درگ دوج چلنجر دیمن و پورشه ۹۱۱ توربو S، جدال سنت و مدرنیته
پدال/ دوج بهطور رسمي در بريتانيا محصولات خود را عرضه نميکند زيرا اين شرکت در سال ۲۰۱۰ به دليل فروش پايين مجبور شد از اين کشور خارج شود اما اين بدان معنا نيست که علاقهمندان در آن سوي اقيانوس اطلس نميتوانند ساختههاي جذاب دوج را خريداري کنند چراکه به لطف واردکنندگان، حتي اگر در آن قسمت از جهان باشيد بازهم ميتوانيد اين خودروهاي عضلاني آمريکايي را تحويل بگيريد. بااينحال ما تاکنون نديدهايم که کارواو يک دوج چلنجر را در مسابقات درگ خود شرکت دهد اما حالا سرانجام آن روز فرارسيده و براي اولين بار يک چلنجر در رقابتهاي کارواو بريتانيا حاضر شده است.
اما اين فقط يک چلنجر معمولي نيست بلکه نسخهٔ توليد محدود ديمن است که با قدرت سرسامآور خود زير پاي مت واتسون قرار گرفته است. در اين مسابقه اما در برابر ديمن يکي از بهترينهاي اروپا يعني پورشه ۹۱۱ توربو S قرار گرفته است. اين سوپراسپرت آلماني هرچند قدرت کمتري از ماسل کار آمريکايي دارد اما از ويژگيهاي خاصي برخوردار است که بسيار به نفع آن خواهند بود. مهمتر از همه اين است که پورشه از سامانهٔ چهارچرخ محرک سود ميبرد درحاليکه کل نيروي عظيم دوج فقط به چرخهاي عقب منتقل ميشود علاوه بر اين، وزن پورشه نيز سبکتر است که اين ميتواند برتري قدرتي حريف آمريکايي را جبران کند.
به همين دلايل، ديمن عليرغم برخورداري از نيروي فراوان V8 سوپرشارژ، در مسابقهٔ درگ با مشکلات شديد کشش درگير بود و بنابراين احتمالاً ميتوانيد حدس بزنيد که نتيجهٔ درگ چه خواهد شد. پس از برگزاري سه درگ نيز مسابقات رولينگ و آزمايش ترمز انجام شده که ميتوانيد آنها را در ويدئوي بالا تماشا کنيد.
مشخصات فني
پورشه ۹۱۱ توربو S | دوج چلنجر ديمن | |
پيشرانه | ۳.۸ ليتري H6 توئين توربو | ۶.۲ ليتري V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۸۰۸ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نيوتن متر | ۹۷۲ نيوتن متر |
گيربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتيک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۱۶۵۰ کيلوگرم | ۱۹۴۱ کيلوگرم |
قيمت | ۱۵۶ هزار پوند | ۱۳۷ هزار پوند |