برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

معرفی T.50s نیکی لائودا، نسخهٔ مخصوص پیست از سوپرکار گوردون موری

منبع
پدال
بروزرسانی

پدال/ شرکت گوردون موري اتوموتيو مدل T.50s نيکي لائودا را معرفي کرده است که نسخه‌اي افراطي، توليد محدود و مخصوص پيست از سوپرکار T.50 است. نسخهٔ وحشي‌تر T.50 که بنام قهرمان افسانه‌اي فرمول يک نام‌گذاري و در روز تولد او رونمايي شده، هم‌زمان با برادر جاده‌اي خود در حال توسعه بوده و پس از اتمام توليد صد دستگاه نسخهٔ جاده‌اي در ژانويهٔ سال ۲۰۲۳، تنها ۲۵ دستگاه از آن ساخته خواهد شد.

نسخهٔ مخصوص پيست T.50 تنها ۸۵۲ کيلوگرم وزن دارد که حتي از نسخهٔ جاده‌اي ۹۸۶ کيلوگرمي هم سبک‌تر است. اين وزن کمتر با نسخهٔ قوي‌تري از پيشرانهٔ ۳.۹ ليتري V12 تنفس طبيعي ترکيب شده که حالا بجاي ۶۵۴ اسب بخار، ۷۲۵ اسب بخار قدرت توليد مي‌کند و مي‌تواند تا دور خيره‌کنندهٔ ۱۲,۱۰۰ rpm غرش کند. اين پيشرانه که از سر سيلندرها و ميل بادامک‌هاي کاملاً اصلاح‌شده‌اي سود مي‌برد، حالا به يک گيربکس شش سرعتهٔ X-Trac پدال شيفتي متصل شده که تازه طراحي شده است. هواي موردنياز پيشرانه از طريق يک رم اير القايي روي سقف تأمين مي‌شود و يک سيستم اگزوز مستقيم سفارشي هم براي آن طراحي شده است.

گوردون موري در مورد اين نسخه مي‌گويد:

T.50s نيکي لائودا اتصال عميقي بين راننده، خودرو و پيست ايجاد مي‌کند که تاکنون تجربه نشده است. من مي‌توانم تصور کنم وقتي در وسط بنشينيد و آن V12 پرسروصدا پشت سرتان فرياد بکشد و در پيست موردعلاقه‌تان دور بزنيد، تجربهٔ رانندگي چقدر خاص خواهد بود. با نسبت قدرت به وزني بهتر از يک خودروي LMP1 تنفس طبيعي، اين خودرو بسيار سريع خواهد بود و با چنين وزن کمي مثل يک خودروي فرمول يک تغيير جهت مي‌دهد
 

همهٔ پانل‌هاي بيروني T.50s نيکي لائودا خاص اين نسخه هستند و از فيبر کربن فوق سبک‌وزن ساخته شده‌اند درحالي‌که شيشه‌هاي آن‌هم از نسخهٔ جاده‌اي سبک‌تر هستند. در اين نسخه، کمک‌فنرها و آنتي‌رول بارها براي ارائهٔ حداکثر پرفورمنس در پيست ارتقاء يافته‌اند و ارتفاع خودرو در جلو به ۸۷ ميلي‌متر و در عقب به ۱۱۶ ميلي‌متر کاهش يافته است. در T.50s فن ۴۰۰ ميلي‌متري نسخهٔ جاده‌اي حفظ شده است اما حالا اين فن در کنار يک ديفيوزر عقب بزرگ‌تر و يک بال دلتايي جديد قرار گرفته است.

علاوه بر اين، به‌منظور بهبود جريان هوا به سمت ورودي‌هاي هواي جانبي، در جلوي خودرو بارج بوردهايي طراحي شده است. در اين قسمت همچنين شاهد باله‌هاي جديدي هستيم درحالي‌که اسپليتر هم برجسته‌تر شده است. گوردون موري ادعا مي‌کند که به لطف اين ويژگي‌ها، T.50s نيکي لائودا مي‌تواند تا ۱۵۰۰ کيلوگرم داون‌فورس توليد کند.

در کابين اين خودرو همچنان همان موقعيت مرکزي راننده حفظ شده و يک صندلي تمام مسابقه‌اي فيبر کربني براي او در نظر گرفته شده است؛ اما T.50s حالا به خودرويي دونفره تبديل شده است زيرا بجاي صندلي سرنشين در سمت راست راننده، سيستم اطفاء حريق نصب شده و قسمت جاي پاي اين صندلي نيز توسط يک پانل دکمهٔ عمودي اشغال شده است. در سمت چپ راننده اما صندلي ثابت براي سرنشين حفظ شده است.

هر يک از خريداران ۲۵ دستگاه T.50s از خدمات سفارشي و شخصي‌سازي بهره خواهند برد. علاوه بر اين، همهٔ نمونه‌هاي اين ماشين با پکيج ترک‌اسپيد ارائه مي‌شوند که شامل پشتيباني مهندسي و کليهٔ تجهيزات موردنياز براي رانندگي با خودرو در پيست مثل مجموعهٔ کاملي از ابزار پيت استاپ و تجهيزات سوخت‌گيري مي‌شود. البته T.50s نيکي لائودا خودرويي صرفاً مخصوص پيست بوده و امکان تردد آن در جاده‌هاي عمومي وجود ندارد. قيمت اين جانور که مي‌توان آن‌را يکي از منحصربه‌فردترين خودروهاي مخصوص پيست روي کرهٔ زمين دانست، از ۳.۱ ميليون پوند آغاز مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره