برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مقایسه هایما S7 با سانگ‌یانگ کایرون

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
مقایسه هایما S7 با سانگ‌یانگ کایرون

باشگاه خبرنگاران/ مشخصات فني خودرو هايما S7 و سانگ‌يانگ کايرون در اين گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانيد خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنيد.
 
يکي از مقايسه‌هاي خودرويي پر مخاطب بازار، هايما S7 باسانگ‌يانگ کايرون است. تا چندين سال پيش خريد خودرو کاري آسان به‌شمار مي‌آمد، اما پيشرفت اين صنعت که با آمدن مدل‌هاي گوناگون در سگمنت‌هاي مختلف همراه شد، کار خريد و انتخاب را براي خريداران کمي دشوار کرد. امکانات رفاهي فراوان، طراحي‌هاي متفاوت و مشخصات فني گوناگون، پارامتر‌هايي است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار ترديد کند. 

معرفي هايما S۷:
هايما S۷، خودرويي ساخت چين است که در سال ۲۰۱۴ طراحي شد و در آن از يک موتور ۴ سيلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور اين خودرو ۱۹۹۵ سي‌سي است و به همين دليل حداکثر قدرت آن ۱۴۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقيقه است. بررسي‌هاي فني نشان مي‌دهد که نهايت گشتاور اين خودرو ۱۸۰ نيوتن متر در ۴۰۰۰و ۵۰۰ دور در دقيقه است.

در سيستم حرکتي آن از يک جعبه دنده ۵ سرعته خودکار استفاده شده است. جالب است بدانيد که اين خودرو مي‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۵ کيلومتر در ساعت به شما هديه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کيلومتر در ساعت براي آن ۱۵.۸ ثانيه است. مصرف سوخت ترکيبي در اين خودرو ۸.۸ ليتر در هر ۱۰۰ کيلومتر است و حجم باک آن ۶۱ ليتر است.

از جمله امکانات اين خودرو مي توان به سامانه کنترل فشار باد تاير‌ها TPMS، دوربين دنده عقب، کامپيوتر سفري، سيستم تهويه مطبوع اتوماتيک، آينه‌ي داخلي الکتروکروميک، آينه‌هاي جانبي گرمکن دار بهمراه امکان تاشوندگي برقي، سانروف و شيشه‌هاي برقي تمامي سرنشينان، صندلي‌هاي چرمي، صندلي‌هاي در جلو مجهز به گرمکن و براي راننده داراي تنظيمات برقي ۸ جهته، کيلس و استارتر دکمه‌اي، کروز کنترل و چراغ روز به همراه تنظيم ارتفاع چراغ‌هاي جلو از داخل  اشاره کرد.

معرفي سانگ‌يانگ کايرون:
سانگ‌يانگ کايرون، خودرويي ساخت کشور کره جنوبي است که در سال ۲۰۱۱ طراحي شد و در آن از يک موتور ۶ سيلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور اين خودرو ۳۱۹۹ سي‌سي است و به همين دليل حداکثر قدرت آن ۲۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۱۰۰ دور در دقيقه است. بررسي‌هاي فني نشان مي‌دهد که نهايت گشتاور اين خودرو ۳۱۲ متر در ۴۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقيقه است.

در سيستم حرکتي آن از جعبه دنده ۵ دنده خودکار تيپ ترونيک استفاده شده است. جالب است بدانيد که اين خودرو مي‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۸ کيلومتر در ساعت به شما هديه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کيلومتر در ساعت براي آن ۱۰.۹ ثانيه است.

مصرف سوخت ترکيبي در اين خودرو ۱۰.۷ ليتر در هر ۱۰۰ کيلومتر است و حجم باک آن ۷۸ ليتر است. اين خودرو مجهز به چهارچرخ متحرک دائمي (AWD)، سيستم تعليق جلو دو جناغي و عقب چند ميله‌اي همراه با ميله تعادل، ميله محافظ درب‌ها به منظور کاهش صدمات در تصادفات جانبي، سنسور عقب، دوربين عقب، تنظيم ارتفاع نور چراغ‌ها، سنسور نور (روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها)، سنسور باران، سيستم فرمان حساس به سرعت است.

اين خودرو مجهز به حافظه صندلي و آينه‌ها، کروز کنترل، تهويه مطبوع با کنترل رطوبت و کيفيت هوا، مديريت پيمايش (Trip Computer)، آينه‌هاي جانبي برقي، سانروف، تنظيم برقي صندلي راننده در ۸ جهت و سرنشين جلو در ۴ جهت، گرمکن صندلي راننده و سرنشينان به همراه پوشش چرم، صندلي‌هاي سه نفره تاشو، آينه‌هاي جانبي برقي، کمک فنر‌هاي گازي، سيستم پدالي ترمز پارک و آينه‌هاي هوشمند حساس به نور است.

خودرو
هايما S7سانگ‌يانگ کايرون
کشور سازنده
چينکره جنوبي
سال (طراحي)
20142011
موتور
4 سيلندر 16 سوپاپه6 سيلندر 24 سوپاپه
حجم موتور
1995سي سي3199سي سي
حداکثر قدرت
148 اسب بخار در 6000 دور در دقيقه220 اسب بخار در 6100 دور در دقيقه
حداکثر گشتاور
180 نيوتن متر در 4500 دور در دقيقه312 نيوتن متر در 4600 دور در دقيقه
جعبه دنده
5 سرعته خودکار5 دنده خودکار تيپ ترونيک
شتاب 0 تا 100
15.8 ثانيه10.9 ثانيه
حداکثر سرعت
165 کيلومتر در ساعت188 کيلومتر در ساعت
وزن
1545 کيلوگرم1971 کيلوگرم
اندازه (ميليمتر)
4498 طول - 1830 عرض - 1730 ارتفاع4660 طول - 1880 عرض - 1740 ارتفاع
مصرف سوخت ترکيبي
8.8 ليتر در هر صد کيلومتر10.7 ليتر در هر صد کيلومتر
حجم باک
61 ليتر78 ليتر
استاندارد آلايندگي
يورو 5يورو 4
ترمز و پايداري
سيستم هاي ترمز و پايداري شامل ترمز ضد قفل ABS - ترمز کمکي BAS ، کنترل کشش TCS - پايداري الکترونيکي ESPترمزهاي ديسکي در محورهاي جلو و عقب - ESP - سيستم ضد واژگوني ARP - سيستم کنترل سرعت خودرو در سرپاييني (HDC) - ABS - EBD
کيسه هوا
کيسه هواي راننده و سرنشين کناري و ايربگ هاي جانبي (جمعاً 4 عدد)کيسه هوا براي سرنشينان جلو - جانبي براي راننده و سرنشين به همراه سيستم آمادگي قبل از تصادف و محدودکننده فشار
سيستم صوتي
نمايشگر 7 اينچي لمسي با GPS - بلوتوثسيستم صوتي با قابليت پخش DVDبه همراه 6 بلندگو و 2 آمپلي‌فاير

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar