لوگو و شعار جدید کیا موتورز معرفی شد
ديجياتو/ شرکت کيا با رونمايي از کانسپت جذاب Imagine در نمايشگاه خودروي ژنو 2019 سر و صداي بسيار زيادي بر پا کرد. در کنار طراحي خاص و برخي قابليتهاي منحصر بفرد، اين کانسپت به جاي لوگوي هميشگي کمپاني، حامل لوگويي جديد و متفاوت بود. وقتي اين لوگو اواخر سال 2019 در وبسايت مربوط به اطلاعات حقوق معنوي کره (KIPRIS) نيز مشاهده شد، زمزمههاي مربوط به تغيير استراتژي کيا قوت گرفت.
سرانجام اکتبر 2020 کيا رسما تاييد کرد از ژانويه 2021 با لوگوي جديد به فعاليتهاي خود ادامه داد. خودروساز کرهاي اين تغيير لوگو را به عنوان بخشي از تغييراتي که در ماهيت برند انجام خواهد شد، اعلام کرده است.
تغيير استراتژي يا ماهيت کيا که از آن با نام پروژه Plan S ياد ميشود، با عوض شدن شعار کمپاني نيز همراه خواهد بود. پيشتر اين شرکت معروف براي ايرانيان با شعار « The Power to Surprise» (به معناي قدرتي براي شگفتزده کردن) فعاليت ميکرد، ولي از اين به بعد شعار آن «Movement that Inspires» (به معناي حرکتي که الهامبرانگيز است) خواهد بود.
اگر چه پروژه Plan S بر توليد خودروهاي برقي تاکيد دارد، اما انتظار ميرود کادنزا/K7 اولين خودروي توليدي کيا با نشان جديد باشد. گفته ميشود نسل آتي کادنزا، تغيير هويت داده و با نام K8 راهي بازار خواهد شد. اين اقدام در راستاي ارتقاي جايگاه کادنزا و انتقال آن به ردهاي بالاتر صورت خواهد گرفت.
بر اساس تازهترين اطلاعات موجود، کيا از اواسط فوريه 2021 سفارشات کادنزاي جديد را دريافت خواهد کرد. اگر اين امر صحت داشته باشد، نسل بعدي اين سدان بزرگ و لوکس بايد در هفتههاي پيش رو معرفي شود. هنوز مشخص نيست که آيا مثل اپتيما، کيا نام پرچمدار خود را در ساير بازارهاي بينالمللي نيز عوض خواهد کرد يا خير. شايد بدانيد نسل کنوني اپتيما مثل سرزمين مادري در ايالات متحده هم با نام K5 به فروش ميرسد.
آنطور که مديرعامل جهاني کيا يعني هو سونگ سانگ (Ho Sung Song) وعده داده، Plan S اين برند را به برندي «پوياتر، خوشاستيلتر و نوآورتر» تبديل خواهد کرد؛ به گفته وي K8 يا همان نسل آتي کادنزا آغازگر اين تحول خواهد بود. شايان ذکر است کانسپت برقي EV نيز که تصاوير آن ضميمه ابتداي اين مطلب شده، براي توليد چراغ سبز گرفته و نسخه خياباني آن در آينده راهي نمايندگيهاي فروش کمپاني کيا خواهد شد.