برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۷۰ درصد قطعات مورد نیاز صنعت خودروسازی ساخت داخل است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۷۰ درصد قطعات مورد نیاز صنعت خودروسازی ساخت داخل است

ايرنا/ مديرعامل شرکت ايران خودرو گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد از قطعات مورد نياز کشور در حوزه صنعت خودرو با استفاده از ظرفيت هاي داخلي توليد مي‌شود.
«فرشاد مقيمي» روز پنجشنبه در حاشيه بازديد از  چند واحد توليدي قطعات خودرو در شهر صنعتي کاوه گفت: هدف از سفر امروز بازديد از  پروژه‌هاي خودروسازي ساخت داخل بود که از سالهاي گذشته فعاليت خود را آغاز کرده اند.
وي بيان کرد: در اين کارخانه‌ها بخشي از نيازمندي‌هاي کشور که پيش از اين از خارج تامين مي‌شده است، توليد مي‌شود و در مجموع حدود ۷۰ درصد نياز کشور در اين حوزه، ساخت داخل است.
مديرعامل شرکت ايران خودرو ادامه داد: 
۳۰ درصد باقيمانده در تامين نيازهاي کشور نيز با کمک‌هاي مالي از سوي دستگاه‌هاي ذيربط تامين خواهد شد تا به خودکفايي برسيم.
به گفته مقيمي، ثبت‌نام براي پيش‌فروش خودرو «تارا» از توليدات داخلي آغاز شده است که چند قطعه از اين خودرو در شهر صنعتي کاوه در حال توليد است و بر اساس برنامه‌ريزي انجام شده بدون تاخير در اختيار مردم قرار خواهد گرفت.

وي در خصوص مطالبات قطعه سازان  عنوان کرد: با حمايت وزير صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، مصوبات خوبي در شوراي پول و اعتبار براي انجام تعهدات نسبت به قطعه سازان تصويب  و ابلاغ شده است.
مديرعامل شرکت ايران خودرو گفت: با توجه به سياست‌هاي کلي اصل ۴۴، رغبتي براي سرمايه‌گذاري مستقيم در حوزه خودروسازي نداريم و عمدتا سرمايه‌گذاري‌ها را از طريق شبکه تامين انجام مي دهيم.
مقيمي گفت: در بحث سرمايه‌گذاري توليدات داخلي نيز تضمين خريد داده مي‌شو و براي تامين کمک‌هاي مالي نيز تعاملاتي با بانک‌ها برقرار شده است.
به گفته او، اشتغال، تقويت اقتصاد صنعتي داخل کشور و جلوگيري از خروج ارز از اهداف اصلي وزارت صمت و گروه صنعتي ايران خودرو است.
مديرعامل شرکت ايران خودرو بيان کرد: 
در اين بازديدها، قطعه سازان در مورد تامين ماشين‌آلات، مشکلات گمرک و تامين ارز مسائلي را عنوان کردند که اين موارد را با رياست بانک مرکزي مطرح خواهيم کرد.
مقيمي ادامه داد: مسائل مطرح شده از سوي اين واحدهاي صنعتي چندان حاد و پيچيده‌ نيست و با تعامل بين دستگاه‌هاي مرتبط قابل حل است.

۱۷ واحد توليد قطعات خودرو در شهرستان ساوه فعاليت دارند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar