برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
خودرو

خودروهای پر تیراژ داخلی ارزان می‌شوند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
خودروهای پر تیراژ داخلی ارزان می‌شوند

ايسنا/ رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، در تشريح وضعيت بازار خودرو طي يک هفته فعاليت پس از تعطيلات دو هفته‌اي، ضمن تاکيد براينکه ثبات قيمت‌ها در بازار آزاد، از پيش‌بيني ريزش بيشتر قيمت خودروهاي داخلي طي چند هفته آينده با عرضه ۴۰ هزار خودرو وعده داده شده خودروسازان خبر داد.

سعيد موتمني با بيان اينکه پس از تعطيلات دو هفته‌اي بازارها و بازار خودرو با آغاز به کار مجدد بازار در يک هفته اخير، تغييرات چنداني در در قيمت‌ها مشاهده نشد اما در هر صورت قيمت‌ها با شيب بسيار ملايم، مسير کاهشي خود را ادامه مي‌دهد، ادامه داد: ريزش قيمت‌ها که از نيمه دوم آبان ماه نسبت به اوايل آبان ماه به ميزان ۳۰ درصد آغاز شد؛ ثابت مانده است. به عبارتي در خودروهاي داخلي و همچنين مونتاژي‌ها همچنان همان ۳۰ درصد کاهش باقي مانده است.  

رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فرشندگان خودرو تهران در رابطه با وضعيت عرضه و تقاضا در بازار، گفت: تقاضاي کاذب براي خريد خودرو در بازار فروکش کرده است. فروشنده در بازار وجود دارد اما تنها مصرف‌کننده واقعي براي خريد مراجعه مي‌کند.

وي پيش‌بيني کرد: احتمالا طي هفته‌هاي پيش‌رو (تا آخر آذرماه) قيمت خودروها ريزش مجدد داشته باشد؛ چراکه عرضه از سوي خودروسازان بيشتر شده و وعده شده که تا آخر ماه جاري، ۴۰ خودرو وارد بازار شود. بنابراين در بازاري که خريدار کم و فروشنده زياد است، قيمت‌ها ريزش خواهد داشت و تا احتمالا تا دو الي سه ماه آينده ديگر افزايش قيمت در بازار خودرو نخواهيم داشت.

موتمني خاطرنشان‌کرد: همچنين خودروسازان از تجاري شدن بيش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودروي ديگر تا پايان سال خبر مي‌دهند، بنابراين با افزايش عرضه از سوي خودروسازان و آغاز کاهش قيمت‌ها، دلالان و واسطه‌ها نيز که پيش‌تر به قصد سرمايه‌گذاري در اين بازار ورود کرده بودند، خودروهاي خود را عرضه مي‌کنند و با وجود فراواني عرضه آن هم در بازار کم تقاضا، قيمت‌ها بيشتر افت خواهد کرد.

بررسي قيمت‌ها در بازار خودرو طي يک هفته اخير نيز نشان مي‌دهد که قيمت‌ها با شيب بسيار کم ريزشي نسبت به قيمت‌هايي که تا پيش از تعطيلات دو هفته‌اي کرونايي، همان کاهش ۲۰ الي ۳۰ درصدي خود را حفظ کرده است و مي‌توان گفت که قيمت‌ها تقريبا به ثبات نسبي رسيده‌اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره