استون مارتین در حال واگذاری مسابقه الکتریکیهاست…
پدال/ صنعت خودرو کاملاً در مسير الکتريکي سازي خودروها قرار گرفته و هر روز بر تعداد خودروسازاني که اين راه را انتخاب ميکنند افزوده ميشود. درحاليکه برندهايي همچون تسلا پرچمدار خودروهاي الکتريکي هستند برخي ديگر در اين زمينه عقب افتادهاند. به نظر ميرسد استون مارتين جزو چنين شرکتهايي است. در ماه ژانويه بود که گفته شد استون مارتين رپيد E يعني اولين محصول الکتريکي تاريخ اين شرکت وارد خط توليد نخواهد شد. رپيد E در نمايشگاه خودروي شانگهاي ۲۰۱۹ رونمايي شده بود و اولين نشانه از ورود اين خودروساز بريتانيايي به مسير الکتريکيها محسوب ميشود اما آيا استون مارتين عملکرد خوبي در اين مسابقه فشرده داشته است؟
۲۰۲۰ سال سختي براي همه بوده و استون مارتين نيز در برنامههاي خود بازنگري کرده است. عليرغم وجود چالشهاي زياد نتيجه اين شد: مرسدس بنز ۲۰ درصد سهام استون مارتين را به دست آورد و البته طرف بريتانيايي نيز مزيتهاي زيادي برد که يکي از آنها دستيابي به قواي محرکه هيبريدي و الکتريکي جديد اين خودروساز آلماني ميباشد؛ اما استون مارتين چگونه به مرسدس تکيه خواهد کرد؟ اتوکار ميگويد حدود سه سال پيش مدير طراحي استون مارتين گفته بود که رولزرويس و بنتلي معادل يونان باستان هستند اما از آن زمان تاکنون وضعيت کاملاً دگرگون شده است.
رولزرويس به دنبال توليد اولين خودروي تمام الکتريکي خود بوده و مديرعامل اين شرکت تائيد کرده محصول پاک رولزرويس در آيندهاي نزديک رخنمايي خواهد کرد. رولزرويس همچنين تا سال ۲۰۴۰ به برندي تمام الکتريکي تبديل خواهد شد. از طرف ديگر بنتلي نيز ميخواهد تا سال ۲۰۳۰ تمامي محصولات خود را الکتريکي کند و قبلاً تائيد کرده نسخه پلاگين هيبريدي بنتايگا و احتمالا فلايينگ اسپور را توليد خواهد کرد. اگر استون مارتين ميخواهد جايي در آينده داشته باشد بهتر است سريعاً استارت کار را بزند.