برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مایکروسافت با جنرال موتورز در توسعه خودران ها همکاری می کند

منبع
سايپا نيوز
بروزرسانی
مایکروسافت با جنرال موتورز در توسعه خودران ها همکاری می کند

سايپا نيوز/ جنرال موتورز براي شتاب دادن به عرصه خودران ها و خودروهاي برقي، با مايکروسافت دست به شراکت زده است.


شرکت خودروسازي جنرال موتورز بخشي به نام کروز دارد که وظيفه اصلي آن توسعه خودران ها است و حالا با شراکت جديد بين جنرال موتورز، هوندا و مايکروسافت، و با سرمايه گذاري جديد به ارزش بيش از 2 ميليارد دلار اکنون ارزش سهام استارت آپ کروز به بيش از 30 ميليارد دلار رسيده است.

همين خبر که مايکروسافت با جنرال موتورز همکاري خواهد کرد، ارزش جنرال موتورز را با 8.2 درصد رشد به 54.09 دلار رسانده است. در نتيجه ارزش کروزِ جنرال موتورز هم به ارزش شرکت وايمو که متعلق به آلفابت (شرکت مادر گوگل) است، نزديک شده است. بر اساس آمار وبسايت سرمايه گذاري پيچبوک PitchBook ارزش وايمو کمي بيش از 30 ميليارد دلار است.

از اين به بعد کروزِ جنرال موتورز مي تواند از خدمات پلتفرم «ابر» شرکت مايکروسافت موسوم به آژور Azure‌  براي توسعه خودران هاي خود استفاده کند. در ضمن مايکروسافت بخش ديگري را هم مي تواند در اختيار جنرال موتورز بگذارد که در پلتفرم اِدج Edge ممکن خواهد بود.

البته خودروسازاني مثل فولکس واگن و تويوتا هم از سرويس هاي آژور تا به حال بهره گرفته اند که مربوط به عملياتي غير از خودران بوده است.

براي روزآمدي فعاليت هاي ديجيتالي جنرال موتورز، چه گزينه اي بهتر از مايکروسافت. حالا جنرال موتورز مي تواند دست بالا در عرصه هاي مختلفي مثل هوش مصنوعي و ماشين يادگيري داشته باشد و دسترسي وسيع و پردامنه اي به زنجيره تأمين خدمات ديجيتالي از جمله خدمات حمل و نقل نوين مثل ربوتاکسي ها و تسريع در تحويل به مشتري پيدا کند.

شاتل هاي کروز در خيابان هاي سان فرانسيسکو مجوز آن را دارند که بدون داشتن راننده به تردد بپردازند.

مري بارا مدير عامل جنرال موتورز در بيانيه اي گفته است: «مايکروسافت به ما کمک مي کند که به تجاري سازي خودران هاي تمام برقي کروز شتاب بيشتري بدهيم و از منافع خدمات ابر آن بهره مند شويم. ضمن آن که به آغاز توليد بيش از 30 محصول برقي جديد تا سال 2025 به ما کمک خواهد کرد.»

پلتفرم هاي ابر Cloud Platform از مهمترين فناوري هايي هستند که امکان استفاده از هوش مصنوعي و ماشين يادگيري را فراهم مي آورند و اين فناوري ها خودران را ممکن مي کنند.

ساتيا نادلا مدير عامل مايکروسافت هم گفته است «از آن جايي که کروز جنرال موتورز خدمات ابر [مايکروسافت] را ترجيح داده است ما با استفاده از قدرت آژور به جنرال موتورز کمک مي کنيم که خودران ها را به جريان اصلي حمل و نقل نوين تبديل کند.»

دان آمان Dan Ammann‌ مدير عامل کروز هم مي گويد: «مايکروسافت به عنوان استاندارد طلايي در اعتماد و مردمي سازي فناوري، نيروها براي تجاري سازي خودران ها، خودروهاي برقي و خودروهاي اشتراکي را چند برابر مي کند.»


شورولت هاي برقي بولت از سال 2016 در خيابان هاي سان فرانسيسکو مورد آزمايش قرار گرفته اند. در سال 2020 هم شاتل هاي خودران موسوم به آريجين Origin‌ مورد آزمايش قرار گرفتند.

هنوز زود است که اعلام شود حاصل اين شراکت چه زماني به بار مي نشنيد. اما اين را مي دانيم که رقباي بسيار قدرتمندي به اين عرصه وارد شده اند از جمله وايموي گوگل و آمازون دو نمونه مهم آن هستند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar