برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
خودرو

درگ برادران مک‌لارن، ۷۲۰S در برابر ۷۶۵LT

منبع
پدال
بروزرسانی

پدال/ مک‌لارن ۷۲۰S از زمان معرفي در نمايشگاه ژنو ۲۰۱۷، در اکثر مسابقات درگ پيروز شده و بسياري از رقباي خود را مغلوب کرده است. اين موضوع، ۷۲۰S را به اعجوبهٔ ۴۰۰ متر تبديل کرده که اکثر سوپراسپرت‌ها در برابر آن حرفي براي گفتن ندارند؛ اما چند وقتي است که نسخهٔ قوي‌تر و پيست محور اين خودرو يعني ۷۶۵LT به بازار آمده تا برادر ضعيف‌تر خود را سر جايش بنشاند! اما آيا واقعاً ۷۶۵LT مي‌تواند در مسافت ۴۰۰ متر ۷۲۰S را مغلوب کند؟ براي فهميدن پاسخ اين سؤال، هنسي درگي ميان اين دو برادر برگزار کرده است.

۷۲۰S به يک پيشرانهٔ ۴ ليتري V8 توئين توربو مجهز است که ۷۲۰ اسب بخار قدرت توليد مي‌کند. به گفتهٔ مک‌لارن، اين ماشين ظرف ۲.۸ ثانيه از صفر به سرعت ۹۶ کيلومتر بر ساعت مي‌رسد و توانايي دستيابي به حداکثر سرعت ۳۴۰ کيلومتر بر ساعت را دارد. ۷۶۵LT هم از همين موتور استفاده مي‌کند اما قدرت آن به ۷۶۵ اسب بخار افزايش يافته و از سوي ديگر وزن خودرو نيز ۸۰ کيلوگرم کمتر شده است. طبق اعداد رسمي مک‌لارن، اين سوپراسپرت قدرتمند ظرف ۲.۷ ثانيه از صفر به سرعت ۹۶ کيلومتر بر ساعت و در ۷ ثانيه به دويست کيلومتر بر ساعت مي‌رسد. ۷۶۵LT مسافت ۴۰۰ متر را هم در ۹.۹ ثانيه طي مي‌کند.

اولين مسابقهٔ درگ از حالت ايستاده شروع مي‌شود و همان‌طور که انتظار مي‌رفت رقابت نزديکي را نمي‌بينيم زيرا در همان چند متر اول، ۷۶۵LT نقره‌اي جلو مي‌افتد و در ادامه هم کاملاً برتري خود را حفظ مي‌کند. هنگام عبور سوپراسپرت‌ها از خط پايان به‌اندازهٔ دو طول خودرو بين آن‌ها فاصله ايجاد شده است. مسابقهٔ بعدي اما جالب‌تر است زيرا رقابت از سرعت حدود ۸۰ کيلومتر بر ساعت آغاز مي‌شود. در آغاز اين رقابت، ۷۶۵LT در دندهٔ سه و ۷۲۰S در دنده يک قرار مي‌گيرد و شايد فکر کنيد که دندهٔ سنگين‌تر به خودروي ضعيف‌تر کمک خواهد کرد اما اين کافي نيست و مک‌لارن لانگ‌تيل يک پيروزي ديگر هم کسب مي‌کند. البته در درگ رولينگ اختلاف بين دو خودرو کمتر است.

مشخصات فني

 

مک‌لارن ۷۲۰S

مک‌لارن ۷۶۵LT

پيشرانه۴.۰ ليتري V8 توئين توربو۴.۰ ليتري V8 توئين توربو
قدرت۷۲۰ اسب بخار۷۶۵ اسب بخار
گشتاور۷۷۰ نيوتن متر۸۰۰ نيوتن متر
گيربکس۷ سرعته دوکلاچه۷ سرعته دوکلاچه
محور محرکعقبعقب
وزن۱۴۱۹ کيلوگرم۱۳۴۰ کيلوگرم
قيمت۳۰۱,۵۰۰ دلار۳۵۸,۰۰۰ دلار

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar