پنج ستاره از موسسه چيني  C-Ncapشده‌اند و در وضعيت خوبي قرار دارند.

در جدول زير مي‌توانيد مقايسه mvm x55 و جک s5 را از لحاظ امکانات ايمني مشاهده کنيد:

تجهيزات

ام وي ام x55 ‏اکسلنت

جک S5 ‏اتوماتيک

تجهيزات ايمني و حفاظتي

ضد سرقت ايموبيلايزر، قفل مرکزي با ريموت، کنترل پايداري، کنترل کشش، کنترل سرعت در سرازيري، کنترل ايستايي در سربالايي

سيستم کنترل پايداري الکترونيکي/ سيستم کنترل سرعت خودرو در شيب‌/ سيستم کنترل ايستايي در سربالايي و سيستم ترمز کمکي هيدروليکي

کيسه‌هوا

4 عددکيسه هواي راننده و سرنشين جانبي

4 عددکيسه هواي راننده و سرنشين جانبي

سيستم ترمز

ABS/EBD، ترمز کمکي، ترمز پارک برقي، اتوهلد

ترمز‌هاي چهار چرخ ديسک به همراه ABS چهار‌کاناله وEBD‌ / ترمز پارک برقي

مقايسه تجربه رانندگي

mvm x55

در آخرين راند مقايسه دو خودرو، به بخش مقايسه mvm x55 و جک s5  از نظر تجربه رانندگي مي‌رسيم. در خصوص شتاب اوليه، علي‌رغم قدرت و گشتاور بيشتر جک s5، mvm x55 بهتر عمل کرده است و چالاکي بيش‌تري از خود نشان مي‌دهد. گرچه که با جک s5 نسبت به بسياري از رقباي چيني، سواري بهتر و لذت‌بخش‌تري را تجربه خواهيد کرد.

فرمان‌پذيري و هندلينگ هردو خودرو، به علت داشتن امکاناتي مثل سيستم کنترل پايداري الکترونيکي در سطح خوبي قرار دارد. همچنين سيستم تعليق جلو mvm x55 و جک s5، از نوع مستقل مک فرسون است که باعث مي‌شود در هنگام عبور از دست‌اندازها کوبش کمي به بدنه خودرو وارد شود و سرنشينان سواري نرمي را تجربه کنند.

جمع بندي مقايسه mvm x55 با  جک s5

mvm x55

بر اساس آنچه در بالا گفته شد، هر2 خودرو از ‌لحاظ فني و ايمني در وضعيت تقريبا مشابهي به‌سر مي‌برند.

mvm x55 يکي از جديد‌ترين محصولات شرکت مديران خودرو است و تقريبا در ابتداي مسير فروش خود قرار دارد؛ اما جک s5 در طي سال‌هاي گذشته فروش موفقيت‌آميزي را تجربه کرده است. البته نبايد از اين نکته نيز غافل شد که شرکت مديران خودرو در طي سال‌هاي گذشته توانسته است تا اعتماد خريداران زيادي را به خود جلب کند؛ از اين رو موفقيت فروشmvm x55 چندان دور از تصور نيست.

در نهايت با توجه به شرايط موجود، امکانات، خدمات و تمام آنچه در مقايسه mvm x55 و جک s5 به طور کامل ديديم، مي‌توان گفت که زيبايي ظاهري و ساعت هوشمند کنترل‌کننده، کفه ترازو را به سمت mvm x55سنگين‌تر کرده است و در اين مقايسه انتخاب mvm x55 گزينه مناسب‌تري به نظر مي‌رسد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar