شتابگیری بامو سری ۱ با پیشرانه ۳ سیلندر!
پدال/ خريد نسخه پايه از يک خودرو به معني عدم هيجان در تجربه سرعتهاي بالا نخواهد بود. بله قطعاً ديدن شتاب گيري سوپرکارها و دستيابي به سرعتهاي بالاي ۳۰۰ کيلومتر در ساعت جذاب است اما پس تکليف خودروهاي کند چه ميشود؟ خودروهاي کند سقف سرعت محدودي دارند و اگرچه سرعتشان بسيار پايينتر از سرعت سوپرکارهاي مدرن است اما شايد بهتر باشد تست شتاب و سرعت بامو سري ۱ را در اتوبان تماشا کنيد و بهتر بتوانيد در اين باره به نتيجه برسيد.
بامو ۱۱۸i کد F40 که در اين ويدئو مشاهده ميشود خودرويي براي تست شتاب روزمره نيست. نيروبخش اين خودرو پيشرانه ۳ سيلندر ۱.۵ ليترياي است که در اکثر محصولات ميني و تريم هاي پايينتر محصولات بامو بکار رفته است. اين پيشرانه کوچک و توربو قدرت ۱۴۰ اسب بخاري و گشتاور ۲۰۰ نيوتون متري دارد.
اين هاچبک نسبتاً سبکوزن (۱۲۹۰ کيلوگرم) شتاب صفر تا ۹۶ کيلومتر در ساعت حدود ۸ ثانيهاي و حداکثر سرعت ۲۱۳ کيلومتر در ساعتي دارد. دستيابي به سرعت فراتر از ۱۶۰ کيلومتر در ساعت با اين خودرو برخلاف پيشرانه کمحجم آن به راحتي صورت ميگيرد. حتي در شرايط آب و هوايي نه چندان مساعد و حضور دو نفر در خودرو، بامو ۱۱۸i بدون هرگونه زحمتي به سقف سرعت خود ميرسد.
همهچيز بسيار احساسبرانگيز به نظر ميرسد اما زماني که يک پورشه کاين ظاهر ميشود وضعيت تغيير ميکند. از آنجايي که راننده بامو به دنبال تست سرعت حداکثري است بنابراين کاين به راحتي راه خود را ادامه داده و پرفورمنس خود را به رخ خودروهاي ضعيفتر ميکشد!
در اتوبان برنده و بازندهاي وجود ندارد زيرا هر فردي که بهصورت قانوني بتواند به سقف سرعت خودروي خود برسد برنده است. ما تاکنون تست سرعت اکثر سوپرکارها را ديدهايم اما تماشاي شتاب گيري خودرويي که در دسترس افراد بيشتري است جذابيت ديگري دارد.