برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پیشرانه جدید ۲.۳ لیتری توربوی هیوندای با ردلاین ۷ هزار!

منبع
پدال
بروزرسانی
پیشرانه جدید ۲.۳ لیتری توربوی هیوندای با ردلاین ۷ هزار!

پدال/ برند هيونداي در صنعت خودرو با واژه‌هاي بسيار متفاوتي توصيف مي‌شود. از نظر برخي افراد اين شرکت توليد کننده محصولاتي قابل‌اعتماد و صادقانه است درحالي‌که برخي افراد نيز هيونداي را با موتور اسپورت و مسابقات قهرماني رالي جهان و TCR مي‌شناسند؛ اما صرف‌نظر از اين موارد، کره‌اي‌ها در حال کار روي يک پيشرانه ۲.۳ ليتري توربوي جديد هستند که ظاهراً ردلاين ۷ هزار دور در دقيقه خواهد داشت.

همواره گفته شده که نسخه‌هاي اسپورت و داغ از خودروهاي استاندارد علاوه بر هيجان رانندگي بيشتر مي‌توانند فروش آن‌ها را نيز بالاتر ببرند. مرسدس با بخش AMG شناخته شده و ب ام و نيز M را دارد اما هيونداي طي سال‌هاي اخير با برند تازه تأسيس N شروع به کار کرده است. اين شرکت مدل i30 N را در نمايشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ معرفي کرد و پس از آن بود که محصولات N شناخته‌تر شدند. کلمه N از مرکز تحقيقات ناميانگ که مقر تحقيق و توسعه هيونداي و کيا بوده و همچنين از کلمه نوربرگ رينگ گرفته شده است.


اما خب مشخصات اين پيشرانه جديد چيست؟ موضوع مهم اينکه نيروگاه جديد هيونداي داراي همان سرسيلندر و بلوک بکار رفته در خودروهاي مسابقه‌اي رالي اين شرکت بوده اما بهبودهايي در بخش‌هاي استحکام و تکنولوژي‌هاي آن صورت گرفته است. استفاده از تکنولوژي‌هاي الهام گرفته از موتور اسپورت توانايي بالا بردن ميزان دوران پيشرانه را در عين کاهش فشار باري آن مي‌دهد.

قطعاً ردلاين ۷ هزار حدود ۱۵۰۰ دور در دقيقه کمتر از خودروهاي رالي سطح بالاست اما براي يک خودروي توليد انبوه بسيار احساس‌برانگيز محسوب مي‌شود. فعلاً قدرت اين پيشرانه مشخص نشده اما احتمالاً تجربه لذت بخشي را از پشت فرمان ايجاد خواهد کرد.


اگرچه اين‌گونه پيشرانه‌هاي توربو در رسيدن به دورهاي قرمز پاياني کمي تعلل مي‌کنند اما تکنولوژي‌هاي مدرن باعث شده‌اند سطح جديدي از پرفورمنس ارائه شود. واضح است که اين پيشرانه نسخه‌اي مسابقه‌اي براي استفاده‌هاي عادي نيست اما محصولات N هيونداي قبلا نشان داده‌اند که تجربه هيجان‌انگيزي دارند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره