عجیبترین خودروهای جهان
باشگاه خبرنگاران/ در اين گزارش به ۱۰ مورد از عجيبترين خودروهاي ساخته شده به دست بشر اشاره شده است.
ماشينها بيشتر به عنوان ابزاري کاربردي عمل ميکنند تا به عنوان خلاقيتهاي هنري. با اين حال، تاريخچه ساخت خودرو پر از عجايب جذاب است. از جاه طلبي گرفته تا تلاش براي طراحي زيباترين خودروي روي زمين.
در روزهاي آغازين صنعت خودرو، بسياري از طراحان مشهور و مبهم خودرو با الهام از هواپيماها، زيردرياييها و حتي فيلمهاي جيمز باند به ساخت اتومبيلهايي پرداختند که تخيل را ناديده بگيرند.
Messerschmitt KR۲۰۰.۱
اين خودروي عجيب توسط مهندس مشهور هواپيمايي Fritz Fend طراحي شده است که يکي از برجستهترين موارد عجيب در تاريخ خودرو است. سازنده هواپيماي آلماني Messerschmitt تقريباً ۴۰ هزار دستگاه از اين خودرو را از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۴ توليد کرده است. جذابيت اين اتومبيل به دليل داشتن سه چرخ و يک ميله بزرگ براي فرمان دهي به جاي چرخ است.
۲. اولين ميني ون
قبل از اينکه شرکتهاي خودروسازي هوندا و کيا موتورز ميني ونهاي معروف خود را روانه بازار کنند، يک شرکت آمريکايي به نام scrab در سال ۱۹۳۰ اولين خودرو در اين ابعاد را در بازارهاي اين کشور عرضه کرد که بسيار هم مورد پسند واقع شد.
۳. تخم مرغ الکترونيکي
پاول آرنزس فرانسوي معروف است به توليد عجيبترين خودروهاي تاريخ که پيش از آنکه به طراحي اتومبيل علاقهمند شود، در زمينه لوکوموتيو نابغه بود.
او اتومبيلهاي عجيب و غريب زيادي توليد کرد، که شايد هيچ کدام به اندازه Oeuf Electrique (به معناي تخم مرغ الکتريکي) قابل توجه نباشد. ثابت شد اين عجيب و غريب مينياتوري با داشتن موتور الکتريکي از ۴۴ تا ۶۳ مايل در ساعت حرکت ميکرد و اين سرعت در آن زمان فوق العاده بود.
۴. ترکيب خودرو و هواپيما
در سال ۱۹۵۱ يک ماشين سلطنتي به نام GM La Saber با شکوفايي طراحي ابتکاري خود طراحي و توليد شد. اين خودروي جنرال موتورز داراي عناصري از هواپيماها مانند بالههاي دم بود که تبديل به يک ويژگي طراحي استاندارد در ساير وسايل نقليه در دهه ۵۰ شد.
با وجود اينکه اين وسيله نقليه هرگز به عموم مردم نرسيد، اما نميتوان از ويژگيهاي طراحي متعددي از جمله موتور آلومينيومي ۲۱۵ V۸ و گيربکس نصب شده در عقب گذشت.
۵. اولين جعبه دنده سه سرعته
فورد مدل A Speedster در سال ۱۹۲۹ با حداکثر سرعت ۶۰ مايل در ساعت، جعبه دنده سه سرعته، دو صندلي مخمل خواب دار و و کاپوتي کشيده مورد تعجب تمام خودروسازان در آن زمان واقع شد. البته از مشخصات خوب فني که بگذريم، طراحي و ظاهر اين خودرو از محبوبيت بيشتري برخوردار بود.
۶. اولين دوربين عقب در ۱۹۵۶
در سال ۱۹۵۶ خودروي centurion با نصب دوربين عقب تبديل به اولين خودرويي شد که از اين فناوري استفاده کرد. البته از سال ۲۰۱۸ در استانداردهاي جهاني آورده شد که خودروسازان الزام به استفاده از دوربينهاي عقب هستند.
۷. طراحي پدر پسري
طراحان اتومبيل ايتاليايي اتوره بوگاتي و پسرش ژان بوگاتي هيچ ظرافتي در کارشان نداشتند، اما اين زوج به دنبال تجمل گرايي بيش از حد در طراحيهاي خود بودند به طوري که طبق نظر مصرف کنندگان آن زمان، آنها باطلترين و پرطرفدارترين اتومبيلهاي عصر خود را توليد کردند.
Type ۵۷S معروفترين آن زمان بود با موتور ۳.۳ ليتري و سرعت ۹۰ مايل در ساعت.
۸. خودرو رالي خورشيدي
در حالي که اتومبيلهاي برقي و خودران ممکن است آينده اتومبيل سازي را به دست بگيرند، صنعت اتومبيلهاي خورشيدي يکي از برترين و ابتکاريترين علم اتومبيل است.
تيم مسابقه خورشيدي سيدني دانشگاه ساوت استيل، واقع در استراليا، که به Sunswift معروف است، مجموعهاي از وسايل نقليه پيشرفته و مجهز به انرژي خورشيدي را توليد کرده است.
Sunswift eVe جديدترين ساخته آنها است که با مجموعهاي از صفحات خورشيدي در سقف خودرو مجهز شده و با ظرافت يک ماشين اسپرت طراحي شده است. اين وسيله نقليه تنها با يک بار شارژ ميتواند تا ۳۱۰ مايل را طي کند.
۹. خودروي پاپ
خودرويي که شخصا براي پاپ در واتيکان طراحي شده داراي ويژگيهاي منحصر به فردي است که از جمله آنها ميتوان به ضدگلوله، شيشههاي شکن، سرعت کم، مقاومت بدنه و وزن زياد اشاره کرد. البته خودروسازيهايي همچون بنز لينکلن، فورد، فيات و رنو تاکنون دهها خودرو طراحي کرده اند، اما هيچ کدام مورد قبول نبوده.
۱۰. خودرو حبابي تک در
BMW Isetta يکي از محبوبترين اتومبيلهاي حبابي عصر خود بود که اولين بار در سال ۱۹۵۳ آغاز به کار کرد. اين اتومبيل از طراحي جذاب البته نا امن برخوردار بود.
اين خودرو داراي يک در جلويي بود که پشت فرمان قرار داشت همچنين در آن زمان هيچ کس اتقاد نداشت که اين خودرو به توليد انبوه برسد، اما رسيد.