نماد آخرین خبر

پیش ‌بینی ‌های امیدوار کننده برای خودروسازان آلمانی

منبع
دنياي خودرو
بروزرسانی
پیش ‌بینی ‌های امیدوار کننده برای خودروسازان آلمانی

دنياي خودرو/ دايملر، ب‌ام‌و و فولکس‌واگن هر کدام از رشد فروش خود در بازار چين در نيمه دوم سال ۲۰۲۰ سود بردند و توانستند پاياني خوش براي سال پرآشوب خود رقم بزنند.


سال گذشته ميلادي درست در زماني که بازار خودرو بيش از هر زمان يگري درگير آينده توليدکنندگان خودروهاي برقي بود، سه خودروساز بزرگ آلمان توانستند به ميزان قلابل ملاحظه‌اي از نقدينگي دسترسي پيدا کنند. براساس آرنت الينگهورست تحليل‌گر موسسه برنستين، سه گروه خودروسازي دايملر، ب‌ام‌و و فولکس‌واگن موفق شدند در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۰ در مجموع ۱۳.۳ ميليارد يورو (معادل ۱۶.۱ ميليارد دلار) نقدينگي را توليد کنند.

براساس پيش‌بيني‌هاي اين کارشناس کمپاني‌هاي خودروسازي کنوني نقش بسيار پررنگ‌تري را در آينده‌اي ايفا خواهند کرد که تحت سلطه خودروهاي برقي خواهد بود و اين خودروسازان خواهند توانست از تسلا و ساير استارت‌آپ‌هايي که ايلان ماسک را الگوي خود قرار داده‌اند پيشي بگيرند.

آقاي الينگهورست در گزارشي که اخيرا منتشر کرده نوشته: «تحليل‌گران و سرمايه‌گذاران دنياي قديم خودروسازي به تجديدپذيري درآمدها و نقدينگي اعتقاد چنداني ندارند و اين در حالي است که سرمايه‌گذاران فناوري‌هاي جديد خودرويي باوري به قابليت‌هاي نرم‌افزاري خودروسازان سنتي ندارند. به باور ما هر دو دوسته اشتباه مي‌کنند».



افزايش رشد ارزش سهام
جمعه گذشته ارزش سهام دايملر در بازار بورس فرانکفورت ۲ درصد افزايش پيدا کرد. اين در حالي است که سهام ب‌ام‌و و فولکس واگن با قيمت پايين‌تري معامله شدند. درآمد پيش از کسر بهره و ماليات دايملر در سال گذشته ۶.۶ ميليارد يورو گزارش شده و نقدينگي آزاد صنعتي اين شرکت هم ۸.۳ ميليون دلار بوده که هر دو بهتر از سال قبل‌تر بوده‌اند.

براساس خبرهاي منتشر شده مي‌دانيم که دايملر در تاريخ ۱۸ فوريه گزارش تفصيلي عملکرد مالي خود در سال ۲۰۲۰ را منتشر خواهد کرد. اين ارقام اميدوارکننده در کنار شواهدي دال بر بهبود صنعت خودروسازي از اختلال‌هاي به وجود آمده توسط ويروس کرونا اين منتشر شده است.

دايملر، ب‌ام‌و و فولکس‌واگن هر کدام از رشد فروش خود در بازار چين در نيمه دوم سال ۲۰۲۰ سود بردند و توانستند پاياني خوش براي سال پرآشوب خود رقم بزنند.


اميدواري به آينده
در حالي‌که ممکن است کمبود مواد اوليه نيمه هادي نتايج سه ماهه اول سال را تحت تاثير قرار دهد، دايملر براساس گزارشي که منتشر کرده انتظار دارد به رشد درآمد و نقدينگي خود در سال جاري ادامه دهد.

هرچند اين شرکت به اين نکته اشاره کرده که چشم‌انداز فعلي‌اش را بر اين فرض ترسيم کرده که قرار نيست در آينده قرنطينه ديگري را در رابطه با همه گيري کوويد-۱۹ تجربه کنيم. اولا کاله‌نيوس مديرعامل گروه خودروسازي دايملر در تمام مدت همه‌گيري کرونا در تلاش بوده تا اعتماد سرمايه‌گذاران را به اثربخشي تلاش‌هايش در جهت احياي حاشيه سود خودروسازان جلب کند.

گفت‌وگوهاي او با اتحاديه‌هاي کارگري در خصوص تقليل عمليات‌هاي متعارف و سنتي همچنان ادامه دارد. در عين حال اين کمپاني توانسته عليرغم همه‌گيري کرونا رشد فروش خود را حفظ کند و برند مرسدس آن هم موفق شده براي پنجمين سال پياپي عنوان رهبري برندهاي لوکس جهان را حفظ کند.    



تمرکز بيشتر بر خودروهاي برقي
کاله‌نيوس ۵۱ ساله خواهانه آن است که مرسدس تمرکز خود را بيشتر بر خودروهاي لوکس بزرگ بگذارد که درآمد بيشتري براي اين شرکت دارند تا خوروهاي کوچکتر و ارزان‌قيمت‌تر. اين برند نسخه جديد از ناوگان کلاس S خود به بازار فرستاده که انتظار مي‌رود در سال جاري به افزايش سودآوري دايملر کمک کند و همچنين قرار است در ماه‌هاي آتي نسخه الکتريکي جديد که هم‌خانواده EQS به شمار مي‌رود را عرضه کند. دايملر توانست سال گذشته به لطف افزايش فروش مدل‌هاي پلاگين هيبريد خود به استاندارهاي مورد نظر اتحاديه اروپا برسد.

در اکتبر گذشته پس از افزايش فروش و اميدواري به برطرف شدن آثار منفي همه‌گيري کرونا بر بازار، دايملر انتظار خود را براي سودآوري در سال جاري را ارتقا داد. اين شرکت انتظار دارد که درآمد پيش از کسر بهره و مالياتش در سال جاري بتواند به رقم سال قبل برسد و اين در حالي است که پيش‌تر رقم کمتري را اعلام کرده بود.

موسسه استاندارد اند پور که در زمينه ارزيابي شرکت‌ها فعاليت مي‌کند در جديدترين ارزيابي خود چشم‌انداز بهتري را براي دايملر پيش‌بيني کرده و گفته که اين شرکت تا حد بسيار زيادي از ثبات تقاضا، اقدامات در زمينه کاهش هزينه‌ها و تغييرات مساعد در آميخته محصولاتش بهره خواهد برد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar