تست تصادف شورولت بلیزر ۲۰۲۱، ناکامی در کسب بالاترین امتیاز
پدال/ شورولت بليزر ۲۰۲۱ جديدترين خودرويي است که در تستهاي تصادف IIHS شرکت کرده است.
اين شاسيبلند ميان سايز در تمامي ۶ تست تصادف شامل اورلپ کوچک جلو، اورلپ متوسط جلو و بخش جانبي، استحکام سقف و… امتياز خوب را به دست آورده است.
البته عليرغم عملکرد خوب در اين تستها بليزر ۲۰۲۱ نتوانسته بالاترين رتبه ايمني اين موسسه يعني Top Safety Pick+ را کسب کند که دليلش چراغهاي جلو ميباشد. به منظور کسب اين رتبه ايمني خودروها بايد در تست چراغهاي جلو امتياز خوب يا قابلقبول را به دست آورند. چراغهاي بليزر بسته به تريم هاي متنوع در اين تست فقط امتياز مرزي و ضعيف را به دست آوردهاند.
IIHS ميگويد:
بليزر با سه نوع چراغ جلوي متفاوت شامل چراغهاي LED با دستيار نوربالا و چراغهاي HID بدون دستيار نوربالا در دسترس است. پروژکتورهاي LED فقط توانستند امتياز مرزي را به دست آورند که دليل آن روشنايي ضعيف نوربالا در پيچها بوده است. چراغهاي HID نيز امتياز ضعيف را به خاطر همان دليل کسب کردند و البته فاقد دستيار نوربالا نيز بودند.
اين شاسيبلند در تريم هاي L، ۱LT، ۲LT، ۳LT، RS و پريمير عرضه ميشود و قيمت آن از ۲۸۸۰۰ دلار شروع و به ۴۲۵۰۰ دلار هم ميرسد. دو تريم اول بليزر داراي پيشرانه ۴ سيلندر ۲.۵ ليتري با قدرت ۱۹۳ اسب بخار هستند درحاليکه تريم هاي ديگر از پيشرانه ۲ ليتري توربوي ۲۳۰ اسبي استفاده ميکنند. نيروبخش تريم RS هم پيشرانه ۶ سيلندر ۳.۶ ليتري با خروجي ۳۰۵ اسب بخار ميباشد. البته اين پيشرانه را ميتوان به عنوان آپشن در تريم هاي ۲LT، ۳LT و پريمير سفارش داد.