برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بایون 2021 جدیدترین کراس اوور هیوندای معرفی شد

منبع
عصر ايران
بروزرسانی
بایون 2021 جدیدترین کراس اوور هیوندای معرفی شد

عصر ايران/ مدتي قبل خبر مربوط به تصميم هيونداي براي ارائه يک کراس اوور ارزان ويژه بازار اروپا را منتشر شد و تصاوير محدودي از بايون در آن زمان موجود بود. هم اکنون اين کمپاني کره اي، بايون را بطور رسمي منتشر کرده و اطلاعات جديدتري در رابطه با آن را در اختيار رسانه ها قرار داده است که در ادامه مطلب نگاهي بدان خواهيم داشت.

بايون از منظر ابعاد برابر با 4.18 متر در طول، 1.77 متر در عرض و 1.49 متر در ارتفاع توسعه يافته است. باتوجه به اين ابعاد مشخص مي شود که اين عضو جديد خانواده هيونداي مقداري از نسخه فيس ليفت کُنا کوتاه تر است.

فاصله بين محورهاي بايون نيز برابر با 2.58 متر است که بازهم مقداري در مقايسه با کنا کمتر است.

در تصوير زير مقايسه ابعاد بايون و کنا را مشاهده مي کنيد:


برخي از کارشناسان، بايون را نسخه کراس اوور آي20 هيونداي براي بازار اروپا لقب داده اند. به هر ترتيب اين کراس اوور جمع و جور طراحي قابل قبول و حتي جذابي را همراه خود دارد. بويژه در نماي جانبي که تفاوت سطح و زواياي ايجاد شده توسط خطوط بسيار جلب نظر مي کنند.

فضاي داخل کابين نيز در سطح يک محصول اقتصادي کاملا قابل توجه و مطلوب ارائه شده است. استفاده از 2 نمايشگر 10.25 اينچي يکي براي نمايشگر اطلاعات امپر و ديگري به عنوان نمايشگر اصلي سيستم سرگرمي بر جذابيت هاي فناورانه کابين افزوده است.

در قسمت پيشرانه نيز براي مدل پايه، تپنده 1.2 ليتري تنفس طبيعي با 84 اسب بخار خروجي و هماهنگ با جعبه دنده 5 سرعته دستي قابل سفارش است.

در تريم هاي بالاتر نمونه 1 ليتري توربوشارژ 3 سيلندر با 100 اسب بخار و امکان انتخاب بين جعبه دنده 6 سرعته دستي يا 7 سرعته دوکلاچه نيز به گزينه ها اضافه مي شود.

اما جذاب ترين آپشن بايون در قسمت پيشرانه به نمونه هيبريد ملايم مربوط مي شود که 120 اسب بخار خروجي دارد. در اين مدل از همان موتور 1 ليتري 100 اسبي استفاده شده است.

بايون در تمامي تريم ها فاقد سامانه تمام چرخ محرک است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar